Nové trendy v online marketingu

Vzhledem k tomu, že se digitální trendy vyvíjejí každý rok, měli by si obchodníci vždy uvědomovat změny, aby se snadno přizpůsobili novým technologiím a zůstali na trhu v čele. To jim pomůže získat konkurenční výhodu a stát se schopnými vyvinout nové způsoby, jak rozvíjet své podniky, vytvářet potenciální zákazníky a zlepšovat vztahy se svými stávajícími zákazníky.

Dělali jste vše, co můžete, abyste ve svém internetovém obchodě zvýšili prodej? Pokud je vaším konečným cílem stálý celoroční zisk, budete muset udělat víc než dosud. Jestliže chcete stálé zákazníky, bude to vyžadovat neustálou práci a propagaci. Součástí toho bude ochota vyzkoušet nové taktiky, z nichž některé mohou být mimo vaši zónu pohodlí.

Níže naleznete několik jednoduchých, ale přesto účinných způsobů, jak propagovat svůj internetový obchod různými způsoby. U každé strategie měřte také ROI (návratnost investic). Jako ROI se označuje poměr vydělaných peněz k penězům investovaným. ROI tedy udává výnos v procentech.

Propagace obchodu

Většina online tržišť vám dá možnost použít propagační kódy, které vám pomohou přilákat zákazníky. Ujistěte se, že tak činíte pravidelně, což vám pomůže zajistit pravidelný webový provoz.

Použijte e-mailový marketing k připomenutí nákupu

Když poprvé otevřete svůj internetový obchod, budete chtít poslat e-mail s oznámením do vaší databáze. Jakmile to uděláte, začněte zasílat týdenní informační bulletiny, které zvýrazňují vaše produkty skvělými obrázky a přesvědčivým, přesto stručným obsahem, který přímo odkazuje na každý produkt a usnadňuje nákup.

Spusťte blog

Blog je více než skvělý způsob, jak se etablovat jako vůdce ve svém oboru, je to také nepřímý způsob, jak pomoci propagovat váš online obchod.

Do každého příspěvku na blogu vložte jeden relevantní odkaz zpět do obchodu (buď propojte domovskou stránku obchodu, nebo odkazujte přímo na produkt) a ujistěte se, že každý blog je informativní a užitečný. Nezapomeňte také propojit obrázky s vaším internetovým obchodem nebo s konkrétním produktem.

Pokud obsah není silný, nebude vám k ničemu. Kvalitní příspěvky na blogu vám však pomohou rozvíjet vaše podnikání na internetu, takže pokud máte čas, je to skvělý projekt, do kterého je třeba investovat.

Kontaktujte influencery ohledně svých produktů

Proveďte online vyhledávání v jakémkoli odvětví, ve kterém se vaše výrobky nacházejí. Pokud například vytváříte svíčky, můžete hledat blogery a youtubery (neboli influencery) zabývající se životním stylem nebo blogery, kteří píšou o domácím zboží, a pak oslovit ty s největším publikem.

Nezapomeňte se podívat, kolik komentářů obdrží a jak velké jsou jejich výsledky na jejich účtech v sociálních médiích, aby bylo možné posoudit jejich popularitu.

Když je kontaktujete, řekněte jim, proč máte rádi jejich blog, a poté stručně vysvětlete, proč se domníváte, že by se váš produkt hodil k recenzi na jejich blogu/YouTube.

Uveďte vzorek svého produktu zdarma. Dostanete recenzi, blogeři získají bezplatný produkt a vy získáte nezapomenutelnou propagaci přímo cílovému publiku.

Nabídka videonávodů

Lidé milují dobré video – je snadné je sdílet a mohou vašim produktům přidat hloubku a přehlednost a také pomohou získat popularitu na vašem cílovém trhu.

Pokud například prodáváte čelenky pro kojence, ukažte rodičům různé způsoby, jak je mohou děti nosit. Existuje-li jen jeden způsob, zobrazte ve videích roztomilá děťátka, která nosí čelenky. Jestliže vyrábíte oděvy, předvádějte modelové výrobky, módní přehlídky, šití atd.

Až budete hotovi, sdílejte tato videa na YouTube a také sdílejte na všech ostatních sociálních sítích, na kterých se právě nacházíte.

Sociální média

Sociální média jsou nezbytná, pokud chcete svůj online obchod efektivně propagovat. Ale stejně jako u všech ostatních získávání fanoušků vyžaduje úsilí a čas.

Aby marketing sociálních médií fungoval, musíte pravidelně zveřejňovat příspěvky. U většiny podniků to bude alespoň jednou denně, ne-li 2–3krát, v závislosti na počtu sledovatelů.

