V čem podnikat v roce 2015

Jsme na začátku nového roku a spousta z vás si určitě klade otázku: „Čím si vydělat balík peněz?“ nebo „V čem se vyplatí začít podnikat?“ Při hledání správného nápadu je nejdůležitější vybrat si oblast, která vás zajímá a baví. Pokud totiž pracujete na tom, co vás baví, dáte tomu všechno, děláte to nejlépe, jak umíte, a čas strávený prací je pro vás zábavou.

V roce 2015 se nebojte zkusit trochu riskovat, změnit způsob oslovování zákazníků i následného prodeje a pokuste se najít skulinku na trhu, ve které naleznete prostor pro váš produkt či službu.

Trendy v podnikání pro rok 2015

Mezi hlavní trendy v prodeji pro rok 2015 patří vše, co lze dělat online, rychle a jednoduše. Lidé více vyhledávají způsoby, jak si zjednodušit proces nákupu a přitom nakoupit kvalitní produkt či službu za výhodnou cenu. Stále více lidí nakupuje přes internet a na internetu si také vyhledávají nabídky konkurence, aby zjistili, kdo nabízí nejvýhodnější cenu. Není výjimkou, že si při nákupu v kamenném obchodě lidé najdou na svém smartphonu srovnávač cen, a pokud zjistí, že stejný produkt najdou na internetu levněji, neváhají a koupí si ho raději tam. V obchodě mají možnost si produkt prohlédnout, osahat a vyzkoušet a v pohodlí domova nakoupí za výhodnou cenu.

Silný marketingový nástroj – video

Nebojte se pro propagaci využít video, protože podle výzkumu společnosti Invodo bude v roce 2017 tvořit 74 % internetového obchodu právě video. Tento trend je vidět na sociálních sítích, které jsou nejmocnější marketingovou zbraní současnosti. Příspěvky na Facebooku, které obsahují video, mají daleko větší odezvu než ty bez něj. Instagram zavedl funkci vkládání videa a dokonce vyvinul novou aplikaci pro tvorbu videa Hyperlapse. Twitter chystá spustit nástroj, který umožní v přímo v aplikaci pořídit, upravit a publikovat video. Také kosmetičtí giganti se pouštějí do spolupráce se známými vlogery, což jsou uživatelé vkládající na web svá video okénka. Například Loreál začal spolupracovat se známou vlogerkou Michelle Phan, jejíž video tutoriály, na kterých ukazuje, jak si udělat make-up, sleduje po celém světě neuvěřitelných 7,5 milionu sledujících.

Přizpůsobte se požadavkům klientů

Podle Googlu lidé na internetu vyhledávají slovní spojení „dodání dnes“ 2x více než tomu bylo v roce 2010. Spotřebitelé očekávají, že dostanou to, co chtějí, v okamžiku, kdy si to přejí. To pro vás znamená zavést flexibilnější možnosti dodání, které se budou přizpůsobovat požadavkům zákazníků, komplexnější strategii klíčových slov a také vyvinout snahu zrychlit a zjednodušit nákupní proces co, jak je možné.

{adsense, ca-pub-6453609558237838, 1854752913, 300, 250}

Od těchto trendů se odvíjí i oblasti, ve kterých se v roce 2015 vyplatí podnikat. Nejperspektivnější oblasti pro současné podnikání jsou informační technologie, mobilní aplikace a internet obecně, ochrana soukromí a dat, vzdělávání a také nejnovější trend označovaný anglickým slovem „digical“, které vzniklo spojením slov „digital“ a „physical“ a v češtině si ho můžeme vyložit jako spojení fyzického a internetového prodeje.

Podnikatelské příležitosti pro rok 2015

1. E-shop

Online nakupování zažívá právě boom a byla by chyba si nechat ujít příležitost přijít na trh s e-shopem nabízejícím zboží, které na trhu chybí. Pokud zaspíte, budete mít smůlu, protože dennodenně vzniká množství nových e-shopů a je jen na vás, jestli přijdete s tím “pravým ořechovým” jako první, nebo si necháte příležitost vyfouknout konkurencí. O tom, jak by měl vypadat správný e-shop, se dozvíte v jednom z našich e-booků nebo ve videu.

2. Copywritter

Protože dnes téměř vše funguje online, jsou neustále potřební lidé, kteří dokáží připravit kvalitní obsah webu, napsat chytlavý slogan, zrevidovat články apod. Pokud je psaní vašim koníčkem a vždy jste toužili být novinářem, protože vás baví vymýšlet texty, tak jděte do toho. Nemusíte mít obavu, že o schopného copywrittera nebude zájem. Založte si živnost, nasbírejte reference a hurá do toho.

3. Konzultant pro sociální média

Sociální média hýbou dnešním světem a byla by chyba toho nevyužít. Pokud jste expert na sociální sítě, každý za vámi chodí pro radu, že mu “něco na fejsu nejde” a vy si říkáte, že to snad není možné, aby to člověk nevěděl, tak je pro vás konzultant to pravé podnikání. Samozřejmě musíte mít nějaké reference a výsledky, aby si od vás lidé nechali poradit. U tohoto typu podnikání opět platí “kdo dřív přijde, ten dřív bere”. Nepromeškejte svou šanci!

4. Ochrana soukromí

Spolu se sociálními sítěmi, Googlem v mobilu a dalšími “vychytávkami” dnešní doby, je čím dál citelnější zásah do našeho soukromí. Od ledna 2015 může Facebook prodat materiály, které jste na něj umístili, třetí straně, která je využije pro reklamu apod. Věděli jste, že existuje mapa Googlu, na které uvidíte veškeré vaše pohyby? A věřte tomu, že je to pěkná pavučinka a není příjemné zjistit, že jste takovým způsobem monitorován, i když o tom nevíte. To platí zejména pro generaci čtyřicátníků a výš, kteří sice používají moderní technologie, ale jejich nastavení a ochranu soukromí už moc v malíčku nemají.

Nabídněte služby, které zabezpečí osobní data klientů. Můžete přijít i s doplňkovou službou kompletního nastavení soukromí na tabletu či smartphonu, kterou méně technicky zdatní lidé určitě ocení.

5. Sharing economy

O trendu sdíleného vlastnictví jsme pro vás psali již v předchozím čísle Starting Upu. Vlastníte něco, co není dostupné pro každého a můžete to nabídnout k půjčení? Člověk by byl hloupý, kdyby nevyužil příležitosti vytěžit maximum z něčeho, za co sám zaplatil nemalý peníz.

Jde o to, abyste nabídli něco unikátního, co ještě nikdo jiný nenabízí nebo to nenabízí ve vašem okolí. Většina těchto služeb poskytujících sdílené vlastnictví je situována do velkých měst. Ale myslíte si, že by lidé na malém městě neocenili stejnou věc stejně anebo dokonce více? Velká města můžou svým obyvatelům nabídnout přehršel služeb a obchodů. Ale na malém městě je všeho jaksi málo… A to je příležitost pro vás!

Redakce portálu
Redakce portáluhttps://www.ipodnikatel.cz
Internetový portál iPodnikatel.cz je specializovaný portál zaměřený na začínající podnikatele a ty, kteří chtějí rozvíjet svůj malý nebo střední podnik.

Mohlo by vás zajímat ...

Inzerce