Optimalizace webových stránek pro vyhledávače (SEO)

Dostat svůj nově otevřený web nebo e-shop do povědomí uživatelů internetu může být pro internetového prodejce jednou z nejnáročnějších aktivit. Reklama v internetových médiích může stát velké peníze, avšak existuje možnost, jak se zviditelnit za minimálních nákladů – optimalizovat své webové stránky pro vyhledávače.

Optimalizace pro vyhledávače

Internetové vyhledávače jsou celosvětově největším zdrojem návštěvnosti internetových stránek. Jen některých, je však třeba dodat. Těch stránek, které jde ve vyhledavačích relevantním dotazem snadno nalézt. Receptem na dobrou viditelnost vašeho firemního webu nebo internetového obchodu je tzv. optimalizace pro vyhledávače (SEO, z anglického search engine optimization).

- Inzerce -

Optimalizace pro vyhledávače má zdánlivě jediný cíl – zviditelnit webové stránky ve vyhledavačích tím, že se na často kladené dotazy zobrazí na předních místech výsledků hledání, a dosáhnout tak podstatného zvýšení návštěvnosti. Tak jednoduché to ale není – vysoká návštěvnost sama o sobě nestačí. Druhým důležitým faktorem ve hře je cílení návštěvnosti. Právě vysokou mírou cílení se fulltextové vyhledávače liší od všech ostatních zdrojů návštěvnosti. Uživatelé vyhledavačů obvykle přesně vědí, co chtějí, chtějí to právě teď a na dobře optimalizovaných stránkách to nacházejí.

Optimalizace pro vyhledávače proto není jen metodou zvyšovaní návštěvnosti a zisku majitele webu, ale též službou zákazníkům, kteří ji umí ocenit a odvděčí se důvěrou a věrností. Tím se optimalizace pro vyhledavače podílí na budování a posilování firemní značky.

Jak optimalizace pro vyhledávače funguje

Na první pohled vypadá optimalizace pro vyhledávače poněkud tajemně. Jak je možné, že z několika milionů stránek se právě jedna umístí ve výsledcích hledání určitého slova jako první. Vždyť se zdá, že se svým obsahem od pár desítek či stovek tisíc dalších nijak podstatně neliší. V tom musí být nějaká kouzla.

Bývaly doby, kdy v tom kouzla opravdu byla. Přesněji řečeno triky využívající slabin vyhledávačů a v důsledku poškozující uživatele. Tyto doby jsou už naštěstí pryč.

- Inzerce -

Dnešní vyhledávače se tak snadno ošidit nedají a platí na ně jen dvě věci:

  • kvalitní, přístupný, jazykově bohatý a dobře strukturovaný obsah,
  • věrohodné odkazy z mnoha jiných míst webu, které dokazují, že stránka je zajímavá a mezi uživateli oblíbená.

Na mimořádný úspěch ve vyhledávačích mají šanci jen stránky, které přinášejí uživatelům mimořádnou hodnotu.

Metody optimalizace pro vyhledavače

Od dvou výše uvedených základních principů se odvíjejí praktické metody optimalizace pro vyhledavače

  • systematické budování hodnotného obsahu, který se danému tématu obšírně věnuje,
  • zajištění bezproblémové přístupnosti obsahu,
  • strukturování a řízení obsahu podle zásad informační architektury,
  • důsledné dodržování webových standardů,
  • aktivní zapojení do internetových komunit,
  • kontextové provazování obsahu s partnerskými weby – tzv. budování odkazů (linkbuilding).
- Inzerce -

Cílem linkbuildingu je získat co nejvíce odkazů na web, aby se zlepšila pozice ve vyhledávačích. Plošné výměny odkazů dají velkou práci a samy o sobě nejsou tak efektivní. Další metodou je nákup odkazů, ale ještě lepší metoda je vytvořit na webu takový obsah, aby na něj jiné webové stránky samy odkazovaly. Metod, jak získat zpětný odkaz, existují desítky. Jde například o tvorbu kvalitních článků v poradně, diskusní fóra, tvorbu nástrojů zdarma, pořádání soutěží.

A jak poznat, zda má pro vás odkaz z jiného webu smysl? Znáte ten web? Pokud je odpověď ne, a pokud se daný web ani nevěnuje vašemu tématu, pak to za tu práci pravděpodobně nestojí.

Co vám mohou nabídnout poradenské firmy v této oblasti

Většina specializovaných firem je vám schopna nabídnout všestranné služby optimalizace pro vyhledávače.

Jedná se především o:

  • jednorázové konzultace a návrh strategie SEO,
  • analýzu klíčových slov,
  • tvorbu optimalizovaného obsahu,
  • budování zpětných odkazů,
  • dlouhodobou správu vašeho webu.

Zdroj: H1.cz, s.r.o.

- Z našeho e-shopu -
Redakce portáluhttps://www.ipodnikatel.cz
Internetový portál iPodnikatel.cz je specializovaný portál zaměřený na začínající podnikatele a ty, kteří chtějí rozvíjet svůj malý nebo střední podnik.

Mohlo by vás zajímat ...

Inzerce

iDoklad