Jak jednoduché je provozovat vlastní online obchod

Chcete začít obchodovat na internetu? Přemýšlíte nad tím, jak vytvořit e-shop? Založit e-shop může být poměrně rychlá a jednoduchá záležitost, která zabere klidně pouze jeden den. Díky e-shopovému řešení FastCentrik si zvládnete i za takto krátký čas vybavit a spustit plnohodnotný a provozuschopný e-shop.

Nápad a plán

Založení vlastního podnikání v oblasti e-commerce sice není žádná atomová věda. Ještě před založením e-shopu byste však měli mít představu o tom, co chcete prodávat:

  • Jaké zákazníky chci oslovit? B2C či B2B? Jaké segmenty trhu?
  • V kolika zemích chci působit nyní a do budoucna?
  • Kolik produktových kategorií a produktů chci nabízet?
  • Jak se chci odlišit od mé konkurence?
  • Jakou roli bude hrát můj e-shop? Bude to můj primární prodejní kanál?
  • Jaké mám cíle prodeje na následující tři až čtyři roky?
  • Jakou formu provozování e-shopu preferuji (pronájem / jednorázovou investici / splátky)?
  • V neposlední řadě je důležité si odpovědět na tu nejdůležitější otázku: Jakou částku chcete do e-shopového řešení investovat?

Díky těmto krokům získáte lepší představu, co všechno bude start nového byznysu obnášet.

Produkty

Stejně jako kamenná prodejna bez zboží postrádá svůj smysl, tak nemůže fungovat ani prázdný e-shop bez naskladněných produktů. Máte v plánu prodávat své vlastní výrobky? V tomto případě máte velkou konkurenční výhodu, jelikož můžete stavět váš úspěch na originalitě. Nebo spíše uvažujete nad přeprodejem zboží od výrobců nebo jiného velkého partnera?

Pro skladování zboží vám na startu pravděpodobně postačí vlastní prostory, takže odpadají náklady za nájem skladu. Pokud si nechcete lámat hlavu se skladováním a složitou logistikou ani do budoucna, mohl by pro vás být řešením dropshipping. Ten představuje nízkonákladovou alternativu internetového podnikání pro ty, kteří chtějí podnikat, ale nemají dostatečný kapitál nebo ideální podmínky k rozjetí vlastního businessu. Dodavatel zboží v tomto případě funguje jako sklad a vy prostřednictvím svého e-shopu nabízíte jeho zboží. Nenakupujete tak zbytečně do zásoby a platíte jen za to, co skutečně prodáte. 

Cena e-shopu

Ve chvíli, kdy už víte, co budete prodávat a máte vyřízené veškeré administrativní záležitosti, přichází na řadu volba e-shopového řešení. Záleží jen na vás, kolik jste v začátku ochotni do podnikání investovat. Jestliže toužíte po řešení na míru, musíte se připravit na výdaje v řádech vyšších stovek tisíc korun.

Výhodnější variantou do začátku je pronájem e-shopu takzvané krabicové řešení, u kterého pro vás provozní náklady nebudou limitovat. Například krabicové řešení FastCentrik ve verzi Mini se dá pronajmout za 390 korun měsíčně. Mezi hlavní výhody pronájmu e-shopového řešení patří nízká cena, pravidelné aktualizace i eliminace starostí spojených s vývojem e-shopu na vlastní pěst.

Platba a doprava

Když už si váš budoucí zákazník v dané kategorii vybere produkt a vloží jej do košíku, v dalším kroku řeší dopravu a platbu. Základní způsoby platby jsou hotově na dobírku nebo při osobním převzetí, bankovní převod, platba přes platební bránu (kartou, rychlý bankovní převod), opožděná platba a splátkové metody.

Nyní máte vyřešeno, jaké zboží zákazník zakoupí, kdo ho dodá do vašeho e-shopu i jakým způsobem zákazník za objednávku zaplatí. Co tedy zbývá? Způsob, jakým se zboží k zákazníkovi dostane, protože ten v konečném důsledku zásadně ovlivňuje konverzní poměr. V administraci e-shopového řešení si snadno a efektivně nastavíte všechny druhy dopravy, které potřebujete. Mezi základní druhy dopravy patří Česká pošta, jiné přepravní společnosti a také osobní odběr.

Čím více způsobů úhrady a dopravy nabídnete, tím větší je šance, že si u vás zákazník nakoupí.

Provoz a správa e-shopu

Dalším podstatným krokem při správě e-shopu je zpracování přijatých objednávek a s nimi spojené administrativy. Je potřeba řešit:

  • Zpracování objednávek a vyskladnění zboží
  • Balení objednávek
  • Tisk štítků zásilek
  • Objednávky svozu a expedice

Marketing

Kromě řešení provozních záležitostí a udržování chodu vašeho internetového obchodu, tedy vyřizování objednávek, reklamací a podobně, je třeba pracovat na marketingu. Možností, jak marketingově podpořit váš e-shop, je spoustu. PPC, SEO, zbožové srovnávače, obsahový marketing, cílová skupina –⁠ tato slova by se měla stát pravidelnou součástí vašeho slovníku.

Pokud to s online podnikáním myslíte vážně a chcete si vytvořit vlastní e-shop, je to v dnešní době hračka. Nepotřebujete programátora, ani nemusíte mít zkušenosti s tvorbou webových stránek. Držíme palce!

Redakce portálu
Redakce portáluhttps://www.ipodnikatel.cz
Internetový portál iPodnikatel.cz je specializovaný portál zaměřený na začínající podnikatele a ty, kteří chtějí rozvíjet svůj malý nebo střední podnik.

Inzerce