Nejčastější chyby při tvorbě firemního webu

Dnes je webová stránka jedním ze základních stavebních kamenů většiny byznysů. Je to mnohdy pro zákazníka první indicie, která slouží k vytvoření prvního dojmu. Řečí čísel je to téměř 8 milionu obyvatel Česka, kteří tráví čas na internetu a cca 65% z nich alespoň jednou za měsíc udělá online nákup.

Jaké jsou vlastně cíle webu?

Zaujmout návštěvníka, aby neopustil stránku během prvních pár sekund, které jsou zásadní. Web musí obsahovat krátké a „úderné texty“ (v dnešní době se často k této aktivitě využívají služby tzv. copywriterů). 
Tyto informace na stránce musí být v kombinaci s přehlednou grafikou, kde se návštěvník snadno orientuje a najde vše potřebné v krátkém čase.

Profesionální obsah, který bude pravdivý a aktuální. Nic neodradí zákazníka víc, jako nepravdivé informace, zastaralý obsah nebo fotky.

Nákupní příležitost. Návštěvník stránky musí snadno najít produkt/službu, kterou poskytujete, aby přešel z role návštěvníka do role vašeho zákazníka.

Ve článku níže jsme vám vybrali pár témat, kde se dělá při tvorbě vlastního webu nejvíce chyb a a na které byste se měli před a během samotné tvorby zaměřit.

Chybějící koncepce

Na začátku je dobré si říct, jaké jsou vaše schopnosti, kolik máte času a finančního kapitálu. Pokud se rychle učíte, počítače vám nedělají problém a máte zároveň dostatek volného času, tak se můžete pustit do tvorby vašeho prvního webu sami. Možností dnes je několik a na YouTube kanálu najdete plno návodů, kde ukazují krok za krokem v tvorbě vlastního webu nebo najdete webové projekty, kde si nový web podle šablony doslova „vyklikáte“. Pokud si s počítačem moc nerozumíte nebo nechcete trávit čas studováním a hledáním návodů na internetu, tak je pro vás lepší najít si agenturu nebo freelancera, který vám web vytvoří na míru. Tvorba webu u agentury a jeho cena je různá. V tomto článku naleznete základní cenovou orientaci tvorby webových stránek. Úspěšné firmy i jednotlivci tvrdí, že investice do vytvoření webu na míru se vám vrátí i s úroky.

Ať už patříte do první nebo druhé skupiny určitě máte už nějakou prvotní představu o tom, jak by měl web vypadat a co si od přínosu slibujete. Bohužel tady se často rozchází očekávání a realita. Je třeba přemýšlet v kontextu, co od webové stránky čekáte a hlavně jak toho docílíte. Chcete mít vše pod kontrolou, ušetřit a udělat si web vlastním způsobem? Nebo to necháte na agentuře a budete se věnovat strategii na rozvoj vašeho byznysu?

Bohužel po vytvoření prezentační webové stránky to mnohdy končí. Ve fázi, kde má celý byznys teprve začínat. Pokud jde čistě o prezentační web a něco se nepovede, tak to není až takový průšvih jako v případě e-shopu. Proto je rozhodně na začátku dobré vědět, co od webu očekáváte. Následně podle toho volit vhodnou cestu, jak toho docílit. Informace, které na web chcete umístit, by měly být maximálně výstižné a jednoduché pro pochopení. Vhodné je podívat se na to trochu z perspektivy návštěvníka. Dbejte na to, že na udržení pozornosti návštěvníka máte jen pár sekund a proto nimi neplýtvejte. Podívejte se i na konkurenci, je něco co vám na jejich webu vadí, chybí? Nebo naopak něco, co se vám tam líbí? Projít si konkurenční weby by měl být jeden z prvních vašich kroků. Pro samouky bychom doporučili knihu od Honzy Řezáče – Web ostrý jako břitva, kde najdete skvělé rady nejen do začátku.