Použijte lákavé obrázky produktů, které nabízíte, spolu s veškerými nabídkami, které chystáte. Pro rychlý nákup ve vašem internetovém obchodě vždy uveďte přímý odkaz na konkrétní produkt.

Pořádejte soutěže na sociálních médiích

Soutěže jsou skvělý způsob, jak šířit informace o tom, co můžete nabídnout, nasměrovat provoz do svého obchodu a zvýšit počet sledujících na sociálních médiích.

Nabídněte jeden ze svých produktů jako cenu a poté vyhlaste soutěž na všech sociálních stránkách, které používáte. Zveřejněte příspěvek o vítězi, abyste povzbudili případné účastníky dalších soutěží.

Vyzkoušejte placenou reklamu na sociálních médiích

Weby jako Facebook a Twitter nabízejí možnost využít placenou reklamu k zacílení na správné zákazníky pro vás. Pokud to zkusíte na Facebooku, doporučujeme vybrat metriku, například „kliknutí na web“ nebo „konverze na webu“, protože chcete, aby lidé klikali na adresu URL vašeho online obchodu, nikoli na stránku fanoušků.

Na Twitteru můžete zkusit použít „propagované tweety“ pro nabídku vašeho obchodu. Nezapomeňte do adresy URL zahrnout stručný a přitom lákavý obsah, který pomůže zvýšit provoz.

Direct-mail marketing

To, že chcete propagovat své online podnikání, nikoli fyzické místo, neznamená, že nemůžete využít direct-mail marketing ve svůj prospěch.

Klíčem by zde bylo zahrnout velkou slevu, popisný obsah a adresu URL vašeho internetového obchodu, aby zákazníci mohli navštívit váš web. Prozkoumejte místní noviny ve vaší oblasti, abyste našli dobrá místa, kde můžete inzerovat.

Optimalizujte názvy a popisy produktů

Kreativita má své místo – ale toto místo není v názvech vašich produktů. S názvy musíte být přímí a konkrétní, protože zákazníci nebudou moci najít váš produkt, když hledají přesně to, co prodáváte.

Přidejte své produkty do srovnávačů cen

Vložte svůj e-shop do srovnávačů cen, jako je Google nákupy nebo Heureka.cz.

Získejte zákazníky pro reference

Ústní podání je velmi silný marketingový nástroj. Weby s recenzemi, jako je Yelp, Google Local a Yahoo Local, jsou mezi zákazníky velmi populární a měli byste se zaměřit na to, aby vaše firma na nich měla co nejvíce recenzí. Když zákazník provede nákup, pošlete mu e-mail a požádejte ho, aby vám udělil referenci.

Nenabízejte zákazníkovi bezplatné věci za pozitivní odezvu. Místo toho se zaměřte na vynikající zákaznický servis a rychlé zasílání a nechte svou firmu vybudovat skvělou pověst organicky.

Spusťte referral program

Jaký je lepší způsob, jak zvýšit váš online provoz, než nabídnout současným zákazníkům slevu nebo bezplatnou položku za doporučení svých přátel?

Oznámení push

Push notifikace se pohybují v oblasti technologie webového prohlížeče a jsou jedním z nejpopulárnějších trendů vývoje webu. Společnosti využívají push pro efektivnější oslovení svých zákazníků a silnější komunikaci se svým publikem.

Další důležitou rolí, kterou taková oznámení hrají, je udržení zákazníků a zlepšení konverzních poměrů. Například společnosti v oblasti elektronického obchodování pomocí push prohlížeče znovu nasměrují své zákazníky, kteří opustili nákupní košíky, a nalákají je, aby dokončili své nákupy.

Personalizace obsahu

Protože se jedna velikost nehodí všem a zákazníci chtějí větší relevanci, je potřeba personalizovaného přístupu v online marketingu důležitější než kdy jindy. Přestože je poskytování správného obsahu správnému publiku ve správný čas složité, bude to pro vaši marketingovou strategii pro obsah přínosem, protože hraje hlavní roli při zvyšování míry zapojení uživatelů.

Přizpůsobení obsahu pro publikum závisí na údajích návštěvníků, aby bylo možné poskytovat relevantní obsah. Spočívá v zobrazování dynamických vstupních stránek založených na konkrétních kritériích, jako jsou geografické, demografické nebo behaviorální atributy, s vysoce cílenou výzvou k akci za účelem účinnější konverze.

Redakce portálu
Redakce portáluhttps://www.ipodnikatel.cz
Internetový portál iPodnikatel.cz je specializovaný portál zaměřený na začínající podnikatele a ty, kteří chtějí rozvíjet svůj malý nebo střední podnik.

Inzerce