Jak efektivně začít s digitalizací firmy?

Mnoho firem, které ještě stále stojí na prahu digitálního věku, dnes nejistě pokukuje po technologiích umělé inteligence pro zákaznická oddělení, robotických ramenech pro výrobu nebo chytrých kamerách do skladů a nemůže se rozhodnout, která technologie jim v modernizaci pomůže nejvíce. Mnohdy přitom zapomínají na tu nejjednodušší možnost, jak výrazně pokročit v oblasti digitalizace. A tou je zefektivnění administrativy pomocí moderních cloudových systémů.

Účinný nástroj k zefektivnění de facto všech oddělení napříč firmou dnes představuje například Microsoft Office 365. „Jsme přesvědčeni, že přechod na plnohodnotné využívání cloudových služeb společnosti Microsoft je nejjednodušší a nejdostupnější cestou, jak se výrazně posunout vpřed v procesu digitální transformace,“ uvedl Michal Hanko, Business Development Manager divize ITS KMBCZ.

 

Výhody produktů Microsoft Office 365 a Microsoft Power Platform

RYCHLOST – Nástroje MS Office 365 nabízejí moderní způsoby komunikace a sdílení dat odkudkoli. Plynulý tok informací a jejich automatický přenos do firemních systémů zrychluje fungování firmy a vede k vyšší produktivitě.

JEDNODUCHOST – Cloudové služby společnosti Microsoft se vyznačují bezproblémovým provozem, flexibilitou a snadným napojením na stávající systémy. V kombinaci s vhodnou adopcí, tj. osvojením nových pracovních postupů a pravidel zaměstnanci, zajistí maximální zjednodušení firemního IT.

BEZPEČNOST – Microsoft Office 365 je kompatibilní s pravidly vnitrofiremních politik, a jako SaaS služba nabízejí nejvyšší možné fyzické zabezpečení dat v datových centrech Microsoft a plnou kontrolu nad daty i při ztrátě pracovních nástrojů, jako jsou notebook, tablet či mobil.

Na co nezapomenout? Migrace, adopce, vývoj

Správně provedený „přechod do cloudu“ ale zdaleka nekončí nákupem licencí, resp. aktivací služby. Začít byste měli zmapováním stávajícího IT prostředí a jeho odborným převedením, takzvanou migrací do nové cloudové podoby. Nové technologie umožňující moderní způsoby komunikace, intenzivní spolupráci a masivní sdílení informací mají zcela změnit zažité pracovní prostředí i pracovní návyky. Součástí procesu zavádění nových řešení proto musí být i mentoring zaměstnanců tak, aby byli schopni zcela nové nástroje a jejich možnosti plnohodnotně používat a vaše firma využila jejich maximální potenciál.

Právě důraz na uvedení technologií do praxe a jejich efektivní využívání zaměstnanci je přitom častým nedostatkem v digitalizaci mnoha firem. „Dokud firmy a jejich zaměstnanci nezmění své zažité pracovní rutiny a nepřestanou lpět na tradičních postupech, nikdy nevyužijí plný potenciál nových technologií. Proto se je snažíme inspirovat, podporovat a učit, jak dělat dosavadní práci jinak,“ informoval M. Hanko a dodal: „Vhodnou kombinací našich služeb, jako je migrace dat a precizní adopce nových technologií zaměstnanci, zvyšujeme úspěšnost a rychlost přijetí nového prostředí jak koncovými uživateli, tak IT oddělením i samotným managementem.“

Profesionální dodavatelé komplexních cloudových služeb by vám kromě migrace dat a adopce technologií měli zajistit také možnosti přizpůsobení či vývoj aplikací dle vašich potřeb i do budoucnosti. Podle odborníků bývá mezi firmami největší zájem o customizované aplikace ke schvalování faktur, zpracování objednávek a interní schvalování nákupů nebo nejrůznější mobilní aplikace pro zaměstnance pracující v terénu. „Máme za sebou již desítky přizpůsobených aplikací, které jsme vyvinuli pomocí Microsoft Power Platform a principů takzvaného low-code developmentu. Věříme, že automatizace procesů, umělá inteligence, analýza dat a vývoj aplikací právě pomocí MS Power Platform jsou nejlepším způsobem, jak jednoduše rozšiřovat možnosti stávajících informačních systémů či standardních aplikací Microsoft Office 365,“ uzavřel M. Hanko.

Více informací naleznete zde.

 

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.