Vánoční nákupní sezóna je tady! Jak na ni připravit svůj e-shop?

Zima je tady a s ní i přípravy na nejoblíbenější svátek v roce. Období Vánoc samozřejmě představuje perfektní příležitost pro e-shopy, jak vydělat nemalé peníze a získat nové zákazníky. To se však neobejde bez práce a pořádné přípravy vašeho e-shopu. Jak na to? A na co byste v žádném případě neměli zapomenout? 

Zkontrolujte stav zásob

Štěstí přeje připraveným. Jako provozovatel e-shopu byste se měli přesvědčit, že ve vánočním období máte všechno zboží naskladněné. Vám ani vašim zákazníkům nebude příjemné, pokud jim několik dní před Vánoci oznámíte, že jejich dárek nebudete schopni dodat včas. Nejlepší strategií pro naskladnění zboží je porovnání zásob s minulým rokem.

Počítat byste ale měli i s rostoucí oblibou Čechů v online nakupování, díky které odvětví e-commerce meziročně zaznamenalo téměř 76% růst. Případné zbylé zboží můžete prodat během povánočních výprodejů. Kromě toho nezapomeňte s předstihem doskladnit i balící materiály, kterých budete před Vánoci potřebovat opravdu hodně.

Oblékněte svůj e-shop do nového kabátu

Velmi důležitý je vzhled samotného e-shopu, který by měl zákazníky motivovat k tomu, aby dárky nakoupili právě u vás. Nákupní centra se často snaží navodit svým zákazníkům vánoční atmosféru a o totéž byste se měli pokusit i vy.

Pro začátek stačí nová grafika nebo vytvoření speciálních kategorií zboží. Někteří prodejci nabízí například výběr dárků podle věku či pohlaví. Odborníci navíc doporučují e-shop opatřit odpočtem času do Štědrého dne, čímž na zákazníky vyvinete tlak, aby konečně začali jednat a zboží objednali.

Zároveň se přesvědčte, že vše funguje tak, jak má. Špatné popisky u produktů nebo nefunkční náhledy zboží vás mohou stát nemalé peníze. Investujte tedy trochu času do kompletní revize celého e-shopu, od textů až po základní funkce.

Nezapomeňte na marketing

Před Vánoci je kvalitní marketing klíčem k úspěchu. Velká část zákazníků nechává výběr dárků na poslední chvíli, což vám dává prostor k tomu, abyste jim s tím trochu pomohli. Je zde totiž vysoká pravděpodobnost, že si vámi nabízené zboží koupí.

Využít byste měli všech dostupných prostředků včetně newsletterů. Neodmyslitelnou součástí správného marketingu jsou i PPC reklamy a kampaně na sociálních sítích, které přivedou na váš e-shop více nových zákazníků. Veškerou propagaci byste navíc měli ladit do vánoční tématiky, ale vkusně. Stále platí pravidlo, že méně je někdy více.

Bez brigádníků se neobejdete

Příprava a odbavení všech objednávek vám během vánočního období zabere podstatně více času. Pokud se rozhodnete vše řešit na vlastní pěst, můžete si i pořádně uškodit. Nekompletní objednávka nebo její zpoždění nepotěší žádného zákazníka.

Postupem času byste se tak mohli dočkat negativních recenzí. Raději si nechte pomoct a najměte alespoň pár brigádníků, kteří za vás mohu třídit zboží a vyřizovat objednávky. Vy se mezi tím můžete v klidu věnovat správě svého e-shopu a vymýšlet další strategie, jak přilákat více zákazníků.

Připravte si rozpočet

Nejdůležitějším bodem, který rozhodne o tom, jak se vám bude dařit, je rozpočet. Náklady na nákup nového zboží, reklamu, úpravu e-shopu a najmutí brigádníků budou vyšší než kdykoli jindy. V souvislosti s tím se neobejdete bez pečlivě připraveného plánu investic.

Vycházet můžete například z rozpočtů z minulých let, které však již nemusí odpovídat realitě. Ceny zboží a služeb rostou, a to nejen v průběhu roku, ale i před Vánoci. Proto při tvorbě rozpočtu počítejte s určitou finanční rezervou.

Za tímto účelem lze využít externí zdroj financování. Tím je nejčastěji podnikatelský úvěr, se kterým můžete svůj rozpočet navýšit o desetitisíce až statisíce korun. Důležité je, aby pro vás jeho sjednání představovalo výhodu, a ne zbytečné břemeno.

Obecně se vychází z předpokladu, že investice do úvěru vám přinese mnohem větší zisky. Právě proto byste se měli ujistit, že má vaše „vánoční strategie“ dostatečný potenciál. V opačném případě od sjednání úvěru radši upusťte.

Redakce portálu
Redakce portáluhttps://www.ipodnikatel.cz
Internetový portál iPodnikatel.cz je specializovaný portál zaměřený na začínající podnikatele a ty, kteří chtějí rozvíjet svůj malý nebo střední podnik.

Inzerce