podnikám na internetu

7 hříchů v designu stránek internetového obchodu

Mezi dobře navrženým a skvěle vypadajícím internetovým obchodem je veliký rozdíl. Dobře navržené internetové stránky jsou ty, které prodávají! Proto by měl design podpořit, aby lidé zůstávali na vašem e-shopu co nejdéle, vtáhnout je do poselství vašich stránek a usnadnit jim příjem informací, který je přiměje k nákupu. Přečtěte si následujících sedm bodů, abyste zjistili, jestli také nepácháte některý ze hříchů.

8 chyb, které nacházím u provozovatelů e-shopů

Jsem Petra Mikulášková. Téměř denně potkávám lidi, co si chtějí spustit e-shop. Představy mají ve většině případů zkreslené. Naposledy to byla paní u přepážky v bance České spořitelny, s níž jsem se dala do řeči.  V článku vám představím 8 chyb při provozu e-shopu, kterých se jejich majitelé v různém rozsahu dopouští.

Anketa mezi podnikateli: Proč podnikat na internetu?

Otázku „Proč podnikat na internetu?“ jsme položili několika lidem, kteří se v prostředí internetu pohybují již nějakou dobu a mají své zkušenosti. Pokud se právě rozhodujete, jestli se vydat do pro vás neznámého prostředí pro podnikání, může vám v rozhodování třeba jejich názor pomoci.

Buzzword: Responzivní webdesign

Znáte průpovídku o kovářově kobyle? Ta bude teď tak trochu sedět na tento článek o responzivním webdesignu. iPodnikatel.cz je v tomto ohledu hříšníkem, u kterého se o responzivně designu dá mluvit jen stěží, ale věřte, že je to kostlivec, který nám už pomalu nedává spát J Responzivní design je slovíčko, které jde z úst webdesignérů slyšet hodně hlasitě. Je to totiž nezbytnost, pokud chcete mít na internetu úspěch.

Buzzword: UX

Jistě jste už někde zaslechli nebo četli o UX, protože je to populární a hojně používané buzzword. O co tedy vlastně jde? UX je zkratka pro anglické slovní spojení User Experience neboli uživatelská spokojenost. Ale nepředstavujte si UX jen jako hodnocení vaší spokojenosti na Heuréce…

Co je třeba promyslet, než začnete podnikat na internetu

Přemýšlíte o založení internetového obchodu, ale nevíte, co vše podnikání přes internet obnáší? Zásadní je promyslet vhodnou formu podnikání, způsob provedení technického zázemí, výběr aplikací a hostingu i podrobné naplánování provozu budoucího e-shopu.

Dropshipping – cizí slovo, které v sobě skrývá příležitost pro internetové prodejce

I když je to s podivem, e-shopy v Česku ještě i v roce 2012 přibývají v řádech stovek měsíčně. Pokud také zvažujete pořízení internetového obchodu anebo nebo už jeden máte a jste v kontaktu s dodavateli zboží, potýkáte se pravděpodobně s otázkou kam a jaké množství zboží naskladnit, jak nacenit poštovné a balné a co dělat v případě reklamací. Odpovědí by i pro vás mohl být takzvaný dropshipping.

E-shop jednoduše a levně

Eshop dnes nepatří mezi položky, které zamávají vaším rozpočtem, ale zorientovat se v množství platforem, na kterých může váš e-shop fungovat, je náročnější. Samozřejmě, že byste si mohli nechat e-shop vytvořit od profesionálů, kterých je dnes nespočet, ale potom musíte počítat s tím, že si sáhnete hlouběji do kapsy.

Eshopisté eshopistům

E-shopů je jako máku, ale jen hrstka z nich je úspěšných. Není se čemu divit, protože na neustále se rozrůstajícím trhu je těžké prorazit.

Expanze do zahraničí může být pro e-shop cestou k růstu

Přestože česká e-commerce stále roste vysokým tempem, majitelé e-shopů neustále hledají prostor pro svůj růst a zkvalitnění služeb. Řada úspěšných českých e-shopů už expandovala do zahraničí a odstranění bariér na společném evropském trhu je také jednou z priorit Evropské komise. Může být expanze řešením také pro vás?

