Patříte mezi podnikavce, kteří se rozhodli podnikat v kamenných prodejnách místo v prostředí internetu? Vlastníte vlastní prodejnu nebo jiný obchodní prostor? Uvažujete nad změnou těchto prostor?
Pokud jste alespoň na jednu z těchto otázek odpověděli ano, tak je tento článek určen i pro vás. Přinášíme vám několik jednoduchých pravidel, které zjednoduší vybavení obchodů a obchodních prostor.
1. Poznejte svou cílovou skupinu
Pokud víte, co prodáváte, měli byste mít přesnější představu i o zákaznících, kteří si budou vaše produkty kupovat. Každá cílová skupina je něčím specifická, a proto je ideální jim připravit prostory přesně na míru, a to tak, aby se tam cítili co možná nejpříjemněji.
2. Vyberte si vlastní styl
Dnes se chce každý odlišovat a není to náhodou. Zákazníci si originální prostory rychleji zapamatují, a pokud se v nich navíc cítí dobře, je vysoká šance, že se ještě vrátí. Radit vám v přesných stylech neumíme, ale je jich mnoho, kterými nic nepokazíte, hlavně se však snažte ten konkrétní styl něčím odlišit a přivlastnit si ho.
3. Materiály
Pokud máte možnost, využívejte přírodní materiály. Nemusíte tomu podřídit celý design a nakupovat policové systémy z přírodního kamene, ale minimálně při výběru doplňků se zkuste řídit touto radou. Přírodní materiály evokují v lidech klid a příjemné pocity a to nikdy není na škodu.
4. Osvětlení
Osvětlujte kreativně. Využijte několika světelných zdrojů různých druhů k dosažení příjemného osvětlení, které zákazníky neoslepí, ale zároveň osvětlí vaše zboží tak, aby vypadalo co nejlépe. Myslete na bodové osvětlení teplé barvy, na stojací a stolové lampy. Ty dodají každému prostoru další pocitovou dimenzi.
5. Textilie
Výběr správných textilií či jejich výběr všeobecně je vždy dobrým způsobem, jak prodejnu odlišit a začarovat do ní jakýsi pomyslný pocit domova. Pozor abyste to nepřehnali!
6. Logika prostoru
Každý prostor, v němž je očekáván pohyb zákazníků, by měl být logicky zorganizován, aby tam zákazníci nebloudili a nehledali zbytečně o odstín jiný produkt po celé prodejně. Víme, že tato rada nekoresponduje s taktikami moderních obchodních řetězců, ale pokud neprodáváte potraviny a nechcete, aby vám zákazníci odcházeli unavení po neúspěšném hledání, zkuste prodejnu zorganizovat logicky.
Těchto šest základních rad netvoří žádnou kouzelnou formulku, ale jsou vhodným základem k tomu, abyste se dostali blíže ke svým možnostem. Přejeme vám hodně štěstí a ještě více dobrých nápadů při zařizování vašich prostor.