Chybějící marketingová strategie

Na rozdíl od SEO optimalizace, je to další možnost, jak se dostat poměrně rychle ke svým prvním zákazníkům. Pokud dnes člověk nevyužívá možností sociálních sítí, reklam v obsahové nebo vyhledávací síti apod., je úspěšnost toho, že něco prodáte nebo, že si Vás někdo všimne velmi malá. Online marketing není důležitý samozřejmě jen pro e-shopy. Pokud poskytujete nějaké služby jako např. advokátní kancelář nebo stavíte a projektujete domy, tak klienty samozřejmě také potřebujete. Aby se k Vám ovšem dostali ti správní, můžete na ně díky online marketingu zacílit. Jakmile jste online, je Váš byznys mnohem více škálovatelný a mnohem méně omezený. Omezený ve smyslu toho, kolik lidí můžete oslovit. Pro představu pokud máte kancelář na náměstí v centru města, tak jste odkázáni na to, že si někdo všimne Vašeho vývěsního štítu. V online marketingu jsme schopni přímo zacílit takové návštěvníky, kteří o Vaše služby budou stát.Co je online, je měřitelné, takže máte přehled o svých výdajích a konverzích. Rozhodně tedy nepodceňujte sílu sociálních sítí a pracujte s těmi vhodnými ihned při spuštění Vašeho záměru. Pracujte také se svými stávajícími klienty a chtějte po nich hodnocení Vašich služeb ať už na Facebooku nebo v Google recenzích. Ideální je tyto činnosti automatizovat a chtít je po Vašich klientech ihned. Automatizovat tyto procesy Vám mohou pomoci služby jako je Mailchimp.

Nízká znalost SEO

Na rozdíl od online marketingu je SEO spíše během na dlouhou trať. SEO stojí za Vaším úspěchem v organickém vyhledávání. Pokud do Google napíšete např. advokátní kancelář Olomouc, tak správně vykonávané SEO zajistí, že na daný klíčový výraz se budete zobrazovat na předních místech. To velmi zvyšuje pravděpodobnost toho, aby si Vás uživatelé internetu všimli. Je to ve srovnání s online marketingem pomyslně trochu na druhém břehu, ovšem pro úspěch na internetu je znalost a využívání SEO velmi důležitá. Při správně vykonávaném SEO si takto můžete dlouhodobě zajistit příliv nových zákazníků i bez aktivní a pravidelné investice do online marketingu = ušetříte tím část peněz, které byste jinak vkládali do online reklamy. Výsledky správně provedené SEO optimalizace ovšem závisí na mnoha faktorech a dostavují se s časovým zpožděním. SEO se rozděluje do částí ON page, tedy technické části, kde se hodnotí, jak správně je váš web uzpůsobený. Druhou částí je OFF page, kde za pomocí linkbuildingu vkládáte na cizí webové stránky odkazy na váš web. Tím Googlu říkáte, tento web je kvalitní. Pozor ovšem, musí to být relevantní weby. Na toto odvětví (linkbuilding) jsou specialisté, kteří tyto příležitosti hledají a vytvářejí. Ověřte si sílu SEO Vašeho webu například zde na seositecheckup.com a koukněte, co můžete zlepšit.

Čas vs. výsledek

Pokud jste si vybrali jít cestou úspěšného online podnikatele, měli byste znát alespoň v základu vše výše uvedené. I zde je potřeba si osvojit určité zkušenosti, které nejsou jen ryze teoretické. To znamená, že abyste přesně věděli, co v dané situaci dělat, musíte si tím projít. Pokud si vyberete vhodného partnera pro nastartování Vašeho online byznysu, měl by vám pomoct v těchto výše uvedených bodech, konzultovat s vámi očekávání a způsoby, jak toho docílit a tím vás ušetřit od většiny starostí. Tohle je zpravidla ta nejcennější část našeho byznysu. Každý by měl dělat to, co umí nejlépe, protože doba se rychle mění a konkurence na internetu se také vyvíjí, proto není čas ztrácet čas.

Redakce portálu
Redakce portáluhttps://www.ipodnikatel.cz
Internetový portál iPodnikatel.cz je specializovaný portál zaměřený na začínající podnikatele a ty, kteří chtějí rozvíjet svůj malý nebo střední podnik.

Inzerce