Google Analytics není jen počítadlo návštěvnosti. Spočítá za vás i konverzní poměr vašeho e-shopu

Pokud vlastníte e-shop, tak se určitě neobejdete bez webové analytiky. Počítadel a nástrojů k měření návštěvnosti webových stránek je celá řada. Nejspíše však nenarazíte na sofistikovanější a zároveň bezplatný nástroj, jakým je právě Google Analytics. Dejte mu svou důvěru, vyplatí se vám to.

Google si nás vybral, protože jsme malá firma, říkal Hlavenka o Skypickeru

Projekt Skypicker je jeden nejvýraznějších českých startupů posledních let. Jak začínal, jaké společnosti jeho zakladatelé oslovovali během začátků? O tom se rozhovořil v rámci panelové diskuze Eshopista Jiří Hlavenka, jeden z investorů Skypicker, jehož ziskovost a odhadovaná tržní hodnota činí 2 miliardy korun. Společně s ním vystoupil v restauraci Danubio v Karlíně na pódiu Jiří Pikrt z Čedoku.

Internetové obchody z pohledu práva

V případě, že zamýšlíte stát se provozovateli internetového obchodu, je třeba se seznámit s právy a povinnostmi, které jako provozovatelé e-shopů budete vzhledem k platným zákonům mít. Vy vám v následujícím článku nabízíme jejich stručný souhrn.

Jak komunikovat se zákazníky na internetu

Komunikace se zákazníky je důležitým faktorem, který ovlivňuje důvěryhodnost vašeho podnikání na internetu. Zvolené formy komunikace (komunikační kanály) se zákazníky se mohou stát vaší významnou konkurenční výhodou, a proto se vyplatí věnovat jim dostatečnou pozornost a úsilí

Je váš e-shop v souladu se zákonem? Stáhněte si e-book a napravte chyby včas

E-shopů je jako máku a možná i vy už nějaký máte, anebo uvažujete o jeho založení. E-shop není jen o zboží, webu a objednávkách, ale i o zákonech. A neznalost zákonů neomlouvá! Přečtěte si návod na e-shop v souladu se zákonem, aby si na vás ČOI nedošlápla.

Má ještě smysl zakládat nový e-shop? Nahlédněte do budoucnosti podnikání na internetu

Uvažujete o založení e-shopu ale obáváte se, že v době řádící ekonomické recese nemáte na úspěch šanci?  Nahlédněte s námi do budoucnosti podnikání na internetu. Nemusí být až tak černá.

Mějte pod palcem 5 věcí, které rozhodují o zisku vašeho e-shopu

Mnoho firem se snaží využít všemožné marketingové aktivity k tomu, aby zvýšily výkonnost svého e-shopu. Pod výkonností si často představují zvýšení návštěvnosti webu, zlepšení optimalizace webu pro vyhledávače (SEO) a tím i zvýšení pozic ve vyhledávačích na obecná klíčová slova. Často však po několikaměsíčním snažení přicházejí na to, že pouze slepé řešení SEO bez hlubší marketingové strategie nevede ke slibnému výsledku a zvýšení prodejů, či si začínají uvědomovat problémy dosavadního řešení.

Moderní online platební metody e-shopů

Dalo by se říci s úsměvem, že e-shopy rostou na internetu jako houby po dešti. K vybudování silného postavení mezi konkurencí je proto zapotřebí kvalitní design stránek, propracovaný marketing, SEO a ochota neustále se zlepšovat. Některé e-shopy ale podceňují nabídku platebních metod, jejichž malý výběr může být důsledkem nedokončení nákupu. Jaké formy moderních platebních metod se vyplatí zavést?

Najděte své konkurenční výhody při podnikání na internetu

Konkurenční výhoda je klíč, který vám otevírá dveře k zákazníkům. Je tím, co vás odlišuje od podobně zaměřených firem na trhu, a pokud je dostatečně silná, může vám dát rozhodující náskok. V tomto článku si povíme, jak se ke hledání a stanovování vlastní konkurenční výhody postavit, a uvedeme si hrstku příkladů.

Nejčastější chyby v e-shopu

Zákazník si má věru z čeho na internetu vybírat. Konkurence je velká a přilákat zákazníky zdá se jako nadlidský úkol, když máte e-shop, kde jste udělali pár chyb. Možná o tom ani nevíte. Pravý čas udělat vše pro to, aby váš internetový obchod vydělával. My vám s tím pomůžeme.

