6 předpovědí digitálního marketingu pro rok 2020

Trendy jsou něco, co pravidelně přichází a odchází. Ale jak je to s trendy v oblasti digitální marketingu, nad čím je dobré se zamyslet a co (ne)aplikovat ve své firmě, abyste v nadcházejícím období byli krok před konkurencí? Zmíněné trendy jsou předpovědí od marketingových špiček společnosti Google. Projdeme si je a řekneme si, které by pro vás mohly být vhodné.

1. Stravitelný video obsah

Příkladem toho může být například neustále se zvyšující produkce videí na Youtube nebo úspěšný fenomén posledních let TikTok.

Masivní růst aplikací pro sdílení videí odhaluje nové způsoby, jakými se spotřebitelé zabývají obsahem. To dává prostor tvůrcům, kteří tyto způsoby mohou využít. V praxi se tak můžete zaměřit na storytelling a vyprávění příběhů pomocí krátkých videí a více tak interagovat se zákazníky.

2. Hlasové asistenty

Hlasoví asistenti v zahraničí nabírají na popularitě a nejspíš se tento trend dostane i k nám. Na konci roku 2021 bude více než 1,6 miliardy lidí, kteří pravidelně používají hlasové asistenty, a nejen na to odeslat email nebo zjistit, jaké je venku počasí.

Přestože v Čechách je technologie ještě v plenkách, je dost pravděpodobné, že hlasový asistent se v budoucnu stane dalším důležitým marketingovým médiem a zdrojem zákazníků.

3. Společenská odpovědnost

Dnešní zákazníci chtějí od značek více než jen informace o výrobcích. Skutečně požadují pohled značky na důležitá globální témata a to, jak pozitivně přispívají. V roce 2020 bude ještě významnější pohled značky na otázky jako je změna klimatu a udržitelnost.

Nabízí se tak využít tento fakt v komunikaci a propagaci. Sdělit zákazníkům svůj pohled na věc a způsob, kterým přispívají ke společenským problémům tím, že podporují vaši značku.

4. Mobilní uživatelská zkušenost

Trendem poslední doby je optimalizace pro mobilní telefony. Ať chceme či nikoliv, mobilní zařízení jsou při prodeji čím dál důležitější. V roce 2020 budou spotřebitelé také očekávat kompatibilitu se svým telefonem bez rušení.

Firmy, které chtějí zůstat na špičce mobilního trendu:

  1. Investují do nových technologií
  2. Přizpůsobují zákaznickou zkušenost různým způsobům vyhledávání
  3. Provádí pokročilé měřicí techniky pro lepší mapování cesty spotřebitele

Co si z toho odnést? Zaměřte se na optimalizaci webu pro mobil, zjistěte, kolik dělají nákupy na mobilním zařízení procent z příjmu a vylepšujte cestu zákazníka.

5. Personalizace v měřítku

Blížíme se k nové éře, kde je tradiční marketing přetvořen strojovým učením. Obchodníci získávají přesnější a detailnější informace o zákaznících a díky strojovému učení je mohou využít ve svůj prospěch.

Odpovědným použitím těchto informací se může marketing učinit více osobním, lidským a koncentrovaným.

Je dobré se zamyslet nad tím, jestli by se nějaké principy umělé inteligence nedaly aplikovat i do vašeho podnikání. Ulehčili byste si tak práci a zvýšili výkonnost.

6. Kreativně vedené kampaně

V roce 2020 bude kladen větší důraz na kreativní strategie založené na spotřebitelských statistikách. Nejenže tento přístup umožňuje větší flexibilitu a lepší měření, ale také prostor pro kreativitu.

Nebojte se proto vystoupit z řady a zaujmout své zákazníky.

Je dobré mít přehled o tom, co nás nejspíš čeká v budoucnu a pokud to pro vaše podnikání dává logický i ekonomický smysl, tak tyto trendy následovat a využívat ve vašem podnikání.

o autorovi
dk fotoDaniel Krásný

specialista na online marketing a zakladatel digitální agentury Klikpro.

V rámci agentury se věnujeme propagaci malých a středních firem, budování značky, zvyšování prodejů a získávání nových zákazníků. Klienty agentury Klikpro jsou společnosti z různých odvětví – od stavebnictví, přes hotely, až po e-shopy.

 

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.