Jak na spolehlivý internetový marketing?

Zejména v dnešní době, kdy se svět obchodu, zábavy i jisté společenské kontakty přesunuly na internet, je důležité mít vynikající reklamu. Její součástí jsou marketingové nástroje. Znáte je?

Online marketing pro vaši reklamu

Pokud začínáte s novým projektem, nelze počítat s tím, že ani korunu neinvestujete do reklamy. To už dnes není možné. I na sociálních sítích si soukromé osoby, jež chtějí prorazit jako influenceři, musí platit propagaci. Podstatné ovšem je nastavit ten správný online marketing. Něco jiného bude platit pro e-shopy s určitým zbožím, jiné prvky zafungují na zpravodajský portál. Jestli se v tomto oboru nevyznáte, oslovte specialisty. Investice se vám určitě vyplatí, protože tápáním a zkoušením, co funguje, byste přišli o mnoho peněz. Zásadní je věnovat pozornost B2C a B2B e-commerce. Nevíte, o co se jedná? Pak profesionály určitě oslovte. B2B je zkratka pojmu „business to business“, což definuje obchodní vztah mezi jednotlivými firmami na bázi obchodních vztahů a právě komunikace. Samotný koncept B2B je nejstarší složkou právě elektronického podnikání, označovaného e-business.

Co je B2B a B2C?

Ve sféře modelu B2B se klade důraz na logistiku a obchodování, nikoli na potenciálního zákazníka. A v tomto je to právě rozdíl oproti druhé zkratce, kterou jsme zmínili. Model B2C. Zde jde o označení „business to consumer“, tedy jedná se o obchodní vztah mezi firmou a zákazníkem. Rovněž jej zprostředkovává internetové prostředí. Pro úplnost ještě dovysvětlíme pojem „e-commerce“. Jde o označení pro on-line obchodování na internetu.

Jak fungují B2B a B2C commerce?

Předně jde o prodej určitých informací, říká se jim „bit business“. Obchodník si volí nástroje, kterými chce na zákazníka či obchodního partnera zapůsobit. Může jít o prodej a pronájem softwaru, propagaci prostřednictvím médií (elektronické noviny, různé servery, burza na webu apod.). S výběrem těchto nástrojů vám pomůže právě již profesionální firma, která se v tomto prostředí vyzná. Elektronický marketing musí být přesně zacílený. Potenciálního obchodního partnera má zaujmout, abyste jej nalákali na spolupráci, potenciálního zákazníka musíte navnadit na to, aby si váš produkt koupil. A to mohou být leckdy protichůdné strany. Jestli například cílíte na zákazníky z nižší intelektuální vrstvy, ale potřebujete obchodního partnera, který by vás spojil s filantropií, těžko tohoto partnera oslovíte na bázi jednoduché komunikace. Zcela realisticky – zákazníkovi bude stačit nabídka toho nejlevnějšího, obchodní partner bude ale ve vašem počínání hledat větší hloubku. Samozřejmě se s tím ale dá něco udělat. Jen namixovat vhodně marketingové nástroje budou umět pouze profesionálové. A jak naznačujeme, jde o marketingový mix.

Marketingový mix pro vaši firmu

Co potřebujete, abyste byli na internetu vidět? Určitě je podstatné SEO, optimalizace pro vyhledávače či výkonnostní a brandové PPC kampaně. Opomenout nelze ani sociální sítě. Zákazníci dnes již akceptují, že firma nemá webové stránky, na sociálních sítích ale být musíte. A to je svět sám pro sebe. Musíte zaujmout kreativitou, měli byste mít ucelený koncept vašeho profilu. Co si pod tím představit? Měli byste vědět, kdy je nejlepší dávat příspěvky, aby zasáhly co nejvíce potenciálních zákazníků nebo obchodních partnerů. Vaše příspěvky by měly mít jednotný koncept (např. na Instagramu by měly mít fotografie a videa stejný filtr, aby nepůsobily chaoticky). Určitě je dobré mít v záloze i cizojazyčnou verzi vašeho webu, zde se však musíte zaměřit na nastavení mezinárodního SEO a PPC reklamy. Není toho málo, přitom je to více jak polovina úspěchu vašeho podnikání. Proto zvolte takovou firmu, která vám vybere tu nejvhodnější variantu k dosažení vašich cílů. Jí je i společnost NetDirect.cz, která nabízí nejširší nabídku služeb pro B2C a B2B e-commerce přesně vám na míru.

Redakce portálu
Redakce portáluhttps://www.ipodnikatel.cz
Internetový portál iPodnikatel.cz je specializovaný portál zaměřený na začínající podnikatele a ty, kteří chtějí rozvíjet svůj malý nebo střední podnik.

Inzerce