Proč by měli podnikatelé investovat do softwaru na míru

V dnešním rychle se měnícím digitálním světě je zásadní, aby firmy neustále hledaly způsoby, jak zlepšit svoji efektivitu a konkurenceschopnost. Na důležitosti roste význam využití a integrace IT do jádra fungování podniků – revoluce 4.0 (a z části i 5.0) je tu! Jednou z nejlepších investic, kterou může firma v rámci modernizace udělat, je investice do softwaru na míru. Ačkoliv se na začátku může zdát nákladný, dlouhodobé výhody jsou často mnohem větší. V tomto článku vás seznámíme s tím, proč by podnikatelé a manažeři měli opravdu vážně přemýšlet o tomto strategickém kroku.

Software na míru vs krabicové řešení

Software na míru je navržen přesně podle specifických potřeb vaší firmy. Oproti „krabicovým” řešením, která jsou vytvářena jako univerzální nástroje a často postrádají možnosti širšího přizpůsobení, se software na míru zaměřuje přesně na vaše potřeby a nastavení. To v konečném důsledku zefektivňuje interní procesy, přináší konkurenční výhodu a následně i šetří náklady a čas vložený do práce s nevýkonným softwarem.

Jaké firmy se nejčastěji rozhodují k pořízení softwaru na míru?

Do softwaru na míru investují firmy všech oborů a velikostí. Aplikace na klíč v praxi využívají neziskové organizace, vizionářské startupy, lokální firmy i globální korporáty. Podtrženo – sečteno, vlastně úplně všechny subjekty, kteří v rámci svých specifických aktivit potřebují software, na který se mohou stoprocentně spolehnout. Z průzkumů ale bohužel vyplývá, že mnoho firem se raději spokojí s neefektivním řešením, než aby zainvestovalo do výkonného IT, které v delším časovém horizontu může ušetřit řadu peněz. “Software na míru představuje pro mnoho firem významnou hodnotu a jádro jejich know-how. Například v případě korporátů je klíčovou výhodou možnost integrovat několik různých softwarových řešení do jednoho komplexního systému, což značně zjednodušuje interní procesy a optimalizuje workflow. Menší firmy a start-upy na druhé straně oceňují flexibilitu a škálovatelnost tohoto typu softwaru, který jim umožňuje rychle reagovat na nové výzvy a příležitosti. Některé start-upy dokonce zakládají celý svůj obchodní model na jedinečném softwarovém řešení,” vysvětluje Tadeáš Matoušek z firmy MEMOS Software.

Zásadní výhody softwaru na míru: TOP 3 benefity, které stojí za zvážení

1. Přesně na míru vašim potřebám: Optimalizace funkčnosti, workflow a designu. Softwarová řešení na míru vám umožní mít vše přesně tak, jak potřebujete.

2. Jste majitelé kódu: Neomezené možnosti dalšího využití. Když si necháte vyvíjet software na míru, po jeho dokončení se stáváte jeho oficiálními majiteli. Toto vlastnictví kódu otevírá celou řadu možností. Můžete například software licencovat nebo pronajímat jiným firmám, což vám může generovat dodatečné příjmy. Dále máte možnost software kdykoliv modifikovat, rozšiřovat nebo dokonce prodávat, aniž byste byli omezeni licenčními podmínkami třetí strany.

3. Vše na jednom místě: Komplexní a integrované řešení. Jedním z největších benefitů softwaru na míru, který ocení především velké firmy, je možnost integrovat různé služby a funkce do jednoho univerzálního systému. Výsledkem je robustní řešení, které může pokrýt všechny obory podnikání.

Nebuďte na to sami!

Výběr dodavatele softwaru je jedním z nejdůležitějších rozhodnutí, která mohou mít vliv celkový výsledek vaší investice od IT. Nejde jen o to, najít někoho, kdo splní vaše technické požadavky; je třeba také najít partnera, který rozumí vašim požadavkům. Pokud hledáte profíky na vývoj softwaru na míru, určitě se koukněte na MEMOS Software. Tato pražská firma je na trhu už od roku 2003 a za tu dobu zrealizovala více než 1000 projektů pro zákazníky z celého světa. Díky jejich zkušenostem se nemusíte ničeho bát! Navíc nyní na svých stránkách nabízí analýzu vašeho řešení nezávazně a zdarma. Stačí kliknout ZDE a vyplnit kontaktní formulář.

Redakce portálu
Redakce portáluhttps://www.ipodnikatel.cz
Internetový portál iPodnikatel.cz je specializovaný portál zaměřený na začínající podnikatele a ty, kteří chtějí rozvíjet svůj malý nebo střední podnik.

Inzerce