Jak nachystat e-shop na vánoční sezónu

Předvánoční a vánoční sezóna znamená pro mnoho e-shopů nejsilnější období? Tuto otázku si klade snad většina e-shoperů. Mezi nimi také klienti platformy UPgates, specializující se na tvorbu a pronájem e-shopů. Právě UPgates se vám vynasnaží pomoct, a to nejen s přípravou vašeho internetového obchodu.

Mnoho z vás má určitě pocit, že jsou Vánoce ještě dostatečně daleko. To ale není tak úplně pravda. Z televizních obrazovek na nás už klasicky skáčou vánoční reklamy s otravným mimozemšťanem. V obchodech se dávno začínají objevovat vánoční ozdoby a zboží. A mnozí lidé nakupují dárky už teď v listopadu, aby měli vše v předstihu. 

Obzvláště díky koronavirové pandemii a prodlužování nouzového stavu, je u e-shopů potřeba počítat s obrovskými odbyty. A to nejen díky Vánocům, ale také kvůli přesunu značného množství prodejů do online prostředí. V následujících řádcích vám řekneme, jak se na to připravit. Ale také jak to zvládnout, vydělat co nejvíce a pokud možno se vyhnout přílišnému stresu.

Vše si předem a důkladně zkontrolujte

Kontrole toho nejdůležitějšího na vašem e-shopu se nebojte věnovat čas. Popisy, názvy, obrázky a ceny produktů musí být stoprocentně správně. Kouknout byste se měli také na zbožové srovnávače, pokud je používáte. Pozor si u nich dejte na dobití kreditu a na biddování. Například Heuréka od začátku listopadu každoročně zvedá ceny prokliků. Tak se mějte na pozoru, ať zbytečně nepřijdete o objednávky.

Naplňte sklady, odesílejte rychle a garantujte jen co je jisté

Kontrolu vystavených produktů už máme za sebou. Teď si ještě projděte sklady. Je potřeba mít všeho dost. Jakmile vám vypadnou týden nebo dva před Vánoci skladové zásoby, můžete na tom doslova zabrečet.

Další věc je doprava. Vše se snažte posílat co nejdříve. Pozor si dejte na objednávky, které budou doručeny až po Vánocích. Slibovat doručení do Vánoc doporučujeme na e-shopu jen do určitého data. Pak už dejte zákazníkům vědět, že objednávky přijímáte, ale do Vánoc je mít doma nebudou.

Na poslední chvíli už nic neměňte

Říká se: „neměň, co funguje“. To v tomto období platí dvojnásob. Žádné změny v grafice. Přechod na jiné e-shop řešení si v tomto čase také odpusťte. To řešte jindy. Tedy pokud neprodáváte plavky nebo zboží, kterého se vánoční sezóna úplně netýká. Jinak vše rychle otestovat a zbytečně do ničeho nesahat.

Nezapomeňte na marketing, podporu prodeje a placené reklamy!

Stejnou kontrolu jako u zbožových srovnávačů nevynechejte ani u PPC reklam na Google Ads, Sklik nebo Facebook Ads. Pokud platíte i obsahovou reklamu, není na škodu před Vánoci předělat reklamní bannery do svátečního hávu. U vyhledávacích reklam pak zase můžete rozšířit nebo poupravit klíčová slova.

A co můžete v tomto směru dělat přímo na stránkách vašeho e-shopu? Vánoční banner na hlavní stránce nebo články inspirující návštěvníky k nákupu dárků právě u vás. Takové články můžete zveřejňovat nejen na sociální sítě, ale i v newsletteru. Ten zkuste taky zpracovat ve vánočním duchu a podobě. Propagovat byste v něm měli prioritně produkty, na které se vztahují speciální vánoční slevy nebo jiné akce. A zákazníkům uděláte určitě radost i tím, když jim do objednávky přibalíte nějaké to vánoční přání.

Tak nezahálejte. Pořád je dost času toto vše stihnout.

Mějte pevné nervy a zajistěte si výpomoc  

Vynasnažte se mít záložní pracovní síly nebo výpomoc brigádníků. Když už sami nebudete stíhat a budete toho mít až nad hlavu, určitě přijde vhod dát si den pauzu. Balit a odesílat může kdokoliv. A dost možná se bez pomoci neobejdete. Takže si pracovníky domluvte ideálně už teď, ať máte jistotu a klid.

Přežít předvánoční sezónu a následné povánoční výprodeje vás může stát hodně sil. Zažijete nejspíš mnoho stresu. Takže se obrňte trpělivostí a pokud možno si projděte všechny výše zmíněné body. Věříme, že vám pomohou ustát to co nejlépe a že Vánoce 2020 budeou pro vás všechny stát opravdu za to! Tak se nalaďte pozitivně a zkuste se z toho nezbláznit. Za UPgates vám všem přejeme hladký průběh, co nejvíce objednávek a co nejméně obtíží.

Vlastní e-shop ještě nemáte?

Nevěšte hlavu. U nás si ho můžete vytvořit na dva kliky. Tyto Vánoce už nejspíš nestihnete v plné parádě, ale když si pospíšíte, pořád na nich můžete vydělat. Moderní eshop UPgates, kombinující výhody pronájmu a e-shopu na míru, si zvládnete založit, nastavit a spustit klidně za den. Tak na nic nečekejte a pusťte se do toho. 30 dní na zkoušku máte zdarma. A za zkoušku rozhodně nic nedáte.

Redakce portálu
Redakce portáluhttps://www.ipodnikatel.cz
Internetový portál iPodnikatel.cz je specializovaný portál zaměřený na začínající podnikatele a ty, kteří chtějí rozvíjet svůj malý nebo střední podnik.

Inzerce