Nápad na podnikání: Řiďte svůj osud

Přemýšlíte nad tím, že byste začali podnikat, ale bojíte se, protože nevíte, jak začít, co vše budete potřebovat a co to bude obnášet? To je častý problém. Pokud ale máte nápad na podnikání, který je vaším snem, vždy jste něco takového toužili dělat a taková práce by pro vás byla radostí, nemusíte se bát.

Je přirozené, že člověk má obavy z neznámého. Pokud se zeptáte člověka, který na tom byl ze začátku stejně jako vy a dnes má fungující byznys, jestli lituje rozhodnutí, že začal podnikat, většinou zní odpověď: „Rozhodně nelituji a pokud bych se měl rozhodnout dnes znova, určitě bych do toho šel znovu a s menšími obavami.“

Lidé mají často nápad na podnikání, ale kvůli svým obavám z jeho uskutečnění, se jím dále nezabývají a to je chyba. Určitě jste někdy při rozmluvě s přáteli přišli na něco, co by mohlo fungovat lépe. Právě tak vznikají podnikatelské nápady, které mají předpoklad pro úspěch. Je třeba „vykročit ze zóny komfortu“, který vám nabízí jistota zaměstnání a pravidelného platu a jít za možností řídit si svůj vlastní osud.

Každý jednou začínal

I slavní vynálezci a bohatí lidé jednou začínali a věřte tomu, že jejich začátky nebyly růžové. Ikona počítačového průmyslu Steve Jobs začínal pracovat se svými spolupracovníky v garáži. Sám nebyl programátor, ale svým zápalem a vášní pro věc dokázal nadchnout investory i své spolupracovníky a podařilo se mu neskutečné. Dnes je uznáván na celém světě.

Stejně tak James Watt, vynálezce parního stroje musel překonat spoustu překážek, aby dokázal, to co dokázal. Chtěl si založit vlastní dílnu, ale tehdejší přísná cechovní pravidla mu to umožňovala až po 7 letech na pozici učně. Na cestě k úspěchu mu pomohli jeho profesoři, pod jejichž záštitou mohl začít pracovat v univerzitní dílně a posléze ho požádali o popravu primitivního modelu parního stroje, ze kterého se záhy poté stal skutečný vynález.

Pohádkový příběh Billa Gatese, muže, který se již řadu let drží v čele žebříčku nejbohatších lidí na světě, začal díky časopisu Popular Electronic.

Někdy stačí malé popostrčení k velkému úspěchu

Nemusíte být vynálezci parního stroje nebo žárovky, abyste byli úspěšní podnikatelé. Podstatou úspěchu podnikatelského nápadu jsou jednoduché myšlenky a řešení. Podívejte se na úspěšné podnikatelské záměry a jejich tajemství a nechte se inspirovat.

Příklady úspěšných podnikatelských záměrů

Linka Praha-Brno

Linka Praha-Brno byla v roce 2004 plně obsazena řadou silných dopravců. Do tohoto prostředí vstoupila společnost Student Agency. Nápad byl jednoduchý a geniální jako všechny, na kterých je založen podnikatelský úspěch. Firma se rozhodl se nabídnout za stejnou cenu jako konkurence nesrovnatelně vyšší kvalitu. Nakoupila zahraniční, dobře vybavené autobusy, zavedla kulturu cestování (čistotu, vstřícnost řidiče, občerstvení, filmy a hudbu aj.). Konkurenci postupně vytlačila z trhu.

Síť internetových obchodů Vivantis

Když tehdy 22letý Martin Rozhoň studoval fakultu informačních technologií se zaměřením na lékařskou informatiku a založil si portál celostnimedicina.cz, netušil, že se jednou stane provozovatelem sítě 6 úspěšných internetových obchodů. Původně měl v plánu provozovat pouze informační portál, ale s narůstající návštěvností stránek se rozhodl prodávat reklamu a dnes jeho společnost Vivantis a.s. provozuje portály www.nakupnicentrum.cz, www.parfemy.cz, www.krasa.cz, www.prozdravi.cz, www.sperky.cz, www.hodinky.cz a www.modnidoplnky.cz.

Farmářské bedýnky

Manželé Jana a Petr Bínovi neměli s farmařením nic společného. Pracovali ve zpravodajství, kde se také seznámili. Když se paní Jana připravovala na své první státnice, hledala práci na částečný úvazek. Na internetu je zaujal zahraniční podnikatelský nápad s prodejem farmářských bedýnek. Nejprve zkusili rozvoz bedýnek jen pro své známé, potom rozváželi širšímu okolí a protože se reklama na jejich bedýnky šířila sama díky spokojeným zákazníkům, mají dnes fungující byznys. Mají vlastní skladovací prostory, promyšlenou logistiku a spolupracují se zhruba patnácti farmáři. Na bio si ale nepotrpí, říkají, že raději prodávají místní zeleninu, než tu s cejchem bio, ale dovezenou přes celý svět.

Pro radu nechoďte daleko

Lámete si hlavu s nápadem, ale on ne a ne přijít? Nevadí! Pro podnikatelské nápady všední i zcela originální si přijďte na portál Nápad na podnikání.cz.

Nápad na podnikání je databáze čítající přes 250 předpřipravených podnikatelských nápadů. Dozvíte se, co budete potřebovat, jaká je finanční náročnost i jakou živnost si budete muset založit.

Pokud máte nápad a jen potřebujte popostrčit, bude pro vás ideálním pomocníkem e-book Nápad na podnikání. Dozvíte se vše o předpokladech k nalezení správného nápadu, častých chybách při hledání nápadu, dáme vám recept pro hledání nápadu i jeho zhodnocení, zjistíte jak nápad dopracovat až k podnikatelskému plánu a také vám řekneme, jak by mohl být váš nápad zneužit a jak se proti tomu bránit.

Redakce portáluhttps://www.ipodnikatel.cz
Internetový portál iPodnikatel.cz je specializovaný portál zaměřený na začínající podnikatele a ty, kteří chtějí rozvíjet svůj malý nebo střední podnik.

Inzerce

Exit mobile version