Většina lidí si v souvislosti s vozem Volkswagen Passat představí ideální vůz pro zástupce středního managementu. Zaškatulkování není daleko od pravdy – osobní automobil střední třídy mají (nejen) manažeři v oblibě již po desítky let. První generace vyjela z výrobních linek v roce 1973 a do dubna 2007 bylo vyrobeno více než 15 milionů vozů. Vraťme se však do současnosti. Jaký je Volkswagen Passat osmé generace?
Ještě luxusnější a prostornější
Nové vozy Volkswagen sklízí vynikající hodnocení a Passat není výjimkou. Hned na první pohled je zřejmé, že německý koncert nakročil k luxusnějšímu segmentu. Osmá generace vozu Passat má konkurovat modelům prémiových značek. Největších změn doznala v interiéru, který je výrazně prostornější. Cestující na zadních sedadlech si na nedostatek místa rozhodně nemůžou stěžovat. Osobě vysoké 185 cm před koleny stále zbývá cca 10 cm prostoru – a to v případě, že se řidič před ním nijak neomezuje. Další dobrá zpráva je, že narostl i prostor nad hlavou.
Díky nové podvozkové plošině se Passat zvětšil uvnitř, aniž by narostl zvenčí. Dané technologické řešení navíc umožnilo snížení hmotnosti. Pro srovnání – nový model je o 85 kilogramů lehčí než stejně vybavený vůz předchozí generace. Změna podvozkové plošiny vede k nižší spotřebě a emisím oxidu uhličitého. Vůz zároveň lépe reaguje na prudké změny směru.
Oproti předchozí generaci narostl objem zavazadlového prostoru, a to u obou typů karoserií. Sedan nyní nabízí 586 litrů (o 21 více) a Passat Variant dokonce 650 litrů (o 47 více).
Suverénní design a špičková výbava
Již po prvním usednutí za volant nabudete dojmu, že konstruktéři důvěrně znali cílovou skupinu budoucích majitelů. Hlavním revírem Passatu nejsou členité okresky (byť si na nich vede velmi dobře), ale spíše dálnice a města.
Osmá generace Volkswagenu Passat jde ruku v ruce s nejnovějšími designovými trendy, ale přesto je nadčasová a bude vypadat dobře i po letech. Celou spodní část vozu lemuje chromovaná lišta a celkový dojem umocňují povedené světlomety.
Interiéru dominují lamely na horní části palubovky ukrývající otvory klimatizace. V prostřední části jsou analogové hodiny a pod nimi displej multimediálního systému. Z ergonomického hlediska nejde o nejlepší řešení, protože řidič při sledování displeje ztrácí přehled o dění před vozem. Nedostatek řeší příplatkový Active Info displej, který umožňuje promítání navigačních údajů na virtuálním přístrojovým displeji. A samozřejmě head-up displej.
K dalším příjemným prvkům patří ergonomická sedadla, zásuvka na 230 voltů před zadními sedačkami, třízónová klimatizace, vyhřívaný volant a různé asistenční systémy, které Volkswagen využil v předchozích modelech.
Nově přibyl asistent usnadňující couvání s přívěsem. Řidič naviguje vozidlo pomocí ovladače vnějších zrcátek.
Za pozornost stojí také inovativní asistent pro jízdu v kolonách. Využívá osvědčené systémy, jako například Lane Assist (udržuje vůz v jízdním pruhu) a automatickou regulaci odstupu. Po aktivaci Passat následuje vozidlo jedoucí před ním, a to do rychlosti až 60 km/hod. Zdlouhavé popojíždění v kolonách může být psychicky náročné a Lane Assist přijde vhod vždy, když má řidič problém se soustředěním.
Široká paleta motorů uspokojí každého – řidiče, kteří pravidelně překonávají mnohakilometrové vzdálenosti, i manažery pohybující se pouze v rámci města.
Musíte se v něm projet!
Každoroční průzkumy jasně dokazují, že Volkswagen Passat patří ke nejvyhledávanějším manažerským vozům. Pokud stále nemáte jasno, rezervujte si testovací jízdu u některého z autorizovaných prodejců. Třeba u Auto Podbabská v Praze 6 – Dejvicích, kde se vám budou ochotně věnovat kvalifikovaní prodejci a předvedou vám vůz v celé jeho kráse.