Jak propagovat firmu na internetu, když na to nemáte statisíce

Také se ztrácíte v možnostech online propagace vaší společnosti a nevíte, jaké zvolit? Naprosto vás chápeme, možností je totiž celá řada, a pokud máte omezený rozpočet na marketing, vybrat ideální řešení není snadné. Ve spolupráci s online marketingovou agenturou NextVision se na toto téma podíváme blíže a vybereme online marketingové kanály, které vám reálně budou přinášet zisky.

Jelikož nechceme psát obecně, dali jsme dohromady seznam 4 odlišných typů podniků, u kterých je vždy vhodné zvolit jinou online strategii. Vybrali jsme kamenný obchod se sportovními potřebami, restauraci, účetní firmu a e-shop s vlastní značkou nábytku. Ještě než začneme, máme pro vás tipů.

Promyslete byznys plán

Agentury vám možná budou říkat, že jsou nízké tržby výsledkem toho, že děláte špatný marketing, ale pravda je taková, že když je špatný business plán, marketing vás jednoduše nespasí. Špatným byznys plánem máme na mysli například založení e-shopu se zbožím, které není ničím originální a stejné zboží nabízí dalších 100 konkurentů. E-shopů bylo už v roce 2015 v Česku 37 000, což je na takto malý stát rekordní počet. Proto doporučujeme opravdu dobře promyslet, v čem se budete odlišovat od konkurence, než zainvestujete svůj čas a peníze. Ujasněte si, v čem můžete být lepší, originální a zapamatovatelní.

Stanovte si rozpočet

Stanovte si měsíční, či roční marketingový rozpočet a určete si, co vám má přinést. Pokud máte rozpočet v řádech desítek, či nižších stovek tisíc korun, doporučujeme se zaměřit na výkonnostní kampaně, jako jsou reklamy ve vyhledávací síti Adwords a Sklik a případně také na Facebooku. Toto doporučení dáváme z jednoduchého důvodu – dobře nastavené reklamy ve vyhledávací síti mají výsledky v řádu pár měsíců a vy tak část vydělaných prostředků můžete dále reinvestovat. To samozřejmě platí jen u firem, které prodávají zboží online, nebo je u nich možné obchod přes internet uzavřít (například účetní firma), u klasických obchodů či služeb, jako je kadeřnictví či restaurace, je strategie odlišná, více popisujeme dále v článku.

Případovka č.1: Jak propagovat kamenný obchod se sportovními potřebami?

Většina kamenných obchodů už má vybudovanou klientelu v okolí své působnosti, na online marketing už tak není potřeba tak velký kapitál. Základem jsou internetové stránky či alespoň registrace na Firmy.cz, kde na vás klienti najdou kontakt a zjistí si otevírací dobu.

Dobrou strategií je cílení reklam ve vyhledávací síti na produkty, které nabízíte, v místě vaší působnosti. Stále je totiž řada klientů, kteří si raději přijdou zboží vyzkoušet, než aby ho objednávali přes internet. To je konkurenční výhoda, kterou e-shopy momentálně nemají a můžete ji využít pro zvýšení tržeb.

Jsme v době sociálních sítí, proto by se od nich ani kamenný obchod neměl držet dál. Nejdůležitější sítí zde bude určitě Facebook. V případě, že nemáte nápady na nějaký originální obsah, není třeba se na něj tolik zaměřovat. Stačí přidávat pár příspěvků do měsíce a komunikovat se svými fanoušky hlavně důležité provozní věci – například jak budete mít otevřeno o svátcích, informace o novém zboží a podobně.

Případovka č.2: Jak propagovat restauraci?

Restaurace je velmi oblíbený druh podnikání, přestože patří do kategorie velmi náročných typů byznysu. Samozřejmě nejlepší reklamou restaurace je dobré jídlo, jakmile ho máte, vše se velmi rychle roznese. To stejné platí samozřejmě i opačně, a pokud si u vás lidé budou na cokoliv stěžovat, internet už vás pravděpodobně nezachrání. Nicméně účinné strategie na propagaci restaurace samozřejmě existují, tak se na ně pojďme podívat.

