příprava na podnikání

Konkurence – přirozená součást podnikání, se kterou je nutné počítat

Každý budoucí podnikatel si musí uvědomit, že vedle zákazníka a jeho podniku bude na trhu také konkurence. Často se chybuje v tom, že se zapomíná na potenciální konkurenci, tj. kdo by podnikání mohl v blízké budoucnosti konkurovat. Jak přestat být v uvažování o konkurenci krátkozrací? Čtěte a dozvíte se více.

Kvalitní příprava na podnikání – polovina úspěchu

Staré české přísloví praví “Těžko na cvičišti, lehko na bojišti“ a v případě přípravy na podnikání to platí minimálně dvojnásob. Na podnikání je třeba se odpovědně připravit, neboť řada podnikatelů komentuje podnikání jako každodenní boj o přežití.

Marketing služeb

Je-li předmětem vašeho podnikání poskytování služeb, neměli byste si nechat ujít následující článek. Možná vám otevře zcela nové obzory v tom, jak chápat službu z marketingového hlediska a pomůže uvědomit si, co je při poskytování služeb z pohledu marketingu zásadní.

 

Marketingová "čarodějnice" radí, jak stanovit správnou cenu výrobků

Jednou ze základních marketingových dovedností klíčových především na začátku podnikání je umění stanovit správnou cenu (tzv. „pricing“) a dále s ní pracovat ku prospěchu podnikání. Jenže, jak to udělat? V tom vám poradí "marketingová čarodějnice". Stačí, když jí budete naslouchat.

 

Marketingové chyby při plánování podnikání

Mnoho zájemců o podnikání přemýšlí, proč je marketing pro podnikatele tak důležitý a co by se mohlo stát, kdyby se mu v začátcích podnikání dostatečně nevěnovali. Možná patříte mezi ně i vy. A možná, že najdete odpověď v následujícím článku, který upozorňuje na základní marketingové chyby, kterých se budoucí podnikatelé nezřídka dopouštějí.

 

Marketingový mix a segmentace trhu jako základní kámen úspěšného podnikání

Chcete-li získat se svým produktem na trhu určitý podíl a být tak úspěšní v podnikání, je nutné si ve vztahu k vymezenému segmentu trhu (vaší cílové skupině zákazníků) zodpovědět otázky týkající se marketingového mixu. My vám pomůžeme s jejich formulací, odpověď je jen na vás.

 

Máte vlastnosti úspěšného podnikatele?

Dravost nebo nápaditost? Cílevědomost nebo píle? Nevíte, jaké jsou nejdůležitější vlastnosti, které by podnikatel měl mít? Přestože všestranný podnikatel neexistuje - protože nelze mít talent na všechno - při identifikaci klíčových podnikatelských vlastností vám mohou pomoci názory samotných podnikatelů, které si můžete přečíst v následujícím článku.

 

Nejčastější chyby při stanovování cen

Chcete být úspěšní v cenové konkurenci, nabízet zákazníkům cenu s přidanou hodnotou a díky správně stanovené ceně maximalizovat svůj zisk? Špatně určená cena, ať už z jakýchkoliv důvodů, může být základem mnohdy zbytečných neúspěchů v podnikání. Vyvedeme vás z této šlamastiky.

Nejčastější chyby při určování cílové skupiny

Chcete být úspěšní v prodeji svých výrobků nebo služeb? Kdo by nechtěl. A nabízíte správné věci správným lidem? Chybně určená nebo vůbec neurčená cílová skupina znamená velký risk v tom, že nevíte, pro koho přesně bude vaše zboží atraktivní nebo jestli vůbec pro někoho. Abyste nemuseli řešit tento katastrofický scénář, čtěte dále.

Největší mýty o podnikání

Pokud uvažujete o zahájení podnikání, určitě jste slyšeli spoustu rad a informací, které vás měly poučit či povzbudit. Často se traduje, že můžete udělat ze svého koníčku výnosné podnikání nebo že si budete svým pánem. Jsou to mýty nebo pravda? Připravili jsme pro vás článek o největších mýtech, které o podnikání tradují.

 

O alchymii úspěchu v podnikání hovoří známý investor a zkušený podnikatel Michael Rostock

Přinášíme vám 56 minutovou přednáška na téma Alchymie úspěchu v podnikání. Během této výživné hodiny se mladí začínající podnikatelé z úst Michaela Rostocka, který je v českých luzích a hájích znám především z pořadu Den D, dozví třeba to, co odlišuje úspěšné podnikatele od neúspěšných, které podnikatelské záměry jsou pro investory atraktivní, jaké jsou vlastnosti úspěšného podnikatele a co je klíčové, pokud chcete vybudovat úspěšný byznys. Přednáška je okořeněná vlastními zkušenostmi a zážitky Michaela Rostocka, a i díky několika vtipům, se kterými v během přednášky známý investor vyrukuje, se u ní určitě nebudete nudit.

