komisní prodej

Jak může soukromá osoba prodat věc, kterou už nepotřebuje, ale která má stále svou cenu? Díky komisnímu prodeji na základě smlouvy o obstarání prodeje věci

Soukromá osoba se může čas od času dostat do situace, kdy se chce "zbavit" nějaké nepotřebné věci. Pokud má taková věc stále určitou hodnotu a mohla by přinést užitek někomu jinému, padá většinou volba na prodej. Soukromá osoba věc nabídne některému obchodníkovi tzv. do komise, a obchodník se bude snažit obstarat její prodej. Z toho spojení vyplývá i název smlouvy, kterou lze tento vztah ošetřit – smlouva o obstarání prodeje věci. V tomto díle série o komisním prodeji se dozvíte, jak na ni.

Komisionářská smlouva (vzor)

Pokud chcete začít dodávat své výrobky jiným podnikatelským subjektům, aby zprostředkovali jejich prodej, jednou z možností, jak takový prodej uskutečnit, je uzavření komisionářské smlouvy, jejíž vzor jsme pro vás přichystali.

 

Komisní prodej je nadále oblíbenou a pro obchodníky výhodnou formou prodeje

Komisní prodej je stále běžnou formou prodeje a kromě toho je to oblíbená forma distribuce zboží, které prodejci rádi využívají především u menších výrobců. Z těchto důvodů jsme připravili sérii článků o komisním prodeji, která pokryje všechny potřebné informace o tomto způsobu prodeje. Během několika následujících článků se dozvíte, co je to komisní prodej, jaké jsou jeho nejběžnější formy a jaké výhody či nevýhody přináší komisní prodej pro podnikatele. Sérii začínáme s představením komisního prodeje jako způsobu distribuce a prodeje zboží.

 

Pozitiva a problémy komisního prodeje

Vyplatí se obchodníkům brát zboží od výrobců "do komise"? A co výrobci, je pro ně odbyt zboží formou komisního prodeje výhodný? Na pozitivní i negativní aspekty pro obě strany komisionářské smlouvy, stejně jako na problematiku komisního prodeje v oblasti DPH, upozorníme v následujícím článku.

 

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.