Online rezervační systém jako pomocník pro podnikání

Online prodej nemusí být jen doménou e-shopů. Prodávat přes internet mohou i poskytovatelé služeb. Lidé jsou stále pohodlnější a čím dál více využívají výhod internetu. Kromě toho, že na webu vyhledávají informace o službách a firmách, běžně nakupují, tak chtějí na internetu objednávat i běžné služby, které teď vyřizují osobně nebo přes telefon. Toto právě umožňují online rezervační systémy.

Opravdu chráníte spotřebitele tak, jak vyžaduje Nový občanský zákoník?

NOZ ochraňuje zákazníky více, než kterýkoliv předchozí zákon o ochraně spotřebitele. Obchodníci mají jeho zásluhou několik nových povinností k plnění. Ověřte si, jestli jste na začátku roku novou legislativu nepodcenili a děláte vše správně.

Pozvánka na Eshopistu: Otec a syn Václavovi z LevneELEKTRO.cz dělají miliardový byznys

E-shop LevneELEKTRO.cz je ve vysoce konkurenčním prostředí zaměřen na zisk. Řeší také jeden netypický aspekt – následnictví. Jak funguje mezigenerační spoluvládnutí otce a syna v e-shopu se silnou regionální základnou? Jaká je změna fungování z malé rodinné firmy na téměř korporátní? A jak vypadá marketingový mix e-shopu v obtížném nízko-maržovém segmentu? Dá se pod brandem LevneELEKTRO.cz prodávat i neelektrifikované zboží? To vše vám prozradí příští díl diskusního cyklu Eshopista, který se uskuteční 30. března v restauraci DANUBIO v Praze.

Tipy pro podnikání: v jakých oborech založit e-shop?

Česká republika je na e-commerce mapě Evropy zvláštní úkaz. S 37 000 aktivními e-shopy patříme do stejné ligy jako například Velká Británie s více než 64 miliony obyvatel. Znamená to, že u nás již nemá smysl přemýšlet o vlastním podnikání na internetu? Určitě ne, příležitosti stále existující a Jan Penkala z Acomware se s vámi rád podělí o tipy.

Vhodné řešení pro váš internetový obchod

Nakupování přes internet je díky jednoduchosti a dostupnosti stále oblíbenější i v České republice. Také proto se neustále zakládají nové internetové obchody a začínající podnikatelé uvažují většinou kromě kamenné prodejny i o elektronické verzi na internetu. Jak tedy postupovat při zakládání internetového obchodu a jak si poradit v začátcích podnikání na internetu?

Vše pro eshopisty za hubičku

Provoz e-shopu není žádný med, pokud nevíte jak na to. Každý provozovatel musí mít v malíčku informace o právních předpisech, které se ho týkají, prodejních taktikách a také by se měl orientovat v optimalizaci pro vyhledávače.

Vyhledávače zboží podpoří úspěšnost vašeho internetového obchodu

Následující článek představuje několik rad, kterými se můžete řídit, rozhodnete-li se podporovat prodej vašeho zboží, respektive váš internetový obchod, prostřednictvím jeho umístění ve zbožových vyhledávačích.

Vyplatí se maloobchodníkům s kamennou prodejnou pořízení e-shopu?

Ani ekonomická krize nakupování na internetu nezpomalila, na druhou ale stranu platí, že se nakupování stává promyšlenějším (především, co se týká ceny) a cílenějším. Každý obchodník, který vlastní kamennou prodejnu, by proto rozhodně neměl podcenit možnosti, které skýtá internetový prodej prostřednictvím e-shopu. Pokud právě stojíte před otázkou, jestli se vám vyplatí pořídit si e-shop, čtěte tento článek.

Vzorové obchodní podmínky pro váš e-shop

Mít kvalitní a z pohledu zákona neprůstřelné obchodní podmínky je alfou a omegou úspěchu každého e-shopu. Pokud jste si své obchodní podmínky sepsali jen tak z hlavy anebo je teď právě horko těžko píšete podle informací z neověřených zdrojů, koledujete si o problém. Stáhněte si vzorové obchodní podmínky, které vydala asociace APEK, a prodávejte na internetu bez obav.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.