V čem začít podnikat? 15 tipů pro online i offline

Už vás nebaví nechat se „vést“ od nadřízených? Nebo vaše čistá mzda není taková, jak byste si představovali? Možná je čas popřemýšlet o vlastním podnikání. Začátky jsou sice obtížné a nic není jen tak, ale když je dobrý nápad, může to být skvělý start do nového života.

Jestli právě brousíte po internetu a zjišťujete, v jaké kategorii je díra na trhu, pak jste to s největší pravděpodobností vzali za špatný konec. Začít totiž musíte u sebe a u toho, co je vám blízké. K čemu je vám znalost toho, že svět trpí nedostatkem plačících panenek pro malé dívenky, když by vás nikdy nebavilo se panenkám věnovat?

Dívejte se dovnitř i ven

Jestli chcete, aby vás podnikání bavilo, zamyslete se nad tím, co vás zajímá, co máte rádi a čemu rozumíte. Nemusíte tomu rozumět dokonale. Spoustu věcí si načtete a osvojíte. Na počátku ale musí stát váš zájem.

Také se dívejte kolem sebe. Co lidé kolem vás potřebují? A není toho, co se chystáte vyrábět nebo prodávat, až příliš? Například s plastovými brčky byste za současné vlny ekománie asi neuspěli… Nicméně třeba právě ta inspirovala firmy, které dnes vyrábějí brčka z bambusu a z kovů. A takto jednoduchý nápad mnohdy stačí. Zvlášť když v sobě rovnou zahrnuje i konkurenční výhodu.

Pamatujte, že nemusíte objevit další kontinent, abyste byli úspěšní. Onen úspěch a pohádkové bohatství může být výsledkem jen malého posunu na časové a pokrokové ose.

15 tipů, v čem je právě teď skvělé podnikat

Vezměme si oblasti, které doslova a do písmene táhnou. Je to zdravé stravování, jsou to sportovní potřeby, ekologické varianty neekologických produktů, kurzy a třeba cestování. A jak na to jít konkrétně?

Zdravé stravování

Tady se mísí hned několik trendů. Máte vědomosti? Prodávejte je v podobě zdravých a vyvážených jídelníčků na míru. Pořiďte si k tomu speciální váhu a certifikát výživového poradce a je to! Nebo naopak chcete prodávat hotové a kompletní jídlo? Nebudete první, ale možná budete první, kdo bude něco takového připravovat s tím, že by to mohlo chutnat i jinak než pet lahev.

Stejně tak lidi neuvěřitelně lákají superpotraviny. Vitamíny, minerály, antioxidanty a další důležité složky sice najdeme i v banánu nebo pomeranči, ale museli bychom denně myslet na to, abychom zkonzumovali ty správné druhy ovoce a zeleniny, a to ještě ve správném poměru. Superpotravinu si mezitím můžete nadrcenou smíchat s jogurtem a za 10 sekund je hotovo.

Naše rada: Pokud si budete zřizovat e-shop, což je dnes skoro „povinnost“, nejdřív začněte v malém měřítku. Není nic smutnějšího, než když se vám regály prohýbají pod tíhou zboží, které si nikdo ne a ne objednat.

Sportovní potřeby

Máte dojem, že jste se narodili s lyžemi na nohou? Pak třeba začněte vyrábět lyže. Není to tak dlouho, co si trh oblíbil malou českou výrobnu lyží. Proč byste nemohli být další? Nebo zkuste inovovat. Třeba poslední dobou jsou hitem sjezdovek sněžné brusle.

Velké šílenství stále a neúnavně probíhá také v oblasti sportovních oděvů. Pokud disponujete znalostmi z oblasti textilnictví, možná můžete světu nabídnout revoluční řešení v kategorii funkčního prádla? Pokud ne, můžete se zaměřit ještě na design a vyrábět originální oblečení nebo doplňky.

A znáte někoho, kromě seniorů, kdo dnes nemá sportovní hodinky? Těžko. Většina z nich je funkcemi nabušená k prasknutí. Co to vzít z druhého konce a vytvořit ty nejjednodušší s minimem funkcí, které nebudou neustále dráždit naši zvídavost a fantazii?

Ekologické varianty neekologických produktů

Kovová brčka, skleněné lahve, znovupoužitelné látkové pytlíky, látkové ubrousky na svačiny… A co třeba vrátit zašlou slávu látkovým kapesníkům? Ulevovat svému nosu do kusu textilu jsme s rozšířením papírových kapesníků houfně přestali, ale pro matku zemi to žádné terno není. Snad nikdy nebyla lepší doba pro podnikání, které pomůže ekologii.

Kurzy aneb prodejte, co víte

Možná vám taky ve škole říkali, že co máte v hlavě, to vám nikdo nevezme. Pokud jste na něco skutečný odborník, pořádejte kurzy. Nemusí se s tím nutně pojit složitá logistika. Můžete je dělat online. Co lidi upoutá? Rozhodně osobní rozvoj, marketing, cestování, neotřelé návody do domácnosti nebo vaření.

Cestování

Jestli máte prošlápnutou Indii nebo znáte každý kámen v Krkonoších, můžete s patřičným dokladem začít provádět lidi po krásách vybraných lokalit. Dalším příkladem může být nabídka krátkodobého pronájmu v turisticky exponované oblasti. Máte takovou nemovitost? Začněte pronajímat. Nemáte? Zauvažujte o investici. Nebo začněte za lidi, kteří se v tom nevyznají, zařizovat formality, které k cestování potřebují. Nevěřili byste, za co všechno jsou ochotní někdy platit.

Nápadů je spousta. Najdete ten svůj?

Redakce portáluhttps://www.ipodnikatel.cz
Internetový portál iPodnikatel.cz je specializovaný portál zaměřený na začínající podnikatele a ty, kteří chtějí rozvíjet svůj malý nebo střední podnik.

Inzerce

Exit mobile version