SEO a sociální sítě – jak ovlivňují vaše podnikání?

V současné době zažíváme globalizaci nejen ekonomickou, ale také i sociální – dnes téměř každý má svůj profil v jedné nebo několika sociálních sítích. Svědčí to o tom, že význam marketingu na sociálních sítích stále stoupá a rozvoj vašeho podnikání se nemá omezovat pouze SEO a linkbuildingem.

 Spojitost mezi webem a sociálními sítěmi

Předpokládejme, že vaše webové stránky jsou dobře optimalizované a jsou dobře dohledatelné v organických výsledcích vyhledávačů. Nehledě na dobrou optimalizaci stránek, vaše online podnikání musíte podpořit i sociálními signály, které jsou nedílnou součásti výsledné efektivity SEO.

Vnitřní sociální signály

Vnitřními sociálními signály rozumíme ty, ke kterým dochází bezprostředně v rámci vašeho webu. Řadíme mezi ně tzv. „social buttons“, neboli tlačítka „líbí se mi“ a „sdílet“, u většiny eshopy je to autorizace prostřednictvím sociálních profilů, možnost komentování článků nebo zboží na webu prostřednictvím sociálních pluginů.

Vnější sociální signály

Vnějšími sociálními signály jsou myšlené ty, ke kterým dochází za hranicemi vašeho webu – tedy aktivity na straně sociálních sítí. Mezi ně se řadí především aktivity v osobních profilech, zájmových skupinách a veřejných firemních profilech – likes neboli „lajky“, sdílení, příspěvky s odkazem na vaše webové stránky nebo také i placené kampaně.

Aktivity v sociálních sítích zvyšuji „autoritu“ vašeho webu

Podporou podnikání v rámci sociálních sítí dosáhnete nejen větší akvizice vašich webových stránkách, ale také zlepšíte dohledatelnost webu ve vyhledávačích. Při vyhodnocení relevance webu vyhledávače zohledňují také chování uživatelů na webu a důvěryhodnost webu pro uživatele, při čemž sociální sítě jsou vnímány jako jeden z důležitých faktorů. Jistě si položíte otázku: „Co bych měl udělat pro to, aby důvěryhodnost mého webu vzrostla?”. Níže přinášíme pár užitečných tipů:

Založte si firemní profily

Firemní profil společnosti na sociálních sítích. Musí být neustále aktualizován, administrátor tohoto profilu by měl sdílet zajímavý a užitečný obsah, který zaujme cílovou skupinu a zároveň posílí loajalitu vaší značky. Smysluplnost využití jednotlivých sociálních sítí závisí na zaměření vašeho podnikání a typu obsahu, který můžete své cílové skupině nabídnout.

Kvalitní obsah

Zaměřte se primárně na kvalitu a užitečnost obsahu pro vaší cílovou skupinu uživatelů. Je dobré začít sestavením strukturovaného content plánu a timeline publikací.

Vhodné cílení

Správné cílení jednotlivých kampaní je důležité. Nedávejte však do toho maximální rozpočet – vyzkoušejte nejprve vaši cílovou skupinu a její reakci na propagovaný obsah. Je lepší využít několik variací reklamy, jejichž efektivitu následně otestujete, vyhodnotíte a porovnáte. Sledujte zájem fanoušků o váš obsah – sdílení a „lajky“ uživatelů.

Využijte sociální prvky na vašem webu

Umožněte autorizaci prostřednictvím sociálních sítí („přihlásit se přes…“). Uspoří to vašim uživatelům strašnou spoustu času oproti klasické registraci a vyplňování formulářů. 
Umístěte na webu odkazy na vaše profily, vhodně umístěné „social buttons“ také mohou pomoci. Nejčastěji se ale používají při dokončení nákupu – tak, jak to má například Alza.cz.

A na závěr…

Marketing v sociální sítích je na celkem dlouhé povídání, a podle našeho názoru každý, kdo chce začít s touto disciplínou, by si měl ujasnit, splnění kterých cílů od těchto aktivit očekává. Dále má cenu se zúčastnit školení či rovnou využít pomoc od zkušených odborníků.

Redakce portálu
Redakce portáluhttps://www.ipodnikatel.cz
Internetový portál iPodnikatel.cz je specializovaný portál zaměřený na začínající podnikatele a ty, kteří chtějí rozvíjet svůj malý nebo střední podnik.

Mohlo by vás zajímat ...

Inzerce