5 tipů, jak najít kancelář podle svých představ

Kanceláře jsou neodmyslitelnou součástí každé firmy, ale často je využijí i podnikatele na volné noze. Je to místo, kde byste měli mít v ideálním případě nerušený prostor na práci. Běžně budete v kanceláři vy, případně vaši zaměstnanci, trávit spoustu času, a to šest i více hodin. Proto je důležité vybrat budoucí kanceláře dobře a zbytečně nic neuspěchat. Podle průzkumů se totiž ukazuje, že zhruba 60 % zaměstnanců se před nástupem do zaměstnání zajímá o kanceláře firmy a jsou jedním z kritérií, které posuzují.

1.    Ze všeho nejdřív si rozmyslete, jakou kancelář hledáte

Těžko najdete vhodnou kancelář, když přesně nevíte, jakou hledáte. Ještě, než se do hledání pustíte, doporučujeme ujasnit si, jakou kancelář budete potřebovat. Zamyslete se, jak by vaše nová kancelář měla vypadat – detaily si upravíte podle sebe, ale například přestavba kanceláře už je finančně náročná. Je potřeba myslet také na to, jak firma poroste. Pokud máte ambici nabírat nové zaměstnance, musíte tomu přizpůsobit i velikost kanceláře – proto zvolte raději prostory s rezervou.

2.    Na lokalitě záleží

Pokud už máte představu, jakou kancelář hledáte, pak byste měli zúžit výběr podle lokality. Některé lokality jsou samozřejmě dražší, ale prestižnější, jiné levnější a často z ruky. Snažte se najít ideální kompromis. Každopádně myslete na to, že právě vhodná lokalita je pro mnoho zaměstnanců velkým benefitem – především byste měli myslet na dostupnost MHD a možnost parkování, pokud nebudou mít kanceláře svá parkovací místa.

3.    Jak dlouho budete kanceláře využívat?

Předtím, než se rozhodnete kanceláře pronajmout, ujasněte si, na jak dlouho je budete potřebovat. Někdy můžete snadno dojít ke zjištění, že se kanceláře vyplatí naopak koupit než jít do nájmu. Především, když plánujete v dané lokalitě zůstat několik let, případně trvale. Návratnost investice a její výhodnost v případě koupě si snadno vypočítáte – navíc to má výhodu, že hodnota nemovitosti bude dlouhodobě růst.

4.    Zvládnete to sami?

Často se ukazuje, že firmy, ale stejně tak jednotlivci chtějí ušetřit na provizích realitní kanceláře, proto nemovitosti řeší takzvaně na vlastní pěst. To ale může mít mnoho úskalí. Nejenže pravděpodobně budete vhodné kanceláře hledat mnohem déle, protože nemáte zkušenost ani kontakty v tomto oboru, ale zároveň si budete muset sami vyřešit neprůstřelné smlouvy a další administrativu, kterou by experti z realitní kanceláře vyřešili snadno za vás a ušetřili vám tak minimálně desítky hodin času.

Realitní kancelář REAL SPEKTRUM má vlastní oddělení pro komerční nemovitosti. Díky tomu vám může nabídnout specialisty, kteří se věnují pouze pronájmu a prodeji kanceláří. Navíc zájemci o prostory a budoucí nájemce v REAL SPEKTRU ušetří desetitisíce za provizi, nebudou ji platit nikomu žádnou.

5.    Začněte hledat co nejdřív

Hledání vhodných kanceláří zabere nějaký čas, a to v případě, že budete hledat sami, ale i pokud to necháte na odbornících. Proto zbytečně na nic nečekejte a začněte s hledáním kanceláří co nejdřív, abyste případně měli aspoň malou časovou rezervu. Ideálně se nebojte začít hledat alespoň půl roku až rok dopředu. 

Redakce portálu
Redakce portáluhttps://www.ipodnikatel.cz
Internetový portál iPodnikatel.cz je specializovaný portál zaměřený na začínající podnikatele a ty, kteří chtějí rozvíjet svůj malý nebo střední podnik.

Inzerce