obchodní jednání

Co si připravit pro investora, když jdete žádat o peníze na rozvoj podnikání

Řada podnikatelů v etapě růstu zvažuje formy získání kapitálu, rozvoj podnikání s sebou totiž zákonitě musí přinést i požadavky na finance popřípadě prostředky podporující dynamiku rozvoje vašeho podniku. Jednou z možností je oslovení potenciálního investora. V následujícím článku se dozvíte, jaké podklady si připravit pro jednání s investorem.

Ekologický firemní dárek udělá dobrý dojem

Společenská odpovědnost se stává důležitou součástí firemní kultury mnoha tuzemských společností. Její významnou součástí je i ekologické smýšlení a jednání. Ohleduplný vztah k životnímu prostředí je v dnešní době navíc poměrně módní záležitostí. Řada firem a institucí si tak na ekologicky uvědomělém chování staví svoji image. Jednou z možností, jak své ekologické smýšlení prezentovat, je obdarovat své obchodní partnery ekologickými dárky. Ať už darujete recyklovaný výrobek nebo třeba kousek lesa, pomůžete životnímu prostředí, a navíc uděláte dobrý dojem.

Etiketa darování a přijímání darů a dárků v rámci obchodních vztahů

Posílání vánočních přání mezi obchodními partnery je v České republice rozšířeným zvykem a to napříč všemi obory podnikání a typy společností – od živnostníků, malých podniků nebo státních institucí, až po velké korporace. Vedle posílání vánočních přání, nebo výlučně českých „PF“ přání , se ale v rámci vztahů k obchodním partnerům objevují i jiné formy blahopřání do nového roku či projevy ocenění vzájemné spolupráce. Za nejvýznamější je například považována osobní návštěva, kdy se před svátky navštěvují nejváženější partneři. Při takové příležitosti se pak vánoční přání předává osobně a nezřídka je při této příležitosti dotyčný obdarován i dárkem. Jaká etiketa se na tento akt vztahuje?

 

Jak jsem pochodil v Číně

Jiří KučeraSlíbil jsem navázat na předchozí příspěvek o změně mé taktiky při vytváření obchodních vztahů v Číně. Kvalitní příprava před cestou stála za to a vedle pořádného nachlazení jsem si dovezl nejen slušný potenciál pro další spolupráci, ale také několik námětů pro každého, kdo chce podnikat třeba jen v Česku a bez Číňanů.

Jak získat náskok při vyjednávání s obchodním partnerem

Obchodní vyjednávání je komplikovaný proces, kdy není nikdy zcela jasné, který z účastníků jednání drží ve svých rukou trumfy. Po přečtení následujícího článku bude vyjednávací výhoda vždy na vaší straně.

 

Jak zvýšit atraktivitu vaší powerpointové prezentace

Prezentace jsou jednou z velmi důležitých věcí v podnikání. Slouží k představení vaší činnosti, produktů a služeb pro potenciální zákazníky či nového projektu pro kolegy ve firmě. Jen si spočítejte, jak často jste nějakou prezentaci měli nebo nějakou shlédli? Podle statistiky jsou prezentace po e-mailech druhým nejpoužívanějším komunikačním nástrojem v podnikání. Jak tedy udělat dobrou powerpointovou prezentaci? Naučte se zásady, které odliší mistra prezentování od učedníka.

Obchodní vyjednávání o ceně

Jednání o ceně je někdy považováno za nejkritičtější fázi obchodního jednání. Jak ve vyjednávání o ceně postupovat, abyste zakázku od klienta skutečně získali?

 

Podnikatelské mise vám pomohou získat obchodní kontakty v zahraničí

Podnikatelské mise jsou organizovány za účelem získání obchodních kontaktů v zahraničí. Často jsou vytvářeny ve spolupráci se státní správou, která misi zaštituje a vysílá svého zástupce.

 

Příprava před schůzkou s obchodním partnerem

Vytvoření dobrého vztahu s obchodním partnerem je jeden z nejdůležitějších faktorů úspěchu obchodního jednání. Málokdo si uvědomuje, že obchodní vztah je navazován již od prvního kontaktu a je budován po celou dobu jednání a trvání partnerství. V následujícím článku vás provedeme všemi etapami, kterými kontakt s obchodním partnerem prochází až do samotného zahájení jednání.

 

SPIN roztočí vaše obchody

SPIN není žádná zázračná technika, díky které byste prodali zákazníkovi i to, co ve skutečnosti nepotřebuje. SPIN je prodejní metoda, při které díky dobře kladeným otázkám rozklíčujete zákazníkovy problémy, pomůžete mu uvědomit si, o co kvůli nim přichází, a vyřešit je k vaší i jeho spokojenosti. Přitom otázky nejsou ničím výjimečné a nenajde se nikdo, kdo by je neuměl používat. Jde pouze o to, začít přemýšlet nad tím, v jakou chvíli se na co ptát. Poznejte princip prodejní techniky profesionálů.

 

Společenské události – příležitost pro navázání obchodních kontaktů

Možná sami ani netušíte, kolik existuje typů společenských akcí, které můžete jako zástupce podniku navštívit. Nejedná se jen o pracovní oběd nebo večeři, které jsou nejčastější. Proto v následujícím článku uvádíme přehled rozmanitých společenských událostí, které patří k obvyklým. Díke němu budete mít přehled, o jakou akci se jedná, jak se máte obléci a co můžete očekávat.

 

Zásady a jazyk obchodního vyjednávání

Obchodní jednání vyžaduje důkladnou přípravu. Co v žádném případě není dobré podcenit? Na co se při vyjednávání předem připravit? Jakými pravidly se při jednání s obchodním partnerem řídit či jakých případných chyb se v komunikaci vyvarovat? Jak porozumět řeči zkušených vyjednavačů? To vše se dozvíte, když budete číst dále.

 

Způsob zahájení obchodního jednání je klíčový. Na co si dát pozor?

Pokud jste se již připravili na obchodní jednání a dokonce si i sjednali termín obchodní schůzky, čeká vás náročná mise – navodit dobrý dojem, správně započít hovor s obchodním partnerem a zahájit samotné obchodní jednání. V následujícím článku vám ukážeme, jak na to.

 

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.