komunikační dovednosti

5 zásad, jak se správně omluvit zákazníkovi

Dopustí-li se vaše firma chyby nebo je-li zákazník nějakým způsobem poškozen a přichází ke slovu omluva, existuje celá řada možností, jak ji formulovat. Většina z nich však situaci bohužel jen zhoršuje. Jakým způsobem je tedy vhodné zachovat se, dojde-li k chybě ? Pomoci vám mohou následující zásady.

 

Desatero nejčastějších chyb v běžné konverzaci

Možná si myslíte, že osobní (tzv. face-to-face) komunikace je v době digitálních technologií přežitek, kterým se nemusíte zbytečně zabývat. Téměř každý z nás dnes ke komunikaci využívá telefony a počítače, ale jistě se také shodneme, že lidé ke svému životu potřebují více než jen písmenka v e-mailové poště či mobilu.

 

Do you speak business English? Aneb otestujte si své znalosti obchodní angličtiny

Testy obchodní angličtiny pro podnikatele
Tlačí vás okolnosti, abyste komunikovali obchodní záležitosti v angličtině? Anebo jste právě dokončili kurz obchodní angličtiny, případně se vzděláváte formou samostudia? Pokud jste se alespoň v jedné z těchto otázek našli, mohou mít pro vás testy obchodní angličtiny pro podnikatele, o kterých se dozvíte v následujícím článku, cenu zlata. Otestujte si své znalosti obchodní angličtiny!

Etiketa darování a přijímání darů a dárků v rámci obchodních vztahů

Posílání vánočních přání mezi obchodními partnery je v České republice rozšířeným zvykem a to napříč všemi obory podnikání a typy společností – od živnostníků, malých podniků nebo státních institucí, až po velké korporace. Vedle posílání vánočních přání, nebo výlučně českých „PF“ přání , se ale v rámci vztahů k obchodním partnerům objevují i jiné formy blahopřání do nového roku či projevy ocenění vzájemné spolupráce. Za nejvýznamější je například považována osobní návštěva, kdy se před svátky navštěvují nejváženější partneři. Při takové příležitosti se pak vánoční přání předává osobně a nezřídka je při této příležitosti dotyčný obdarován i dárkem. Jaká etiketa se na tento akt vztahuje?

 

Etiketa je základní kámen úspěšné komunikace

Ani v podnikání, stejně jako v běžném životě, se neobejdete bez kontaktu s druhými lidmi. Vědomě či nevědomě se řídíte pravidly, která vám vštípili rodiče, která jste odpozorovali od jiných nebo převzali jako základ určité společenské tradice. Nazývají se etiketa a jsou základem pro společenský styk.

 

Firemní porada – základ interní firemní komunikace

Firemní porady patří k nástrojům vnitrofiremní komunikace, kdy se jedná o organizovanou komunikaci se členy pracovního týmu. Pro efektivní poradu potřebujete splnit tři základní podmínky: mít jasné cíle, dbát na organizaci a pevné vedení. Kvalitní porada pak šetří čas, motivuje, sdružuje, přináší informace a zkušenosti.

 

Jak rozpoznat a řešit konfliktní situace při podnikání

Konflikty prožívá během života většina lidí, podnikatele nevyjímaje. Představují náročné situace, ve kterých hrají výraznou roli emoce a prožitky. Je nutné naučit se je řešit, protože je to jedna z klíčových komunikačních dovedností.

 

Jak se stát úspěšným řečníkem

Čeká vás první proslov, přednáška či prezentace před lidmi? Máme pro vás pět rad, které vám pomohou celé vystoupení zvládnout jako profesionál.

 

Jak získat náskok při vyjednávání s obchodním partnerem

Obchodní vyjednávání je komplikovaný proces, kdy není nikdy zcela jasné, který z účastníků jednání drží ve svých rukou trumfy. Po přečtení následujícího článku bude vyjednávací výhoda vždy na vaší straně.

