Jak na dobrý název webových stránek

Výběr názvu webových stránek (domény) je jedna z nejdůležitějších záležitostí při tvorbě webu. Podle toho, jak se na začátku rozhodnete a jakou doménu zvolíte, se budete v budoucnu buď potýkat s problémy, anebo budete mít dostatek návštěvníků na vašem webu.

Jak správně nazvat vaše webové stránky

Lidé mají často problém s pamětí. To je hlavní důvod, proč byste měli při volbě domény dodržovat až trochu triviální pravidlo – čím jednodušší a zapamatovatelnější vybraná doména bude, tím lépe.

Je to jednoduše proto, že si ji více lidí zapamatuje z pouhého doslechu nebo při čtení.

Doména

Koncovka – doména prvního řádu

Nejde přitom jen o samotný název, ale také volbu koncovky (.cz, .com, .info, .eu apod.). Tyto koncovky se nazývají doménami první úrovně a můžete je volit prakticky libovolně.

Název stránek – doména druhého řádu

Doménou druhé úrovně je samotný název stránek (např. „ipodnikatel“ v www.ipodnikatel.cz). Druho-řadovou doménu si můžete nechat zaregistrovat u akreditovaných registrátorů domén.

Stejný název pak nemůže mít zaregistrovaný nikdo jiný, každá doména druhého řádu je unikátní a to znamená, že nemůže existovat další doména, která by byla úplně stejná.

Dobrý název stránek

Když už víme, co to vlastně doména je, stojí před námi otázka, jakou doménu si zvolit a jestli to, jak se rozhodneme, nějak ovlivní v budoucnu provoz vaší webové prezentace. Je totiž mnoho faktorů, na které se musí při výběru názvu stránek přihlížet.

Stačí jedno slovo či slovní spojení

V první řadě bychom si měli zhruba rozmyslet, jakého tematického okruhu se bude naše webová prezentace týkat. Poté souhrnně tento okruh informací pojmenovat jedním slovem či slovním spojením, nejlépe co nejkratším.

Toto slovo či slovní spojení by mělo být lehce zapamatovatelné. Zároveň by mělo být alespoň trochu vyhledávané lidmi pomocí internetových vyhledávačů, aby mělo také nějaký efekt na SEO.

Pokud tedy prodáváme krmivo pro psy, je možná doména „www.krmivopropsy.cz“ apod.

Jméno firmy nebo produktu je dobrá volba

Pokud se jedná o firemní webovou prezentaci nebo stránky o nějakém konkrétním produktu, doporučuje se jako doménu zvolit název společnosti, které se stránky týkají, anebo v případě produktu jeho název (např. „www.zehlicky.cz“).

Většinou totiž běžný uživatel Internetu, který se o vaší firmě či nějakém produktu dozví, nejprve zkusí zadat název vaší firmy do adresního řádku internetového prohlížeče, a až poté v případě, že nic nenalezne, hledá přes vyhledávač.  

Tam už ovšem hrozí, že pokud nebudete mít správně optimalizovánu vaši prezentaci pro vyhledávače (SEO), uvidí zákazník vaši konkurenci a nakoupí u ní.

Autor článku: Ing. Richard Kafoněk, specialista na internetový marketing, MARKETINGOVÁ KANCELÁŘ.CZ

Redakce portálu
Redakce portáluhttps://www.ipodnikatel.cz
Internetový portál iPodnikatel.cz je specializovaný portál zaměřený na začínající podnikatele a ty, kteří chtějí rozvíjet svůj malý nebo střední podnik.

Inzerce