Jakkoliv se může zdát, že po odevzdání daňového přiznání přichází podnikatelům relativně klidné období, kdy budou moci na chvilku vypnout, opak je pravdou. Začíná jarní sezona, a tudíž musejí restartovat své síly a začít se věnovat poměrně náročnému období svého byznysu. Na druhou stranu, kdy jindy rozjet nové projekty a nadějné obchody než v jarním období, které je nejvhodnější dobou pro různé druhy seberealizace?
Nový byznys, nové projekty, nové pracovní nabídky
Ačkoliv není jarní období z podnikatelského pohledu nijak výrazné například pro finančnictví zabývající se půjčkami, obory jako zemědělství, hotelnictví nebo stavebnictví zažívají právě v této době největší žně.
Jaro přeje nejen novým projektům ve stávajícím byznysu, novým obchodním výzvám, které byly v období zimy v útlumu, ale i novým pracovním příležitostem na trhu práce. Obecně platí, že lidé odcházejí z úřadu práce právě nejvíce v tomto období, kdy je teplejší počasí a delší dny, protože se otevírají nové možnosti přivýdělku, ať již formou trvalejší spolupráce, nebo brigád.
Obory, které mají na jaře napilno
1. Stavebnictví
Stavebnictví se na jaře probouzí. Po zimním útlumu, kdy byla velká většina venkovních prací stopnuta, přichází rozjezd okolo března a vrcholu dosahuje v létě.
2. Lesnictví
Své uplatnění řada lidí najde i v tomto odvětví, a to nejen přímo prací v lese, ale například i jako brigádníci v zahradnictvích.
3. Zemědělství
Vrcholem sezony tohoto oboru je srpen a září, kdy jsou žně, kterým ovšem předcházejí přípravné práce.
4. Hotelnictví
Hotely a jiné druhy ubytovacích zařízení hledají právě v tomto období, jehož vrcholem jsou pololetní prázdniny, nejen recepční a pokojské, ale třeba i údržbáře nebo portýry.
5. Gastronomie a pohostinství
Stejně jako hotelnictví, i pohostinství předpokládá nejmasivnější příliv klientů v turistické sezoně, kdy se k restauracím, barům a hospůdkám přidají i zahrádky, stánky a rychlá občerstvení.
6. Cestovní ruch
Otevřením hradů, zámků a dalších památek začíná sezona cestovnímu ruchu. Největší nápor návštěvníků tradičně očekávají velká města a turisticky zajímavá místa.
7. Služby
Služby nabízejí pracovní příležitosti hlavně méně profilovaným lidem, kteří se tak mohou ucházet o místo například prodavače, doručovatele, pracovníky úklidu apod.