O platformě Webnode jste pravděpodobně již slyšeli. Jde o mezinárodně využívanou službu pro tvorbu webů. Web si díky ní vytvoří i naprostý laik, co nemá žádné znalosti programování a kódování. Možná ale nevíte, že služba je původem česká a dodnes má sídlo v Brně.
Webnode aktuálně využívá více než čtyřicet milionů zákazníků z celého světa. Od jejího založení se samozřejmě mnoho změnilo a jejím vývojářům se daří držet krok s dobou. Postupně se naučili uspokojit nejen uživatele začátečníky, ale také ty pokročilé, co mají vyšší požadavky.
Co všechno Webnode umí?
Je toho poměrně hodně, zároveň se ale necítíte zahlcení všemi nástroji a možnostmi. Ba naopak, uživatelé si chválí zejména jednoduché rozhraní. Na začátku si jednoduše vyberete jednu z více než stovky šablon – díky tomu množství je nepravděpodobné, že byste na stejný web narazili u své konkurence, i kdyby také ona stavěla svou webovou prezentaci na Webnode. Šablony lze navíc dost přizpůsobit, aby nezůstaly v základním designu.
Do této šablony si v podstatě jen dosadíte vlastní obsah, jako jsou obrázky a texty. Všechno tohle děláte v jednoduchém editoru bez jediné řádky kódu. Nastavit se toho dá opravdu hodně, řešení Webnode podporují více jazyků, je možné postavit si vlastní e-shop. A tohle všechno je jen rychlý přehled funkcí, ve skutečnosti jich je daleko více. Některé možnosti jsou dostupné jen v určitých cenových balíčcích. Podívejte se na Webnode ceník a zjistíte, co všechno lze získat ve vyšších balíčcích. Je to mimo jiné .cz doména nebo neomezený přenos souborů.
Co byste měli zvážit jako začátečník?
Spoustu věcí, které byste museli řešit, už Webnode vyřešil za vás. Postaral se například o responzivitu. Web tedy můžete otevřít na velké obrazovce počítače i na malém telefonu a vždy bude dokonale použitelný. V základu je součástí Webnode i podpora SEO, aby vaše webové stránky byly snadno dohledatelné. Přímo v editoru si tedy nastavíte například SEO titulky a popisky.
Tady je ještě několik tipů, na které byste jako začátečník, co si tvoří webové stránky, měli myslet:
1. Web by měl mít dobrou strukturu. Na nejdůležitější místa by se uživatel měl dostat jen na pár kliknutí. Počet stránek by měl být spíš nižší, ideálně pod 7. Uživatelé totiž nechtějí hledat obsah na mnoha stránkách, lepší je mít delší obsah na jedné stránce. Zároveň se ale držte pravidla, že každá stránka má mít jediný cíl. To důležité dejte vždy nahoru a výzva k akci by měla být jak nahoře, tak dole.
2. Vymyslete si dobrou doménu. Ideální je název firmy nebo něco, co plně vystihuje váš projekt. Webnode.cz lze používat i zdarma, pak ale získáte pouze subdoménu ve tvaru StrankyVasiFirmy.webnode.cz. To nevypadá příliš profesionálně. Přes Webnode lze využít doménu, kterou již vlastníte, nebo si pořídit zbrusu novou.
3. Vylaďte obsahovou stránku. Méně je někdy více. Snažte se být věcní, výplňový text nikoho nezaujme. Nechat si ho vygenerovat umělou inteligencí? Můžete to zkusit, ale lepší je vymyslet opravdu úderné texty, které ChatGPT vyprodukovat zase tolik neumí.
4. Myslete na propagaci. SEO vyřešíte přímo v editoru své stránky přes Webnode. Dále je ale dobré web propagovat pomocí PPC kampaní (dostanete se do výsledků vyhledávání na Googlu a Seznamu) a také na sociálních sítích.
Díky Webnode tohle všechno zvládnete třeba za jeden den. A za zlomek ceny, který byste zaplatili za profesionální tvorbu webu. Ano, jsou případy, kdy by vám takové jednoduché řešení nestačilo – to se ale týká především velkých firem, pro které není zase takový problém zaplatit majlant za web na míru. Na ty Webnode ani necílí.
Spokojených uživatelů jsou desítky milionů
Už jen to, že se Webnode drží na trhu od roku 2008, vypovídá o tom, jak kvalitní služba je. Další informace vám prozradí tato Webnode recenze, případně si přečtěte nějaké další – je jich plný internet. Uživatelé si chválí hlavně jednoduché rozhraní a nápomocnou podporu. A mimochodem, nástroj je pochopitelně celý v češtině. Žádné nezdařené automatické překlady, které jsou akorát matoucí. Není nic jednoduššího než se na Webnode zaregistrovat a všechno si vyzkoušet na vlastní kůži. Třeba ve verzi zdarma a pak uvidíte co dál.