Neplaťte zbytečně za reklamu. Ušetřit můžete až 25 %!

Bez propagace se dnes neobejdete, pokud poskytujete služby, prodáváte výrobky. Nebo i sebe. Vždyť i influenceři potřebují propagaci, aby zviditelnili své profily, jež jsou platformou pro vydělávání peněz. Svět internetu je nekompromisní, bez investice do reklamy se stěží prosadíte. Musíte však vědět, kam a jak peníze vkládat. Je zbytečné platit za něco, co je nadbytečné. Jak to ale poznáte?

Reklama na internetu. Proč je podstatná?

Internetové prostředí je nejčastější platformou pro propagaci. Spousta lidí nemá důvěru ve výrobky nebo služby, ke kterým nenajdou webové stránky, profily na sociálních sítích. Potřebují paradoxně hmatatelně toto nehmatatelné prostředí. Například právě webové stránky, které umožňují i nákup online, vyvolávají větší důvěru, že firma je profesionální a úspěšná, což si lidé automaticky aplikují i na služby poskytované danou společností. A sociální sítě? Každý moderní člověk, potažmo subjekt, na nich musí být, přece. I to je další domněnka potenciálních klientů. Moc dobře si jsou toho vědomi majitelé prohlížečů, sociálních sítí a dalších platforem, takže si vymysleli své systémy pro propagaci. Samozřejmě placené. Jak se v nich vyznat?

Reklama – jak ji zlepšit za co nejméně peněz?

Už jen samotný systém sociálních sítí je neuvěřitelně propracovaný, co se týká pouhé propagace. Pokud vy sami rozjíždíte vlastní podnikání nebo se snažíte jej udržet na úrovni, musíte jít s dobou. Jistě pak máte starosti se svým oborem samotným. Na svět reklamy, který je sám o sobě složitý byznys, pak nemáte prostor. Logicky peníze vložíte do reklamní agentury či profesionála pro správu propagace. Sice se vám o vše postará na klíč, víte ale, kolik na dané službě můžete přeplatit? Pro vaši představu, malé firmy vkládají v průměru až 50 000 korun měsíčně do reklam, a z toho až 25 % jde na správu různým specialistům. Firmy pak náklady mnohdy nepřipočítávají ani do celkových nákladů za reklamu. Je namístě uvažovat, jestli leccos nezvládnete sami.

Facebook reklama a TikTok – propagace

Stejně jako když potřebujete účetního, právníka, zaplatíte si i profesionála na propagaci. Někoho, kdo vám udělá službu na klíč. Nejdříve se ale podívejte na to, jak reklama funguje. Například sociální sítě jsou skvělou příležitostí a zde je systém propagace velmi intuitivní. Facebook reklama i TikTok mají propracovaný systém, který i laika provede procesem reklamy jednoduše. Což se hodí, protože zejména na Facebooku došlo v poslední době ke zdražení. Ale když leccos obstaráte sami?

Google Ads i Sklik snadno a rychle

Máme tu i další způsoby propagace. Například Google Ads a Sklik jsou dalšími platformami. Nemusíte být ani profesionál ve sféře reklamy, stačí si jen nastudovat, jak vše funguje, a 75 % aktivit zvládnete zcela sami. Navíc se díky tomu vzděláte v této oblasti, budete jí více rozumět, takže pochopíte, co vám budou reklamní agentury apod. nabízet. Abyste získali potřebné znalosti, podívejte se na „Reklamní základku“ Klubu pro malé podnikatele od Daniela Nytry (https://www.danielnytra.cz/o-mne/). Ji využijí malí podnikatelé, OSVČ nebo freelanceři, kteří se naučí dělat reklamu na Facebooku, Googlu, Seznamu, TikToku, Pinterestu, Heurece či Zbozi.cz. Navíc se seznámí s dalšími marketingovými nástroji, třeba se naučí vytvářet bannery či videa v Canvě. To ale není zdaleka vše, jde o novinku, která toho nabízí mnohem více. Pokud vás tato oblast zajímá, mrkněte na „Reklamní základku“ více. Nejen, že si rozšíříte své vzdělání v moderních systémech propagace, ale sami tak můžete ušetřit, když pochopíte, jak tyto prvky fungují a mnohé z nich si obstaráte sami.

Redakce portálu
Redakce portáluhttps://www.ipodnikatel.cz
Internetový portál iPodnikatel.cz je specializovaný portál zaměřený na začínající podnikatele a ty, kteří chtějí rozvíjet svůj malý nebo střední podnik.

Inzerce