Home Marketing Internetový marketing Jak vytvořit PPC reklamu na Google AdWords, která vám bude vydělávat

Jak vytvořit PPC reklamu na Google AdWords, která vám bude vydělávat

0
1250
Jak vytvořit PPC reklamu na Google AdWords, která vám bude vydělávat

Chcete stimulovat prodej a získat nové zákazníky prostřednictvím placené reklamy PPC na Google? Bravo, vybrali jste si správně. Nevíte ale, jak z toho vytěžit maximum? Žádný problém. Připravili jsme návod, kde si krok po kroku ukážeme, co je potřeba nastavit, abyste získali víc, než do toho vložíte.

Jak vytvořit reklamu na Google AdWords

První základní pravidlo výdělečné PPC reklamy je, že potřebujete mít stránky, na které bude reklama odkazovat. Ale ne ledajaké. Tyto stránky by měly být uživatelsky přívětivé a měly by návštěvníka přimět k dokončení požadované akce (konverze – u e-shopu to znamená objednávku, u firemního webu to může být odeslání kontaktního formuláře s poptávkou).

Jak tedy postupovat při vytváření PPC reklamy?

1. Vytvoření a nastavení účtu AdWords

Doporučuji vytvořit si Gmail účet. Je to pohodlnější pro využívání všech potřebných nástrojů Google.

Na adrese www.adwords.google.com se přihlaste pod nově vytvořeným Gmail účtem. Vyplňte všechny požadované pole a dokončete všechny kroky registrace podle pokynů. Dostanete se na hlavní stránku administrace AdWords. Tím to ale nekončí. Nyní musíte nastavit fakturační údaje.

V pravém horním rohu klikněte na ozubené kolečko a vyberte Fakturace. Poté vyplňte všechna potřebná data. Nezapomeňte na české zákony. Pokud nejste plátci DPH, tak se budete muset zaregistrovat na finančním úřadu jako identifikovaná osoba.

Další důležitou věcí je nastavení automatického značkovaní cílových url adres. Díky značkování zjistíte data z AdWords v Google Analytics.

Pod fakturací naleznete Nastavení účtu. Zde nastavíte Automatické značkování na Ano.

Poslední věcí, kterou musíme udělat před tím, než začneme tvořit kampaně, je propojení AdWords s Google Analytics. Google Analytics díky tomu zprostředkuje více dat.

V horním menu AdWords vyberte Nástroje a zde zvolte Google Analytics.

V novém okně se vám otevře Analytics, kde v horním menu vyberte Správce a v prostřením sloupci kliknete na Propojení účtu AdWords. Poté zvolíte AdWords účet a uložíte.

Upozornění: Musíte mít Google Analytics a AdWords na jednom e-mailovém účtu!

2. Vyzvedněte si kredit 1000 Kč na Google reklamu zdarma

AdWords máme nastaven a nyní se můžeme pustit do vytváření kampaní, ale ještě před tím vám poradím, jak získat 1 000 Kč na kredity zdarma.

Ve Fakturaci klikněte na Spravovat propagační kódy, poté zadejte kód, který je dostupný po registraci na stránkách Google, nebo vám jej Google zašle na e-mail po registraci AdWords. Pokud kód nezískáte, tak mi napište na info@jakubherrmann.cz a já vám jej zašlu.

3. Struktura PPC reklam

Pro ideální tvorbu struktury kampaní doporučuji ve většině případů kopírovat strukturu webu/e-shopu. Je potřeba si uvědomit, že kampaní můžeme vytvořit spousty. Proto při návrhu struktury nešetřete kampaněmi. Do jedné kampaně můžeme vytvořit opět několik reklamních sestav, já doporučuji maximálně do 10 sestav.

Upozornění: V kampaních se totiž nastavuje denní limit, a pokud byste jej měli nastavený na např. 100 Kč a na 100 reklamních sestav, tak se na některé reklamní sestavy rozpočet vůbec nedostane a nebudou se zobrazovat.

Doporučuji se také držet pravidla 1 reklamní sestava = 1 klíčové slovo (kořen slova). Pokud do jedné reklamní sestavy vložíte několik klíčových slov, tak budete mít problém vytvořit relevantní reklamní inzerát. Tím bude na reklamy klikat méně lidí a vy získáte horší CTR (CTR je míra prokliků v %, neboli počet prokliků vydělený počtem zobrazení reklamy), které se projeví v horších pozicích a vyšší ceně za klik.

Oddělujte také vyhledávací od reklamní sítě. Reklamní síť má zpravidla horší CTR a proto když vytvoříte kampaň pro obě tyto sítě, tak zvýšíte CTR reklamám ve vyhledávací síti a nastává stejný scénář s horší pozicí popsaný výše.

Abyste mohli vytvářet reklamní sestavy podle klíčových slov, budete potřebovat vědět, jaká slova se hledají. Pokud nemáte analýzu klíčových slov zpracovanou, tak budete muset využít nástroj Plánovač klíčových slov.

