Čeká vás důležitá schůzka, na které chcete zazářit a odstartovat tak vlastní úspěšné podnikání? Pak se nechte inspirovat našimi tipy, jak se předvést v co nejlepším světle.
1. Poctivá příprava je základ
V žádném případě nepodceňte důkladnou přípravu. Prezentace by měla obsahovat nejen podrobné vysvětlení vašich plánů, ale i doplňující informace jako finanční projekci, analýzu trhu, statistiky, průzkum konkurence apod. Hlavně dbejte na precizní vizuální zpracování, jelikož to o vás vypoví, že jste organizovaní a vždy připravení.
2. Kvalitní spánek
Nechoďte spát pozdě a dodržujte pravidelný režim. Pár nocí před meetingem byste si měli dopřát kvalitní spánek, díky kterému budete vypadat svěže a váš mozek bude v nejlepší kondici. Pokud nervy pracují a vy nemůžete usnout nebo máte lehký spánek, uvařte si před ulehnutím šálek heřmánkového či meduňkového čaje nebo si kupte doplňky stravy podporující tvorbu melatoninu (spánkového hormonu).
3. Příjemné vzezření
Záležet byste si měli dát nejen na vizuální stránce prezentace, ale i na svém vlastním vzhledu. Ne nutně musíte obléct kostýmek nebo oblek. Důležité je mít oblečení čisté a vyžehlené. Co se týče make-upu, nepřehánějte to s ním. Bohatě vám postačí řasenka a trocha tvářenky. Přílišný make-up by mohl působit vulgárně a nedůvěryhodně.
4. Zdvořilé vystupování
Udělat pozitivní první dojem vám dopomůže i znalost etikety a zdvořilé vystupování. To, jak se chováte, totiž poukazuje na to, že si potenciálního investora vážíte a jde vám o poctivý obchod. Profesionální chování znamená, že svůj projekt berete vážně. Trochy odlehčené konverzace s mírnou dávkou vtipu pro uvolnění atmosféry se bát nemusíte, ale podobně jako u make-upu i zde platí, že méně je více.
5. Zdůrazněte své úspěchy
Máte obavy, abyste nepůsobili příliš sebevědomě, tak se se samochválou držíte zpátky? Nepřehlížejte své úspěchy a beze strachu je odprezentujte. Málokterý investor chce vložit své peníze do značky, která za sebou nemá žádné (alespoň minimální) předchozí úspěchy nebo se za ně stydí.
6. Připravte řešení problémů
Na závěr prokažte, že jste připraveni i na možné komplikace, které vás v podnikání mohou potkat. Investor není naivní a je mu jasné, že podnikání může být vrtkavé. Tím, že na eventuální problémy upozorníte a nabídnete možná řešení, ukážete, že jste nejen profesionálem ve svém oboru, ale i že jste připraveni za svůj business bojovat – a to může být ten nejlepší argument k získání investora a jeho peněz na svou stranu.