Co obnáší práce realitního makléře?

Realitní makléři nemají mezi lidmi dobrou pověst. Tu jim pokazili ti, kteří nejprve viděli velké a snadné příjmy a volnou pracovní dobu a až pak lidi. Jenže ne všichni jsou takoví. Práce realitního makléře je mnohdy odříkání a těžká dřina a jen ti nejlepší se skutečně prosadí a jsou ve své práci úspěšní.

Náplň práce realitních makléřů je různorodá

Asistent, poloprávník, poradce, mediátor, obchodník, úředník, fotograf … a mnoho dalších profesí, které se slučují do jedné – realitní makléř. Práce realitních makléřů je opravdu různorodá.

Mezi klasickou náplň jejich práce patří:

  • vyhledávání nemovitostí,
  • aktivní inzerce,
  • sjednávání podmínek pronájmu a prodeje nemovitostí,
  • příprava a uzavírání kupních a nájemních smluv,
  • výpočet cenové kalkulace a stanovení výše provizí,
  • evidence potřebné dokumentace,
  • uskutečňování prohlídek nemovitostí s klienty,
  • komunikace s právníky a úřady,
  • a v neposlední řadě vzdělávání v oblasti realitního trhu.

Je toho samozřejmě mnohem víc. Za to vše makléřům náleží odměna, a to většinou určité procento z provize. Takže schopný makléř si opravdu může vydělat hodně peněz, ale musí si je zasloužit. Rozhodně to není práce typu: odsedím si v kanceláři osm hodin a patnáctého mám peníze na účtě.

Jak se stát dobrým realitním makléřem?

Skutečně dobří realitní makléři musejí brát své povolání jako koníček a životní styl. Nemají pevnou pracovní dobu, jsou k dispozici téměř kdykoliv a práci vykonávají jak v kanceláři, tak v terénu. Jaké vlastnosti musí mít realitní makléř, aby byl úspěšný?

  • Ochota se neustále učit – i když to zní jako klasická fráze z inzerátů, zde to platí dvojnásob. Makléř se totiž musí neustále orientovat na realitním trhu, musí znát nabídku a poptávku nemovitostí, ale rovněž i poslední trendy. Vzhledem k tomu, že pracuje na trhu s nemovitostmi, je třeba se orientovat i ve financích a příslušné legislativě. Nejsou mu cizí pojmy jako hypotéka, úroky, daň z nabytí nemovitosti, výměnek nebo věcné břemeno apod. a musí je rovněž umět dobře vysvětlit.
  • Empatie a skvělá komunikace – jen empatický makléř, který se dokáže vžít do pocitů, problémů a starostí svých klientů a který s nimi dokáže správně komunikovat, si získá jejich důvěru, která je pro jeho práci klíčová.
  • Flexibilita – makléř se musí umět přizpůsobit potřebám svých klientů, a to nejen požadavkům, ale i jejich časovým možnostem.
  • Profesionalita – makléř musí umět vystupovat profesionálně, ale zároveň musí mít „tah na branku“ a proaktivní přístup.

Realitní makléři nemají jednoduchou práci, ale ti, kteří se umějí na realitním trhu ladně pohybovat, mohou mít skvělé výsledky. Lidé jejich práci ocení a často získávají další klienty právě přes pozitivní doporučení.

Redakce portálu
Redakce portáluhttps://www.ipodnikatel.cz
Internetový portál iPodnikatel.cz je specializovaný portál zaměřený na začínající podnikatele a ty, kteří chtějí rozvíjet svůj malý nebo střední podnik.

Inzerce