Průzkum trhu vlastními silami

Při shromažďování informací o svých potenciálních zákaznících lze využít celou řadu informačních zdrojů a mnoho rozdílných technik. Mezi základní techniky patří sběr dat pomocí primárního a sekundárního výzkumu trhu.

Marketingový výzkum umožní segmentaci trhu

Základní cíl průzkumu trhu

Základním cílem průzkumu trhu je získání odpovědí na následující typy otázek

  • Bude o moji nabídku zájem?
  • Jaká je akceptovatelná cena?
  • Jaké mám zvolit benefity?
  • Jaká jsou očekávání potenciálních zákazníků?
  • Kde doposud nakupují a jak jsou spokojeni?
  • Co musím udělat, aby využili moji nabídku?
  • Jak a kde je mám oslovit?

Doporučení Poradenství pro podnikatele

Konzultujte váš podnikatelský plán dříve, než ho začnete realizovat.

Specialisté pro začínající podnikatele jsou
vám k dispozici. Tak se přijďte poradit a zaklepejte na správné dveře.

Primární výzkum

Primární výzkum je založen na práci v terénu a přímém kontaktu s potenciálními zákazníky

Mezi techniky primárního výzkumu patří

  • pozorování (chování zákazníků),
  • dotazování (osobní pohovory, telefonické dotazování),
  • zasílání dotazníků,
  • experiment (například modelová situace - prodej nebo nákup vzorku nového výrobku ve specializované prodejně).

Pozorování

<pPozorování je nejjednodušší a nejlevnější forma průzkumu. Spočívá ve sledování chování spotřebitelů k danému výrobku nebo službě, přičemž sledujeme jejich názory, komentáře, reakce atd. Provádí se v prodejnách, na veletrzích, v místě bydliště, přímo u regálů s daným zbožím apod.

Výhodou této metody pro výzkum trhu je přímé získávání faktů, a nikoliv pouze zprostředkovaných názorů (tímto osobním přístupem je odstraněna zaujatost zkoumaných zákazníků). Nevýhodou je, že nemáme možnost k výsledkům získat komentář.

 

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.