Vedení reklamních kampaní na internetu je nutností pro každou firmu, podnikatele či freelancera, kteří chtějí rozšířit objem svých obchodů, nalákat nové zákazníky, zlepšit míru konverze apod. V tomto kontextu je důležitý pojem remarketing. O co konkrétně jde a proč je třeba mu věnovat maximální pozornost?
Proč se zajímat o remarketing
Pod pojmem remarketing si lze představit marketing přesně zacílený na ty spotřebitele, kteří již v minulosti navštívili váš web či e-shop. Tito lidé jsou pro každého obchodníka nebo podnikatele nesmírně důležití, neboť svojí předchozí návštěvou dokázali, že pravděpodobně mají minimálně v obecné rovině zájem právě o váš produkt, ať už je jakýkoliv.
Tím, že se v minulosti ocitli na vašem webu také poznali váš brand (pokud ho již neznali dříve). Je tedy zřejmé, že šance na to, že se nakonec rozhodnou pro koupi vašeho produktu, je vyšší než u ostatních skupin lidí. Jinými slovy, konverzní faktor u této skupiny je potenciálně velmi vysoký.
Vedení remarketingových kampaní
Remarketingová kampaň funguje na stejných principech jako klasické online reklamní kampaně, např. prostřednictvím ppc kampaní. Rozdíl je logicky především v cílové skupině, na kterou bude kampaň mířit.
Konkrétní podoba může být samozřejmě různá, potenciálnímu zákazníkovi se může např. zobrazovat reklama na konkrétní produkt, který si prohlížel, anebo na váš web obecně. Stejně jako v případě klasické online reklamní kampaně i zde výsledná efektivita silně záleží na jejím nastavení i jejím vedení v celém průběhu trvání.
Aby byla remarketingová kampaň co nejúspěšnější, je ideální svěřit jí marketingové agentuře. Díky svým zkušenostem a know-how jsou profesionálové schopni provést dokonalou analýzu té části online prostoru, ve které se bude vaše reklama pohybovat, stejně jako potom kampaň vytvořit a optimalizovat v celém jejím průběhu.
Zdroj obrázku: one photo / Shutterstock.com