Česko je eshopovou velmocí a kvůli pandemii koronaviru u nás eshopů ještě přibylo. Mnozí podnikatelé si prodejem přes internet chtěli aspoň trochu vynahradit ušlý zisk a někteří další o tom ještě přemýšlejí. Na e-shop by se však neměli dívat jen na nutnost kvůli překlenutí krize.
Česko zaplavila vlna solidarity a přidaly se i mnohé firmy poskytující eshopová řešení. Některé z nich začaly nabízet eshopy pro pár položek zdarma. Restauraci, která tak mohla prodávat až 10 jídel, přišla tato nabídka vhod. Nestálo by však za to vybudovat si raději pořádný e-shop?
Koronavirová pandemie jako impuls k akci
Rozhodně stálo. Dnes koronavirus, co vám omezí práci zítra? Můžete si říct, že je to nepravděpodobné, ale tuto epidemii také nikdo nepředpovídal, a přesto přišla. Pokud budete kromě fyzického prodeje provozovat ještě eshop, máte záložní plán. V 21. století je navíc nejvyšší čas trochu modernizovat. Co kdybyste místo lamentování nad sníženým výdělkem celou situaci přijali jako výzvu a znamení, že se máte ve svém podnikání také trochu posunout do digitálního světa?
Žádné dočasné řešení, ale pořádný eshop
Právě teď, kdy máte málo zakázek, nebo dokonce žádné, je vhodná chvíle zapracovat na svém podnikání z trochu jiné strany. Můžete se věnovat marketingu nebo přípravě internetového obchodu. Tvorba eshopu vás zabaví a zároveň budete dělat něco smysluplného, co do budoucna určitě přinese zisk.
Samozřejmě, kdo chce vybudovat eshop, co mu vydrží, ten musí zapomenout na provizorní řešení pro 10 produktů zdarma. Chce to kvalitní systém s výborným designem, špičkovou implementací a řadou užitečných nástrojů.
Krabicový eshop, nebo raději na míru?
Eshop na míru je vždycky lepším řešením, máte-li na něj dostatek financí. Sejdete se s vývojáři či marketingovými specialisty, společně vymyslíte, co všechno by mohlo právě pro váš obchod a obor fungovat. U krabicových řešení se tohoto nedočkáte, dostanete obecný eshop a ten se nějak upraví, aby alespoň rámcově odpovídal vašim představám. Na druhou stranu jsou podstatně levnější.
Dobrou volbou pro mnoho podnikatelů jsou modulární systémy. Nemusí platit vývoj celého eshopu, ale mohou jeho vzhled a funkce ovlivnit tím, jaké moduly si zvolí. Přesně toto řešení nabízí AiShop. Základní moduly dostanou všichni a pak už si zákazníci mohou vybrat, zda mají zájem o hlídacího psa, provizní systém (affiliate), slevové kódy, vodoznak pro obrázky a mnoho dalšího. Cena za takový modulární eshop se pohybuje někde mezi řešením na míru a krabicovým produktem.
Napojte eshop na své stávající systémy
Kromě modularity boduje AiShop ještě jednou věcí, kterou rozhodně nedokážou všechny systémy. Je možné ho napojit na stávající software, který už je ve firmě využíván. Komunikovat dokáže s ERP systémy, jako jsou Helios (Orange, Red, Inuvio), Premier, SAM, Money (S3, S4, S5), Pohoda a další. Spojení eshop Pohoda je zákazníky velmi často požadované. Je praktické, když se může zboží ze skladových zásob automaticky importovat do eshopu, sdílí se adresáře, ceny i obrázky.
Dále je třeba hledět na SEO a GDPR
Dobré eshopové řešení se snaží usnadnit vám co nejvíce starostí – například problémy s GDPR. Nemusíte si najímat specialistu, aby vám poradil, co můžete, a co už ne. Díky dobrému systému se pokut a postihů bát nemusíte.
Starosti si nemusíte dělat ani s přizpůsobením vyhledávačům. Každé povedené eshopové řešení má SEO friendly URL adresy a dodržuje základní zákonitosti optimalizace pro vyhledávače.
Neméně důležitou záležitostí je pak spolupráce s bankami, platebními bránami či dopravci. Čím více jich systém podporuje, tím lépe. Zákazníci jsou vybíraví a jim jistě budete chtít nabídnout co nejvíce možností.
Zní tohle všechno lákavě? Až se budete v karanténě chvíli nudit, zkuste si na webu Ai-shop.cz proklikat demo e-shopu a zasněte se, jaké by bylo mít také takový internetový obchod.