Jak jednoduché je provozovat vlastní online obchod

Chcete začít obchodovat na internetu? Přemýšlíte nad tím, jak vytvořit e-shop? Založit e-shop může být poměrně rychlá a jednoduchá záležitost, která zabere klidně pouze jeden den. Díky e-shopovému řešení FastCentrik si zvládnete i za takto krátký čas vybavit a spustit plnohodnotný a provozuschopný e-shop.

Nápad a plán

Založení vlastního podnikání v oblasti e-commerce sice není žádná atomová věda. Ještě před založením e-shopu byste však měli mít představu o tom, co chcete prodávat:

  • Jaké zákazníky chci oslovit? B2C či B2B? Jaké segmenty trhu?
  • V kolika zemích chci působit nyní a do budoucna?
  • Kolik produktových kategorií a produktů chci nabízet?
  • Jak se chci odlišit od mé konkurence?
  • Jakou roli bude hrát můj e-shop? Bude to můj primární prodejní kanál?
  • Jaké mám cíle prodeje na následující tři až čtyři roky?
  • Jakou formu provozování e-shopu preferuji (pronájem / jednorázovou investici / splátky)?
  • V neposlední řadě je důležité si odpovědět na tu nejdůležitější otázku: Jakou částku chcete do e-shopového řešení investovat?
- Inzerce -

Díky těmto krokům získáte lepší představu, co všechno bude start nového byznysu obnášet.

Produkty

Stejně jako kamenná prodejna bez zboží postrádá svůj smysl, tak nemůže fungovat ani prázdný e-shop bez naskladněných produktů. Máte v plánu prodávat své vlastní výrobky? V tomto případě máte velkou konkurenční výhodu, jelikož můžete stavět váš úspěch na originalitě. Nebo spíše uvažujete nad přeprodejem zboží od výrobců nebo jiného velkého partnera?

- Inzerce -

Pro skladování zboží vám na startu pravděpodobně postačí vlastní prostory, takže odpadají náklady za nájem skladu. Pokud si nechcete lámat hlavu se skladováním a složitou logistikou ani do budoucna, mohl by pro vás být řešením dropshipping. Ten představuje nízkonákladovou alternativu internetového podnikání pro ty, kteří chtějí podnikat, ale nemají dostatečný kapitál nebo ideální podmínky k rozjetí vlastního businessu. Dodavatel zboží v tomto případě funguje jako sklad a vy prostřednictvím svého e-shopu nabízíte jeho zboží. Nenakupujete tak zbytečně do zásoby a platíte jen za to, co skutečně prodáte. 

Cena e-shopu

Ve chvíli, kdy už víte, co budete prodávat a máte vyřízené veškeré administrativní záležitosti, přichází na řadu volba e-shopového řešení. Záleží jen na vás, kolik jste v začátku ochotni do podnikání investovat. Jestliže toužíte po řešení na míru, musíte se připravit na výdaje v řádech vyšších stovek tisíc korun.

- Inzerce -

TIP: Založení s.r.o. snadno ve 3 krocích online:

  • 1. Vyplňte formulář (online průvodce na pár minut)
  • 2. Podepíšete a ověříte dokumenty
  • 3. Zaplatíte pouze zákonné poplatky za registraci společnosti (notářský zápis a návrh na vklad na zápis do OR).
A firma pro vás je připravená!

Výhodnější variantou do začátku je pronájem e-shopu takzvané krabicové řešení, u kterého pro vás provozní náklady nebudou limitovat. Například krabicové řešení FastCentrik ve verzi Mini se dá pronajmout za 390 korun měsíčně. Mezi hlavní výhody pronájmu e-shopového řešení patří nízká cena, pravidelné aktualizace i eliminace starostí spojených s vývojem e-shopu na vlastní pěst.

Platba a doprava

Když už si váš budoucí zákazník v dané kategorii vybere produkt a vloží jej do košíku, v dalším kroku řeší dopravu a platbu. Základní způsoby platby jsou hotově na dobírku nebo při osobním převzetí, bankovní převod, platba přes platební bránu (kartou, rychlý bankovní převod), opožděná platba a splátkové metody.

Nyní máte vyřešeno, jaké zboží zákazník zakoupí, kdo ho dodá do vašeho e-shopu i jakým způsobem zákazník za objednávku zaplatí. Co tedy zbývá? Způsob, jakým se zboží k zákazníkovi dostane, protože ten v konečném důsledku zásadně ovlivňuje konverzní poměr. V administraci e-shopového řešení si snadno a efektivně nastavíte všechny druhy dopravy, které potřebujete. Mezi základní druhy dopravy patří Česká pošta, jiné přepravní společnosti a také osobní odběr.

Čím více způsobů úhrady a dopravy nabídnete, tím větší je šance, že si u vás zákazník nakoupí.

Provoz a správa e-shopu

Dalším podstatným krokem při správě e-shopu je zpracování přijatých objednávek a s nimi spojené administrativy. Je potřeba řešit:

  • Zpracování objednávek a vyskladnění zboží
  • Balení objednávek
  • Tisk štítků zásilek
  • Objednávky svozu a expedice

Marketing

Kromě řešení provozních záležitostí a udržování chodu vašeho internetového obchodu, tedy vyřizování objednávek, reklamací a podobně, je třeba pracovat na marketingu. Možností, jak marketingově podpořit váš e-shop, je spoustu. PPC, SEO, zbožové srovnávače, obsahový marketing, cílová skupina –⁠ tato slova by se měla stát pravidelnou součástí vašeho slovníku.

Pokud to s online podnikáním myslíte vážně a chcete si vytvořit vlastní e-shop, je to v dnešní době hračka. Nepotřebujete programátora, ani nemusíte mít zkušenosti s tvorbou webových stránek. Držíme palce!

- Z našeho e-shopu -
Redakce portálu
Redakce portáluhttps://www.ipodnikatel.cz
Internetový portál iPodnikatel.cz je specializovaný portál zaměřený na začínající podnikatele a ty, kteří chtějí rozvíjet svůj malý nebo střední podnik.

Mohlo by vás zajímat ...

Inzerce