Jako restaurace je důležité mít vlastní webové stránky, kde klienti najdou užitečné informace, jako je otevírací doba a jídelní lístek a také registrace na různých jídelních portálech. Buďme však upřímní, to už má dnes 90% restaurací, tak se pojďme podívat na to, jak celý koncept propagace vylepšit s naprostým minimem investovaného času a peněz.

Na tuto strategii vám bude stačit autoresponder na automatické odesílání e-mailů, mobil s kvalitním fotoaparátem a zhruba 30 minut denně.

Umístěte na své webové stránky formulář na přihlášení do vaší databáze, které budete každý den posílat denní nabídku jídel. Jakmile budete mít jídlo na oběd hotové, vyfoťte ho a sdílejte na sociálních sítích – primárně na Facebooku a Instagramu. Fotky si ukládejte, a jakmile budete toto jídlo připravovat znovu, můžete je zrecyklovat do e-mailu s denní nabídkou. Jedná se velmi nenáročnou strategii, která bude postupně navyšovat vaše zisky s minimální nutnou investicí. Pokud máte nějaké prostředky na marketing, pozvěte například blogery na jídlo výměnou za recenzi je jich blogu. Uvidíte, že moc rádi dorazí. Případně prostředky zainvestujte do facebookové reklamy na získávání fanoušků, abyste urychlili celý proces.

Případovka č.3: Jak propagovat účetní firmu

Online propagace účetní firmy je snazší v tom, že si zákazníci mohou vaše služby objednat přes internet. Proto účetní firma simuluje podniky jako je advokátní kancelář nebo společnost na zakládání firem.

Pro podniky tohoto typu doporučujeme kvalitně zpracované webové stránky, které povedou zákazníky k objednávce, reklamu ve vyhledávací síti a remarketing. Remarketing je typ reklam, které se zobrazují člověku, který navštívil vaše stránky a odešel. Je to velmi účinná strategie, protože část lidí, kteří nenakoupili, potřebují čas na rozmyšlenou a remarketingem jste schopni se jim připomenout ve správný čas. Tyto tři strategie stačí k tomu, abyste získali nové zákazníky.

Jakmile budete mít toto nastaveno, můžete začít pracovat na obsahovém marketingu. Zejména na příspěvcích na blogu, které budou pomáhat vaší cílové skupině. Články můžete zasílat stávajícím zákazníkům a publikovat na sociálních sítích. Tím získáte konkurenční výhodu oproti ostatním firmám v okolí.

Případovka č.4: Jak propagovat e-shop s vlastní značkou nábytku

Tento podnikatelský model má své pro i proti. Výhodou je odlišení se od konkurence vlastní značkou, kterou nikdo jiný nemá. Nevýhodou samozřejmě je, že značku nikdo nezná a vybudovat jí dobré jméno není snadné.

Když pomineme správně vytvořený e-shop, který bude konvertovat (měnit návštěvníky na zákazníky), jsou základem každého e-shopu reklamy ve vyhledávací síti a remarketing. I když značku nikdo nezná, můžete cílit na relevantní klíčová slova k vašim produktům. Díky konkurenční výhodě taková propagace bude fungovat.

Druhou věcí je samotné budování značky. Tedy dobře promyšlená strategie na sociálních sítích a propagace na tematických stránkách. Dobrá strategie je sdílení vašich příspěvků aktivní tematickou stránkou na sociálních sítích. Tato spolupráce je levnější než PR články na navštěvovaných webech a zasáhne více lidí.

Takovou kombinací jsou portály Favi.cz a Bonami.cz, které umožňují přidat váš sortiment na své webové stránky, což bude rozšiřovat povědomí o vaší značce a zároveň přivede prodeje.

Věříme, že vám článek pomohl zorientovat se v online světě. Ať už budete chtít pomoci s tvorbou webových stránek nebo propagací na internetu, podívejte se na stránky www.nextvision.cz, rádi vám pomůžeme. Zajímat by vás mohly i příběhy našich klientů.

Redakce portálu
Redakce portáluhttps://www.ipodnikatel.cz
Internetový portál iPodnikatel.cz je specializovaný portál zaměřený na začínající podnikatele a ty, kteří chtějí rozvíjet svůj malý nebo střední podnik.

Inzerce