 

Jak zvýšit atraktivitu vaší powerpointové prezentace

Prezentace jsou jednou z velmi důležitých věcí v podnikání. Slouží k představení vaší činnosti, produktů a služeb pro potenciální zákazníky či nového projektu pro kolegy ve firmě. Jen si spočítejte, jak často jste nějakou prezentaci měli nebo nějakou shlédli? Podle statistiky jsou prezentace po e-mailech druhým nejpoužívanějším komunikačním nástrojem v podnikání. Jak tedy udělat dobrou powerpointovou prezentaci? Naučte se zásady, které odliší mistra prezentování od učedníka.

Když si nevíte rady s vizuální stránkou podnikání

První dojem může ovlivnit mnoho podstatných věcí v životě. Vzhled člověka i jeho podnikání je tudíž velice důležitý a často rozhodne o tom, jak vás a vaši firmu bude vnímat okolí.

 

Na prvním dojmu záleží, aneb jak udělat dobrý dojem

První okamžiky setkání mají na zanechání dobrého dojmu největší vliv. První dojem je velice důležitý, protože může přetrvat po celou dobu existence obchodního i osobního vztahu. Pokud máte pocit, že vzbuzujete špatný dojem, pak sledujte následující rady a určitě pak ze sebe vydáte to nejlepší.

 

Napište obchodní dopis, který prodává

Obchodní dopisy jsou mocné prodejní nástroje. Umožňují jednoduchým a přímým způsobem oslovit potenciální zákazníky a generovat objednávky. Pro mnoho lidí však napsání dopisu znamená velké úsilí a vyvolává řadu otázek. Jak mám dopis začít? Kdy mám zmínit nabídku? Jak dlouhý má dopis být? Odpovědi na všechny tyto otázky jsou obsahem následujícího článku.

 

Naučte se díky "7C" komunikovat správně

Být mistr v komunikaci nemusí být zase tak obtížné, jak si myslíte. Naučit se to můžete s pomocí sedmi jednoduchých principů, které můžeme shrnout pod zkratku "7C".

Obchodní vyjednávání o ceně

Jednání o ceně je někdy považováno za nejkritičtější fázi obchodního jednání. Jak ve vyjednávání o ceně postupovat, abyste zakázku od klienta skutečně získali?

 

Písemná komunikace – základní pravidla firemní korespondence a úpravy textu

Písemný projev o vás mnoho vypovídá – o vašem vzdělání, znalostech i celkovém přehledu. V dnešní době, kdy jako podnikatel nejspíše píšete spousty emailů, firemních materiálů a jiných dokumentů, je písemný projev stále důležitější. Proto se v následujícím článku zabýváme základními pravidly firemní korespondence a úpravy textu obchodního dopisu.

 

Podnikatelské mise vám pomohou získat obchodní kontakty v zahraničí

Podnikatelské mise jsou organizovány za účelem získání obchodních kontaktů v zahraničí. Často jsou vytvářeny ve spolupráci se státní správou, která misi zaštituje a vysílá svého zástupce.

 

Příprava před schůzkou s obchodním partnerem

Vytvoření dobrého vztahu s obchodním partnerem je jeden z nejdůležitějších faktorů úspěchu obchodního jednání. Málokdo si uvědomuje, že obchodní vztah je navazován již od prvního kontaktu a je budován po celou dobu jednání a trvání partnerství. V následujícím článku vás provedeme všemi etapami, kterými kontakt s obchodním partnerem prochází až do samotného zahájení jednání.

 

Řeč těla mluví za vás

Možná si to ani neuvědomujete, ale pokud k někomu promlouváte, vaše neverbální (nonverbální) komunikace tvoří více než polovinu dojmu z vaší řeči. Pokud často mluvíte před kolektivem nebo neustále komunikujete s lidmi, vyplatí se vám na své „řeči těla“ zapracovat. Můžete tak vytvořit lepší dojem a lépe dosáhnout svých cílů.

Šaty dělají podnikatele

Šaty dělají člověka – a úspěšného podnikatele obzvlášť. Existují rady a zásady, které vám pomohou vypadat skvěle nejen při podnikání. Nechte se inspirovat a během chvilky tuto letitou pravdu potvrdíte!

 

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.