Jak snížit náklady a zefektivnit fungování e-shopu?

Není to až tak dávno, kdy byl slovenský e-commerce trh teprve v rozvoji a konkurence e-shopů velmi nízká. Pokud jste chtěli uspět na trhu, častokrát stačilo nabídnout zajímavý produkt, dostat ho do povědomí zákazníků prostřednictvím Facebooku a podpořit vyhledávání webové stránky přes SEO.

Situace na trhu se výrazně změnila. Počet nových online zákazníků rok od roku roste, stejně jako i počet e-shopů na trhu. Neustále roste konkurence a nároky zákazníků, čímž jsou online obchody tlačené do neustálého zkvalitňování svých služeb. A právě na to je vhodné využívat e-commerce specialisty, kteří e-shopům ušetří čas a vynaložené náklady při samotném založení e-shopu i při jeho expanzi. Jak tedy založit a udržet  e-shop v černých číslech?

Využijte outsourcing

Outsourcing umožňuje e-shopům poskytovat kvalitní služby pro zákazníky za optimální ceny bez potřeby přijímání nových zaměstnanců. Pomocí outsourcingu zákaznické podpory, skladu, logistiky a jiných běžných činností dokážou e-shopy ušetřit až do 70 % nákladů. Optimalizace nákladů e-shopů a zefektivnění jejich činnosti byl i jeden z hlavních důvodů založení společnosti Expandeco, která se jako první na Slovensku začala zaměřovat na poskytování komplexních outsourcingových služeb pro e-shopy. Outsourcing považují za jeden z nejúčinnějších nástrojů šetření finančního i lidského kapitálu v  e-commerce prostředí.

Výhodné podmínky spolupráce

Konkurence roste v online prostředí i v logistice. Při dlouhodobé spolupráci s logistickou společností se proto snažte vyjednat výhodnější podmínky. Slovenský trh poskytuje mnoho přepravních společností, které poskytují kvalitní služby a snaží se udržet si každého zákazníka. Konkurenční prostředí v tomto případě hraje ve váš prospěch. Vyjednávací síla roste přímo úměrně s rostoucím počtem vygenerovaných objednávek za měsíc, případně pravidelnost doručování určitého množství zásilek.

Při online nakupování se poměrně často stává, že zákazníkovi nesedne velikost nebo produkt nesplní očekávání, proto nelze zapomínat ani na jednoduché vrácení zboží. Při expanzi e-shopu na zahraniční trh dokáže správně nastavená reverzní logistika nejen více odlehčit zákaznický servis, ale také optimalizovat náklady e-shopu za dopravu vráceného zboží.

Snižte počet vratek

V silném konkurenčním boji o zákazníka si hodně e-shopů zvolí dopravu zdarma pro vrácení zboží, a tak přiláká výrazně víc zákazníků. Při takto zvolené strategii je však důležité se zaměřit na efektivní logistiku vratek a snížit jejich počet na minimum, protože tento proces nepřináší pro e-shop žádný zisk, pouze náklad navíc.

Kde začít a co změnit? Vypracujte detailní popisy produktů na webu a přidejte co nejvíc fotografií z různých úhlů, aby potenciální zákazníci dostali přesně to, co očekávají. Oblíbená jsou i produktová videa nebo 3D formát a rozšířená realita. Zajímá vás toto téma víc? Inspirujte se přehlednou případovou studií o Bibloo od Expandeca.

Zdroj obrázku: Expandeco

Redakce portálu
Redakce portáluhttps://www.ipodnikatel.cz
Internetový portál iPodnikatel.cz je specializovaný portál zaměřený na začínající podnikatele a ty, kteří chtějí rozvíjet svůj malý nebo střední podnik.

Inzerce