Jak vybudovat silnou značku?

Značka představuje to, jak zákazníci vnímají určitý produkt, službu, organizaci nebo jednotlivce. Nejedná se pouze o logo a vizuální prezentaci společnosti, ale jde především o vnímání samotné společnosti klienty. Takové spojení se utváří delší dobu a obchodní značka se brandem, který všichni znají a milují, nestává automaticky. Nejprve si společnost musí vybudovat se spotřebiteli vztah a důvěru. A přesně k tomu je nezbytný promyšlený branding (budování značky). 

V tomto článku se dozvíte, nad čím byste se měli zamyslet, pokud jste menší společnost a chcete začít budovat silnou značku. Postupně si projdeme několik kroků, které vám k tomu pomohou.

Krok 1 - Pochopení potřeb vaší cílové skupiny

Za prvé, marketing je především o lidech. Proto nemá smysl začít dělat branding, pokud nevíte, kdo jsou vaši zákazníci a co skutečně potřebují.

Před vytvořením konceptu byste si měli položit tři základní otázky: „Co?“, „Pro koho?“, „Jak?“. A jakákoliv komunikace směrem k zákazníkům by pak měla vycházet právě z odpovědí na tyto otázky.

Mnoho firem si myslí, že čím více technických charakteristik sdělují, tím více spotřebitelů pravděpodobně produkty koupí. To je však mylná představa. My chceme dosáhnout toho, aby nám spotřebitel rozuměl. Proto je strašně důležité vědět, jak s ním komunikovat.

Pro lepší představu – pokud jsou našimi typickými zákazníky starší lidé, těžko na ně bude fungovat, když jim budeme vysvětlovat technické specifikace našeho produktu. Pro ně je důležité vědět, jakou má pro ně produkt hodnotu a v čem jim usnadní život. Většina lidí totiž nakupuje věci kvůli konečným výhodám a pocitům, které jim přinesou, nikoli kvůli jejich vlastnostem.

Krok 2 - Vypracování marketingové strategie

Pokud známe naše cílové publikum a víme, jak s ním komunikovat, můžeme se posunout k druhému bodu nezbytnému pro budování naší značky. A tím je tvorba marketingové strategie.

Marketingovou strategii obvykle tvoří:

  • Cílové publikum
  • Marketingový mix
  • Obchodní cíle
  • Positioning (jak má být značka vnímána)
  • Finance a další.

Aby byla strategie úspěšná, musí zohledňovat všechny tyto faktory a vycházet z nich.

Krok 3 - Najděte si konkurenty

Další krok se týká konkurence. Je dobré ji znát a informace o ní využívat. K tomu je dobré znát odpovědi na následující otázky:

  • Kdo je můj konkurent?
  • Jaký je jeho cíl?
  • Jak komunikuje?
  • Co má v plánu do budoucna?

Porozumění konkurenci nám pomůže předvídat její kroky a být vždy napřed.

Krok 4 – Začínáme budovat silnou značku

Pokud jsme prošli všechny 3 zmíněné kroky, je na čase přistoupit k finální části brandingu.

A tou je propagace a šíření povědomí o značce. Jestli si chceme se zákazníky vytvořit vztah, musíme jim být na očích a komunikovat s nimi. Propagace by měla vycházet ze všech předchozích bodů nehledě na to, jestli se jedná o placenou či neplacenou reklamu.

Nejprve začněte uvnitř společnosti. Každý zaměstnanec by měl znát firemní hodnoty a vědět, co jeho firma reprezentuje. Přeci jen zaměstnanci jsou ti, kteří přicházejí do kontaktu s vašimi zákazníky.

Poté přejděte k samotné propagaci směrem k zákazníkům.

 

o autorovi
dk fotoDaniel Krásný

specialista na online marketing a zakladatel digitální agentury Klikpro.

V rámci agentury se věnujeme propagaci malých a středních firem, budování značky, zvyšování prodejů a získávání nových zákazníků. Klienty agentury Klikpro jsou společnosti z různých odvětví – od stavebnictví, přes hotely, až po e-shopy.

 

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.