 

Obchodní jméno pro vaše podnikání volte s rozmyslem

Podnikatel nevstupuje na trh anonymně. Přichází na něj pod svým vlastním jménem nebo pod jménem své firmy. Dobře zvolené jméno firmy může mít vliv i na to, jak trh firmu přijme. A funguje to i naopak – podnikatel svým chováním a činy z velké míry určuje, jak bude jeho firma vnímána, jaký zvuk bude mít její jméno. Podnikatel pod svým jménem nebo jménem své firmy vstupuje do obchodních vztahů s dalšími podnikateli a s konečnými spotřebiteli a postupně si buduje svou pověst – a své dobré jméno. To pak je pro firmu sice nehmotným, ale cenným kapitálem při jejím dalším podnikání. Jak ale jméno pro svůj podnik vybírat?

Okolní prostředí a jeho vliv na úspěch vašeho nápadu na podnikání

Vliv okolního prostředí na podnikatelskou činnost je neoddělitelnou součástí jakéhokoliv oboru podnikání. Jak poznat, kdy může podnikatelský nápad podlehnout vlivům externího prostředí a kdy pro vás může být okolní situace užitečná, se dočtete v následujícím článku.

Otestujte si, zda-li se hodíte na podnikání

Zvažujete, zda li je pro vás podnikání tím pravým uplatněním? Není to lehké rozhodování, existují však pomůcky, které vám mohou rozhodování ulehčit. V následujícícm článku vám přinášíme jednu z nich – test, který odhalí vaše osobnostní předpoklady pro podnikání.

Podnikání jako možnost přilepšení k důchodu

Počet podnikajících důchodců rok od roku stoupá. Někteří z nich pokračují ve svém podnikání, které rozjeli už v období produktivního věku a ještě se jim zkrátka nechce odejít „na odpočinek“. Jiní teprve v důchodovém věku přišli podnikání na chuť. Je pro ně příležitostí, jak si zvýšit svůj životní standard a nebýt odkázán jen na státní důchod.

Podnikatelé v inkubátoru

Od originálního nápadu k úspěšnému podnikání je dlouhá cesta. A hned na jejím začátku čeká na začínajícího podnikatele s otevřenou hlavou celá řada překážek. Především nedostatek zkušeností se světem podnikání a nedostatek finančních prostředků na rozjezd podniku. Mnoho mladých firem tak zanikne hned na začátku – přitom jde často o projekty, jež by mohly obohatit trh o něco nového a mnohdy i dát impulz k rozvoji například celého průmyslového odvětví. K tomu, aby inovativní firmy neskončily ještě dříve, než začaly, slouží podnikatelské inkubátory.

Podnikatelský nápad? Ještě zdaleka nebylo vše vymyšleno!

Dobrý podnikatelský nápad je předpokladem úspěchu, ale jeho nalezení je poměrně komplikované a rozhodně k němu patří i ta kapička potřebného štěstí. Pokud se ale domníváte, že už vše, co má podnikatelský potenciál, bylo vymyšleno, není tomu tak, jak vám ukáže následující článek.

Poznejte 30 chyb v prvním roce podnikání, které vaše podnikání budou stát život, pokud se z nich nyní nepoučíte

Žádné plané řeči, které už jste slyšeli tisíckrát, ale vysvětlení konkrétních chyb, které budou pro vaše podnikání fatální, pokud se z nich nyní nepoučíte.

Předpoklady úspěchu v podnikání

Chtěli byste mít úspěšný podnik, ale spíše jen tápete, když přemýšlíte, v čem úspěch v podnikání tkví? Přinášíme vám na stránkách portálu iPodnikatel.cz zajímavý článek, který odhaluje všechny základní předpoklady k dosažení úspěchu v podnikání.

 

Proč špatně vybrané místo může pohřbít vaše podnikání ještě, než začalo?

Stalo se vám někdy, že jste se podivovali, jak může fungovat obchod někde v nějaké zapadlé části města? Můžou existovat výjimky, ale věřte spíše, že takové obchody jsou většinou na pokraji krachu. Při výběru místa vašeho podnikání si na to vzpomeňte, abyste nepohřbili vaše podnikání dříve, než skutečně začalo.

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.