Jak čelit krádežím a agresivním zákazníkům v obchodech?

Vždy se najdou vychytralí zlodějíčci, kteří se rozhodnou ukrást zboží během otevírací doby prodejny, nebo ti, kteří si pro vykradení obchodu vyberou noční hodiny, kdy je prodejna uzavřena. Zabezpečení prodejen a zboží je proto důležitým faktorem, který pomáhá chránit váš majetek.

Zabezpečení prodejny a zboží proti krádežím může mít mnoho podob. Využívají se elektronické zabezpečovací systémy v podobě chytrých kamerových systémů, elektronické detekční brány pro zabezpečení zboží, alarmy do prodejny nebo přístupové systémy pro zaměstnance. Nezastupitelnou roli mnohdy hraje i fyzická ostraha prodejny.

Nejčastější taktiky zlodějů

V dnešní době se provozovatelé obchodů setkávají s řadou nepříjemností. V obchodech dochází ke kumulaci velkého počtu lidí. Toho zloději chytře využívají, a to jak jednotlivci, tak celé organizované skupiny, které se zaměřují nejen na krádeže zboží, ale i na okrádání samotných nakupujících.

K oblíbeným taktikám zlodějů patří zamaskování zboží pod oděv, schování zboží pod zavazadlo v nákupním vozíku nebo rovnou využití speciálních zavazadel, které nepropustí signál z čipu nebo kódu a při průchodu bezpečnostním rámem nedojde ke spuštění poplachu.

Často dochází i k odvedení pozornosti obsluhy, kdy jeden pachatel zaměstná obsluhu a druhý mezitím vykrade kasu, případně sebere drahé předměty uložené v prodejním pultu u pokladny.

Ani samotní zaměstnanci obchodů nemusí mít úplně čistý štít. Sem tam se najde nepoctivec, který se rád přiživí tím, že občas nějaké zboží ukradne z prodejny nebo ze skladu.

Samostatnou kapitolou jsou agresivní zákazníci. Mezi nimi se velmi často objevují drogově závislé osoby nebo osoby pod vlivem alkoholu. Takoví lidé jsou schopni napadnout jak obsluhu obchodu, tak další nakupující.

Ostraha obchodu může okamžitě reagovat a překazit krádež nebo zamezit konfliktu

I přesto, že je prodejna i zboží dobře zabezpečeno, je dobré využívat služeb bezpečnostních agentur, které poskytnou vyškolenou fyzickou ostrahu prodejen. Hlavním úkolem ostrahy obchodu je působit preventivně a odstrašujícím dojmem. Pokud vás bedlivě sleduje strážný, krádež si pravděpodobně hodně rychle rozmyslíte.

U bezpečnostní agentury TOP security jsou strážní cvičeni nejen v tom, jak mají obsluhovat zabezpečovací systémy, ale jsou seznamováni i s tím, jak se vypořádat s různými situacemi, které v obchodě mohou vzniknout, nebo s tím, jak reagovat v případě zjištění krádeže a odhalení pachatele. Strážní, kteří zajišťují zabezpečení obchodu, musejí zvládat asertivní jednání, být fyzicky zdatní a musejí umět okamžitě reagovat.

Praktické využití ostrahy prodejny

Fyzická ostraha je k dispozici ve všech bezpečnostních otázkách, se kterými se v obchodě setkáváte. Ostraha může provádět:

  • monitoring prodejní plochy pomocí kamerových systémů,
  • osobní kontrolu prodejní plochy,
  • dopadení pachatele a jeho předání PČR,
  • asistenci během transportu finanční hotovosti z pokladen,
  • kontrolu zboží s vyšší cenovou hodnotou,
  • kontrolu zapečetění skladu,
  • kontrolu dokumentů řidičů logistických společností a dodacích dokumentů ke zboží,
  • asistenci při vykládce a uskladnění zboží,
  • kontrolu přístupových cest a jejich zabezpečení,
  • zapnutí a vypnutí alarmu do prodejny při začátku a na konci směn,
  • kontrolu zaměstnanců a jejich zavazadel během příchodu a odchodu ze zaměstnání,
  • kontrolní nákupy sledující to, zda zaměstnanci prodejny správně plní své pracovní povinnosti.

Dobře zvolená fyzická ostraha může výrazně přispět ke snížení počtu krádeží i k celkové bezpečnosti na prodejně. Kromě toho může bezpečnostní agentura zajišťovat i kompletní zabezpečení a fyzickou ostrahu objektu, ve kterém prodejna sídlí, a to jak během dne, tak v noci.

Zdroj foto: Shutterstock.com

Redakce portálu
Redakce portáluhttps://www.ipodnikatel.cz
Internetový portál iPodnikatel.cz je specializovaný portál zaměřený na začínající podnikatele a ty, kteří chtějí rozvíjet svůj malý nebo střední podnik.

Inzerce