Pokud právě uvádíte nový produkt na trh nebo se na to teprve chystáte, určitě vám pomůže následujících šest tipů. Seznamte se s procesem úspěšného zavádění produktu na trh.
Tipy pro uvádění produktu na trh
1. Bude výrobek někdo potřebovat?
Nejdříve byste měli provést průzkum trhu, abyste zjistili, zda je nový produkt potřebný. Tato potřeba by měla být dostatečná, aby pak přinesla zisk. Jednoduše řečeno, by se vám mělo vyplatit investování času, úsilí a prostředků pro uvedení tohoto produktu na trh.
2. Existuje v odvětví nějaká konkurence?
Často se říká, že stačí identifikovat existující konkurenci. Ale to není celá pravda. Také musíte vyčíslit přibližný čas, kdy se dostanete do hry a také kdy budete schopni realizovat vaše obchodní plány.
3. Budete schopni poskytovat doprovodné služby?
Pokud váš nový produkt vyžaduje servis po prodeji, nejdříve vyčíslete náklady, které na to budou potřeba a také zajistěte lidské zdroje, které budou tuto službu zajišťovat. Potřebujete být dopředu připraveni.
4. Jaký bude objem prodeje a zisky?
Dalším krokem je odhad objemu produktů, které můžete prodat v určitém časovém období. Nezapomeňte odhadnout i marži. Počítejte také s aktivitami vaší konkurence, které mohou vést třeba i ke snižování cen jejich produktů. Nastavte cenu tak, abyste mohli zavést slevy či výprodeje.
5. Máte strategii určování cen?
Ze začátku musíte rozhodnout, zda budete pro vaše produkty používat fixní nebo variabilní cenu. U variabilního oceňování můžete začít s nižší zaváděcí cenou v počátečním období nebo naopak změnit cenu na konci tohoto období. Záleží to na vašem produktu, tržních podmínkách, konkurenci a vaší cenové strategii.
6. Může se váš produkt vyvíjet v čase?
Také budete potřebovat zhodnotit, zda bude váš produkt schopný udržet se při změně podmínek na trhu a jestli po krátké době nebude již zastaralý. Měli byste být schopni váš produkt inovovat a vyvíjet, aby vždy stačil konkurovat současným technologiím.
Zdroj: iPodnikatel.cz (překlad z Morebusiness.com)