Naleznete jej v administraci AdWords. V horním menu zvolte Nástroje a klikněte na Plánovač klíčových slov. Poté zvolte Vyhledat návrhy nových klíčových slov a reklamních sestav. Zde zadáte klíčové slova spojená s vaším webem a nástroj vám nabídne podobně hledané slova.

4. Volba klíčových slov

Už víme, jak tvořit strukturu a kde získat data o hledanosti klíčových slov. Budeme je tedy postupně přidávat do reklamních sestav, jak už jsme si řekli výše, ideálně jedno slovo do jedné sestavy.

Vkládat klíčové slova v AdWords můžeme pomoci 5 tvarů:

  • Volná shoda

Klíčové slovo je volně napsáno a může spouštět reklamy na všechny fráze, které obsahují zadané klíčové slovo a jeho blízké varianty. Tuto variantu nedoporučuji, je až příliš volná a reklamy se tak mohou začít zobrazovat také na slova, která nemají s vaším webem nic společného.

  • Modifikátor volné shody

Před každé slovo zadáváte znak + (např. +levné +autodíly). Tato varianta je daleko lepší než volná shoda, protože se nezobrazuje až tak volně na všechny blízké varianty.
Doporučuji využívat při prvotním nastavení PPC reklam pro získání dat.

  • Frázová shoda

Ke klíčovému slovu doplníte  “” (např. “levné autodíly”). Na tyto klíčové slova se zobrazí reklamy pouze tehdy, když uživatel vyhledává přesně dané klíčové slovo, případně s dalšími slovy před ním a za ním.

  • Přesná shoda

Klíčové slovo obalíte do znaků [] (např. [levné autodíly]). Tyto klíčové slova se spouštějí pouze v případě, kdy jsou vyhledávány jejich přesné tvary.

  • Vylučující slova

Před každé slovo, které chceme vyloučit, přidáváme znak  (např. -originální).
Na tyto slova se nebudou reklamy zobrazovat.

Podrobný popis funkce jednotlivých shod naleznete v nápovědě Google.

5. Tvorba reklamních inzerátů

Dalším krokem vytváření PPC reklamy je tvorba reklamních inzerátů. Budete muset hodně přemýšlet nad samotnými inzeráty, protože platí omezení na počet znaků jednotlivých řádků inzerátu.

Počet znaků reklamních inzerátů:

  • Nadpis reklamy = 25 znaků
  • Popisný řádek 1 = 35 znaků
  • Popisný řádek 2 = 35 znaků
  • Viditelná adresa URL = 35 znaků

Pozor: Viditelná a cílová URL musí mít stejnou doménu!

Do nadpisu reklamy doporučuji vkládat klíčové slovo, na které reklama cílí. Ukážete hledajícímu, že našel přesně to, co hledá. Do dalších 2 popisných řádků vkládejte například: bonusy vašeho e-shopu, výhody před konkurencí, cenu produktu, výzvu k akci, apod. Největší výhodou PPC reklamy je, že můžeme vytvořit do jedné reklamní sestavy několik reklamních inzerátů. Proto doporučuji testovat, testovat a testovat.

Každý jsme jiný a každému se líbí něco jiného. Již několikrát jsem vytvořil inzerát, o kterém jsem si myslel, že na něj kliknou všichni, protože byl v mých očích ten nejlepší. K tomu jsem vytvořil druhý testovací. Světe div se, ale druhý inzerát vyhrál a můj dokonalý naprosto vyhořel.

Postupným testování můžete vytvořit opravdu dokonalý inzerát, který vám zvýší CTR a tím sníží cenu za klik a zlepší pozici. Někdy změna jednoho slova může znamenat navýšení CTR o několik procent.

6. Rozšíření reklam

Google nabízí několik rozšíření reklam, které mohou pomoci zvýšit CTR a odlišit se od konkurence. Doporučuji využívat všech rozšíření, které využít můžete.

Jaká rozšíření existují?

  • rozšíření o odkazy na podstránky
  • rozšíření o lokalitu a rozšíření o volání

Další rozšíření jsou náročnější a ne každý si je může dovolit.

Jsou to sice jen detaily, ale každý detail či vylepšení vám mohou v PPC reklamě ušetřit nemalé prostředky a dostat vás ze ztráty do zisku. Proto nezapomínejte testovat a zkoušet vše, co může mít přínos.

PPC reklama je nástroj, který slouží pro přivedení potencionálních návštěvníků na váš web, ale není to jistý zdroj zisku!

Proto nehlídejte a netestujte jen PPC reklamy, ale také cílové stránky, podle hledaných slov. Také si dávejte pozor na chyby cílového webu, např. nejde dokončit nákup, nebo odeslat formulář apod. Protože vás tyto chyby mohou stát nemalé prostředky.

Pokud se vám nedaří úspěšně nastavit PPC reklamu, tak mi neváhejte napsat www.jakubherrmann.cz.