Jak se připravit na pracovní pohovor?

Hledáte volné pracovní místo? Rozeslali jste životopis do mnoha firem a nyní se vám začínají firmy ozývat s pozvánkou na osobní pohovor? Znamená to, že váš životopis potenciálního zaměstnavatele zaujal po obsahové i formální stránce. Jak se ale správně připravit na osobní setkání s personalistou?

Velice důležité je, abyste na setkání s personalistou udělali dobrý první dojem. Právě ten totiž rozhoduje o tom, zda dané zaměstnání získáte, či nikoliv. Pohovor je jedinečnou příležitostí, jak přesvědčit potenciálního zaměstnavatele, že vy jste ten nejlepší kandidát na danou pracovní pozici. A z tohoto důvodu je nutné se na interview náležitě připravit.

Předně si nezapomeňte opatřit kontakt na osobu, se kterou se máte setkat. Je možné, že se nebudete moci z nepředvídatelných důvodů dostavit, a proto byste  ji měli co nejdříve kontaktovat a z osobního pohovoru se omluvit. Může se také stát, že o vašem pracovním pohovoru nebudou na recepci společnosti informováni, i zde se bude kontakt na personalistu hodit.

Příprava na pracovní pohovor

Abyste práci získali, musíte být při osobním setkání úspěšní . Základem je mít co nejvíce informací o společnosti, v níž se o pracovní místo ucházíte. Vždy dobře působí, když projevíte zájem nebo se v dané problematice přímo orientujete. Neméně důležité je pak připravit si otázky pro personalistu. Ty by měly směřovat nejen ke konkrétní pracovní pozici, nýbrž i k firmě jako celku. Na pohovor si vezměte zápisník a tužku, abyste si mohli dělat poznámky. A pozor na trému. Je potřeba se jí zbavit. Nervozita je neprofesionální a mohla by vaše vystupování pokazit.

Běžnou součástí pracovního trhu je dnes agenturní zaměstnání. Personální agentury pořádají osobní pohovory na různé pracovní pozice – od svářeče, přes obchodního zástupce, až po manažera. Nabídku pracovních míst můžete nalézt například u pracovní agentury ManpowerGroup.   

Redakce portálu
Redakce portáluhttps://www.ipodnikatel.cz
Internetový portál iPodnikatel.cz je specializovaný portál zaměřený na začínající podnikatele a ty, kteří chtějí rozvíjet svůj malý nebo střední podnik.

Inzerce