personalistika

Požární ochrana a povinnosti podnikatele

Oblast české legislativy, která upravuje pravidla požární ochrany pro podnikatele je velmi obsáhlá. Nevíte kde informace hledat a také, kdo je za jaké úkony zodpovědný?

Práce přesčas

V mnoha firmách je po zaměstnancích požadováno, aby pracovali déle, než je jejich skutečná pracovní doba. Jak je tato práce přesčas upravena českým právem? Čtěte a dozvíte se více.

 

Práce zakázané ženám a mladistvým

Zákoník práce stanovuje, které práce nesmějí vykonávat ženy a mladiství. Které to jsou?

Pracovní pohovor – jak se připravit na příjem zaměstnanců

Důkladná příprava na přijímací pohovor vám pomůže při výběru toho nejvhodnějšího kandidáta.

Pracovní právo – základní informace o pracovním poměru

Pracovní právo je oblast legislativy, která upravuje vztahy mezi zaměstnanci a zaměstnavateli. Pokud jako podnikatelé plánujete najímat zaměstnance a vstoupit tak do role zaměstnavatele, měli byste mít tuto oblast práva důkladně prostudovanou.

 

Pracovní řád je užitečný i pro podnikatele

Pro podnikatele neexistuje zákonná povinnost stanovit pracovní řád, přesto však může být prospěšný? Proč? To si přečtěte v následujícím článku.

 

Pracovní smlouva a její náležitosti (vzor)

Následující článek informuje o všech náležitostech (druh práce, místo výkonu práce, stanovení mzdy atd.), které musí či může pracovní smlouva obsahovat. Bude užitečný hlavně těm podnikatelům, kteří plánují rozšířit své podnikání o další personální zdroj.

 

Práva a povinnosti zaměstnanců v oblasti BOZP

Základní práva a povinnosti zaměstnance v oblasti bezpečnosti práce a ochrany zdraví na pracovišti najdete v plném znění Zákoníku práce v § 106 "Práva a povinnosti zaměstnance" a v následujícím článku.

 

Přehled dokumentace BOZP

Přinášíme vám přehled základní dokumentace k bezpečnosti a ochraně zdraví při práci, která by měla být k dispozici u zaměstnavatele. Dokumentaci je samozřejmě nutno přizpůsobit charakteru a velikosti podniku. Posouzení, jakou dokumentaci musí podnikatel vést, je vždy potřeba stanovit případ od případu na základě vyhodnocení požadavků právních předpisů vztahujících se na jeho podnikání.

Přehled nejdůležitějších změn pro podnikatele v roce 2012

... ze série Podnikatelské minimum

Přehled změn od ledna 2012 - daně, sociální a zdravotní pojištění, zákoník práce
Měsíc leden každoročně přináší také řadu změn v oblasti legislativy. Leden 2012 není výjimkou, proto jsme pro Vás připravili přehled základních informací o změnách v oblasti daní, sociálního a zdravotního pojištění a změnách v souvislosti s novelou zákoníku práce.
 

Převedení na jinou práci (vzor)

Změní-li se zásadně schopnosti zaměstnance vykonávat práci, na kterou byl pracovní smlouvou přijat, lze uvažovat o jeho převedení na jinou práci. Za jakých podnínek je to možné a jaké náležitosti je při dohodě o převedení na jinou práci nutné dodržet, se dozvíte na následujících řádcích.

 

Prevence rizik – vyhledávání a hodnocení rizik

Prevence rizik je jedním ze strategických opatření v rámci bezpečnosti a ochrany zdraví při práci. V článku je názorně představen a v přehledných tabulkách demonstrován postup při prevenci rizik (vyhledávání, hodnocení a odstraňování rizik) na pracovišti.

 

Příjmy ze závislé činnosti a funkčních požitků

Na následujících řádcích vám představíme příjmy ze závislé činnosti a funkčních požitků. Zmíníme také nepeněžní příjmy a osvětlíme vám základ daně ze závislé činnosti za rok 2013.

 

Proč si najmout personálního manažera

Přerůstají vám starosti se zaměstnanci přes hlavu? Pravý čas na to, abyste si pro tyto vnitrofiremní záležitosti najali odborníka – personalistu. Pokud najdete toho správného a jeho roli ve firmě nastavíte vhodným způsobem, budete mít o starost méně. Přečtěte si, proč si najmout personálního manažera.

Pružná pracovní doba

V současné době se v řadě firem využívá pružná pracovní doba jako jeden z benefitů pro zaměstnance. Tento benefit je zaměstnanci velmi ceněný a přitom nestojí zaměstnavatele žádné výdaje navíc. Pružná pracovní doba je upravena zákoníkem práce, všechny informace se dozvíte také v našem článku.

 

Rady pro řízení lidských zdrojů v době krize

Pokud vaše podnikání prochází ekonomickou krizí, je potřeba řídit lidské zdroje především kreativně. Hlavní funkcí managementu lidských zdrojů by měly být nové nápady, změny procesů a změna či rozvoj nových postupů. Tato snaha musí být navíc v období recese levná, protože vaše firma potřebuje v tomto těžkém období ušetřit.

Rozvázání pracovního poměru dohodou, výpovědí, okamžitým zrušením (vzor)

Zákoník práce stanovuje přesně případy, jakým způsobem může ukončit pracovní poměr zaměstnavatel se zaměstnancem a naopak. Základními typy rozvázání a ukončení pracovního poměru jsou dohoda, výpověď, okamžité zrušení nebo zrušení ve zkušební době.

Šest tipů, jak mít zdravé a produktivní zaměstnance

Chcete mít zdravé a spokojené zaměstnance? Inspirujte se následujícími radami, které podpoří zdravý životný styl vašich zaměstnanců, vrátí jim elán do práce a vám tak pomohou udržet produktivitu a úspěšnost svých zaměstnanců a tím i celé firmy.

 

Školení zaměstnanců v oblasti BOZP

V určitých případech jsou školení v oblasti BOZP a PO povinná. Záleží o jaké se jedná pracoviště a zaměstnance. Školení nemůže provádět kdokoliv, ale pouze osoba odborně způsobilá. Více k tématu v následujícím článku.

Sociální pojištění – povinnosti na OSSZ při zaměstnávání pracovníků

Článek informuje o povinnostech podnikatele, které mu ukládá zákon vůči správě sociálního zabezpečení v případě, že zaměstnává pracovníky.

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.