Podnikání na hraně recese: Společnost Eighty8 meziročním růstem o 400 % dokazuje, že i v této době můžete uspět

Vysoká inflace, růst cen energií a ekonomika na hraně recese – aktuální situace na první pohled pro podnikatele nevypadá moc příznivě. Přesto se najdou firmy, které hlásí výrazný meziroční růst. Jednou z nich je i společnost Eighty8. Zjistěte, jaké je tajemství úspěchu značky, která prorazila v silně konkurenčním odvětví konopných produktů.

Budování značky není procházka růžovou zahradou

První myšlenka na založení Eighty8 přišla před 4 lety, když Patrik Girgle narazil na konopné produkty s potenciálem zlepšovat lidem každodenní život, ať už na úrovni zdraví, nebo dobré nálady. A protože šlo o výrobky s kanabinoidy CBD a HHC (co je to HHC), které jsou v Česku zcela legální, začal pracovat na tom, aby jejich výhody mohlo využívat co nejvíce lidí.

Spolu se svou manželkou a grafikem se pustili do tvorby e-shopu, hledání vhodných dodavatelů a promýšlení konceptu celé značky. První měsíce důkladně prověřily sílu Patrikovy vůle. Nejen, že musel svůj čas rozdělit mezi stávající podnikání, které ho živilo, a nově vznikající Eighty8, přišly také problémy s dodavateli. Ti totiž nebyli schopni splnit Patrikovy vysoké nároky: „Chtěl jsem od začátku nabízet jen to nejlepší a moje zarputilost prodávat pouze nejkvalitnější konopí a produkty z něj mě skoro dovedla k bodu, kdy jsem celý projekt chtěl odpískat“. To se ale naštěstí nestalo a po několika cestách po Evropě se Patrik spojil s dodavateli s takovým přístupem k práci, který odpovídal vizi Eighty8 .

Co stálo za úspěchy Eighty8?

Záhy začaly přicházet první úspěchy. Společnost Eighty8 navázala spolupráce s ostatními e-shopy, se specializovanými obchody s CBD a HHC produkty i s menšími podnikateli, třeba s majiteli čajoven. Tím se dostala blíže k zákazníkům. Tento typ partnerství je pro značku důležitý i dnes, kdy věnuje nemalé částky do marketingu a eventů, aby podpořila prodejnost svých produktů u těchto i budoucích partnerů.

K velkému zlomu došlo v roce 2020, kdy se společnost rozšířila o současného obchodního ředitele, Jana Glose. Zanedlouho po jeho příchodu počet lidí, kteří se podílejí na chodu značky, narostl téměř na 50. Ne všichni však pro Eighty8 pracují interně: „Spolupracujeme úzce s WOXO, marketingovou agenturou Igora Kluzioka, která čítá přes 10 lidí, se třemi grafiky, a navíc outsourcujeme ty procesy výroby, u kterých je to možné,“ vypočítává Jan.

Byl to právě tým odhodlaných lidí, který společnosti Eighty8 umožnil dosažení jednoho z největších milníků – prodeje výrobků na retailovém trhu. S první spoluprací s retailem začali před rokem a půl a dnes je možné zakoupit CBD a HHC produkty od Eighty8 na více než 1000 prodejních místech v rámci České a Slovenské republiky.

Co za tímto velkým úspěchem stálo, odhaluje obchodní ředitel Jan: „Nebude to překvapivé, ale docílili jsme toho tvrdou prací, vytrvalostí, úsilím a svědomitou přípravou na vstup do retailového prostředí. Myslím si, že právě výše zmíněné v kombinaci s vírou v to, co děláme, a s dobře vymyšlenou strategií je způsob, jak dosáhnout cíle.“

„Naším dalším cílem je stát se evropskou značkou.“

I když se vedení společnosti výsledků v roce 2022 trochu obávalo, nakonec se firmě podařilo meziročně vyrůst o více než 400 %. Odhady pro tento rok jsou proto více než optimistické – Patrik očekává extrémní zvýšení tržeb, protože vidí velký potenciál na zahraničních trzích. „Spouštíme doménu eighty8.com a zasílání B2C napříč celou Evropou. Dále bychom chtěli najít silné partnery pro distribuci v retailu po celé EU.“ Velkým cílem je také šířit osvětu mezi běžné lidi, dostat produkty více mimo konopnou komunitu a pomoci bourat předsudky vůči kanabinoidům.

Redakce portálu
Redakce portáluhttps://www.ipodnikatel.cz
Internetový portál iPodnikatel.cz je specializovaný portál zaměřený na začínající podnikatele a ty, kteří chtějí rozvíjet svůj malý nebo střední podnik.

Inzerce