Korporátní identita firmy: Využití firemní identity pro propagaci firmy – vizitka a hlavičkový papír (2. díl seriálu)

Mít logo ještě neznamená mít dobré promo materiály. Je nezbytné vědět, jak správně využít firemní identitu pro propagaci vaší firmy. Zaměřeno na vizitky a hlavičkový papír.

Než se začtete do tohoto článku, doporučuji vám přečíst si 1. díl seriálu o firemní identitě, ve kterém jsem podobně vysvětloval jednotlivé prvky firemní identity – barvy, logotyp a písmo.

Základní tiskoviny firmy

Základníma tiskovinami firmy se rozumí vizitky a hlavičkový papír.

Vizitky

Každá obchodní schůzka, i když žijeme v digitální době, pořád začíná předáním vizitek. To, jak vizitka vypadá, udělá dojem na obchodního partnera. A také si často všímám, jak se po celou dobu jednání protějšek s vizitkou “mazlí”.

Vizitka je první tiskovina, kterou po logu grafik vytváří. Nese základní barvy firmy a taky hlavní grafický prvek – logo.

QR kód na vizitce ano nebo ne?

Před 3mi lety to byl hit. Jak rychle to přišlo, tak to také odešlo. Dneska se QR kódy vidí už málokdy. Jejich využití dává smysl například na reklamě v tramvaji, autobuse, kde je např. reklama na produkt z e-shopu a je třeba se dostat přímo na podstránku produktu a chceme uživateli ubrat ten složitý krok, kdy by měl vypisovat dlouho URL adresu. Na vizitkách pro využití QR kódu velký význam nevidím, naopak často jen rozbijí design a použije je 1% lidí.

Rozměry

Standardní vizitka má rozměr 90 x 50 mm. EURO formát vizitky má rozměr 85 x 54 mm (bývá velmi často chybně uváděn jako 85 x 55 mm). V české republice využívá 95 % firem standardní formát vizitek. Já však klientům doporučuji využívat více euro formát. Ten má totiž rozměr přesně jako kreditní karta, jsou na něj dělané všechny vizitkáře a používají ho všechny nadnárodní firmy.

Pozor na velikost písma na vizitkách

Všeobecně nejmenší snesitelná velikost je 6b. Záleží však na řezu písma, ale já doporučuji používat nejméně velikost 7b. Přeci jen se sem tam vizitka dostane do rukou člověku, který nebude mít dobrý zrak.

Čím obohatit nebo ozvláštnit vizitku?

Nejlepším oživujícím prvkem bývají ikony ke kontaktním informacím (telefonu, e-mailu, adrese, webu). Ale jinak není třeba na vizitku dávat zbytečné věci navíc. Přece jen nás reprezentuje na schůzce a má zanechat dobrý dojem.

Vizitku? Tu si udělám přece sám na koleni. Maximálně to nechám vytvořit u nás v copycentru…

Uděláte. I já si dokážu sám udělat spoustu věcí. Ale u těch, na kterých záleží – jako právě na vizitkách – přenechám práci profesionálům. A paní z copy centra fakt není profesionál. Jak jsem psal, je potřeba, aby vizitka navazovala na logo a pak na ni zase dále tiskoviny a vše tak působilo jednotně a zanechávalo dobry dojem.

Dobrý design vizitky není vše

Výběrem toho správného papíru pro vizitku a následně správné zvolení doplňujících úprav po tisku, zvýšíme prestiž vizitek o úroveň výše. Na výběr máme z lesklé nebo matné laminace nebo můžeme využít UV laku na některá místa. Ten doporučuji používat v kombinaci s matnou laminací. Výsledný efekt stojí za to.

Tip autora:

Na návrhu vizitky nešetřete. Ceny vizitek se pohybují v řádu korun. Ušetřené peníze se nevyrovnají dojmu, které dobrá vizitka na začátku schůzky udělá.

Hlavičkový papír

Jaké informace patří na hlavičkový papír?

Jako dominantní prvek by se mělo na hlavičkovém papíru použít logo. Dále pak na hlavičkový papír patří základní informace o společnosti o zápisu do obchodního rejstříku, ičo, dič, e-mail, telefon a adresa. Dále je možno doplnit o jakékoliv další informace, ale to pak bývá individuální. Nezbytně sem ale patří grafický prvek, křivka, fotka, nebo cokoliv, co zapadá do celkové firemní identity.

Dvě varianty jak používat hlavičkové papíry?

A) Nechám si navržený design vytisknou v profi tiskárně a pak potištěný A4 papír použiji jako náplň do tiskárny a tisknu už jen obsah.

B) Do kancelářské tiskárny dám jen bílý papír a tisknu na ní jak obsah, tak i design.

Pokud v používáte tiskárnu, která tiskne až do okrajů a dostatečně kvalitně, varianta B je rozumnější.

Použití hlavičkového papíru je pak široké. Dá se použít jako podklad pro cenové nabídky, faktury a nebo různé firemní písemnosti.

Redakce portálu
Redakce portáluhttps://www.ipodnikatel.cz
Internetový portál iPodnikatel.cz je specializovaný portál zaměřený na začínající podnikatele a ty, kteří chtějí rozvíjet svůj malý nebo střední podnik.

Inzerce