marketing

Kreativita není žádné kouzlo – naučte se jak na to

Chtěli jste si někdy navrhnout vlastní firemní slogan, logo nebo třeba leták? Chtěli jste to udělat originální a zajímavé, ale nic vás nenapadlo? Pak jste si možná řekli, že nejste dostatečně kreativní a vzdali jste to. Ve skutečnosti kreativita nemusí být jen vrozená vlastnost, ale pokud víte, jak na ni, můžete spoustu zajímavých věcí udělat sami. Povíme vám, jak být kreativní

Kvalitní příprava na podnikání – polovina úspěchu

Staré české přísloví praví “Těžko na cvičišti, lehko na bojišti“ a v případě přípravy na podnikání to platí minimálně dvojnásob. Na podnikání je třeba se odpovědně připravit, neboť řada podnikatelů komentuje podnikání jako každodenní boj o přežití.

Logo – základ vizuální prezentace firmy

Logo je grafický prvek, který ztvárňuje a jednoznačně identifikuje firmu. Je to tedy grafický symbol, který by měl leccos vypovědět o vaší firmě, odlišit ji od jiných firem na trhu a přitom být snadno zapamatovatelný. Dobré logo je základ pro úspěšnou propagaci vaší firmy.

Marketing

Marek_74x113Po všech útrapách, které sebou přináší vývoj nového produktu, přichází čas na marketing. Vlastně už od samého začátku bylo potřeba myslet na marketing. Vymyslet název, vytvořit logo, sestavit corporate identity, tedy soubor všeho, čím se firma bude prezentovat na veřejnosti. Celkové barevné sladění, typ písma, hlavičkový papír, vizitky atd.

Marketing služeb

Je-li předmětem vašeho podnikání poskytování služeb, neměli byste si nechat ujít následující článek. Možná vám otevře zcela nové obzory v tom, jak chápat službu z marketingového hlediska a pomůže uvědomit si, co je při poskytování služeb z pohledu marketingu zásadní.

 

Marketingová "čarodějnice" radí, jak stanovit správnou cenu výrobků

Jednou ze základních marketingových dovedností klíčových především na začátku podnikání je umění stanovit správnou cenu (tzv. „pricing“) a dále s ní pracovat ku prospěchu podnikání. Jenže, jak to udělat? V tom vám poradí "marketingová čarodějnice". Stačí, když jí budete naslouchat.

 

Marketingové chyby při plánování podnikání

Mnoho zájemců o podnikání přemýšlí, proč je marketing pro podnikatele tak důležitý a co by se mohlo stát, kdyby se mu v začátcích podnikání dostatečně nevěnovali. Možná patříte mezi ně i vy. A možná, že najdete odpověď v následujícím článku, který upozorňuje na základní marketingové chyby, kterých se budoucí podnikatelé nezřídka dopouštějí.

 

Marketingový mix a segmentace trhu jako základní kámen úspěšného podnikání

Chcete-li získat se svým produktem na trhu určitý podíl a být tak úspěšní v podnikání, je nutné si ve vztahu k vymezenému segmentu trhu (vaší cílové skupině zákazníků) zodpovědět otázky týkající se marketingového mixu. My vám pomůžeme s jejich formulací, odpověď je jen na vás.

 

Měříte výkonnost vašeho internetového marketingu nebo jen vyhazujete peníze oknem?

Slavný americký podnikatel John Wanamaker kdysi řekl větu, která se brzy stala nesmrtelnou: „Vím, že polovinu prostředků, které vynakládám na reklamu, vyhazuji oknem. Jen nevím, která je to polovina." Tento problém trápí podnikatele dodnes. Špatné zkušenosti s neefektivní reklamou odrazují firmy od dalších marketingových aktivit. A to zbytečně! Přitom již existují techniky, jak si efektivitu on-line aktivit změřit a vyhodnotit.

Na kolik vás přijde ztráta jednoho zákazníka

Konkurence v obchodě a službách je stále větší, zákazníci si mohou stále více vybírat a jsou stále náročnější. A kdo chce uspět, musí o ně umět pečovat, tak aby si dlouhodobě udržel jejich přízeň. Ztráta jednoho jediného zákazníka pro vás asi nebude likvidační, přesto však přijdete o značnou část potenciálního zisku. Ztráta jednoho zákazníka vás možná přijde na více peněz, než byste si dokázali vůbec přiznat.

Najděte klíč k loajálním zákazníkům

Spousta firem se soustředí především na to, jak získat zákazníka, ale už nedomýšlí, jak s ním zacházet dál. Jedno základní marketingové pravidlo přitom říká, že udržet si současného klienta je levnější, než získat klienta nového. Přesto na to mnoho firem nedbá a stále nedokáže pořádně vytěžit zlatý důl, který má ve svých současných zákaznících.

 

Najděte své konkurenční výhody při podnikání na internetu

Konkurenční výhoda je klíč, který vám otevírá dveře k zákazníkům. Je tím, co vás odlišuje od podobně zaměřených firem na trhu, a pokud je dostatečně silná, může vám dát rozhodující náskok. V tomto článku si povíme, jak se ke hledání a stanovování vlastní konkurenční výhody postavit, a uvedeme si hrstku příkladů.

Nakopněte svůj e-mail marketing

Začneme zlehka. E-mail marketing je super! Boží! Superboží! Je to jeden z kanálů s nejlepší návratností investic. Skvělý kanál pro kreativce. Skvělý kanál pro pisálky. Skvělý kanál pro firmu. Je to přímá forma oslovení zákazníka. Efektivní segmentace cílového publika a následně velmi přesné měření výsledků. Jsem Ondřej Valuštík a tohle je návod, jak nakopnout váš e-mail marketing. A to úplně od začátku!

Návštěvnost webových stránek napoví o vašem úspěchu na internetu

Statistiky návštěvnosti jsou velmi podstatným zdrojem informací o lidech, kteří váš web navštíví. Pomocí analýzy návštěvnosti můžete zjistit, co uživatelé chtěli, jestli je váš web přesvědčil k nákupu apod. Analýza návštěvnosti vám také umožní odhalit chyby na vašem webu, vyhodnotit efektivitu kampaní a ukáže, které vaše aktivity přinášejí ovoce.

Největší mýty o podnikání

Pokud uvažujete o zahájení podnikání, určitě jste slyšeli spoustu rad a informací, které vás měly poučit či povzbudit. Často se traduje, že můžete udělat ze svého koníčku výnosné podnikání nebo že si budete svým pánem. Jsou to mýty nebo pravda? Připravili jsme pro vás článek o největších mýtech, které o podnikání tradují.

 

Netradiční možnosti propagace podnikání na internetu

Marketing na internetu (internetový marketing) si mnozí stále ještě spojují nanejvýš s bannerovou reklamou nebo odkazy umístěnými ve vyhledávačích. Svět on-line marketingu je ale mnohem pestřejší a pro podnikání a firemní propagaci nabízí stále nové možnosti, které vám odhalíme na následujících řádcích.

Nové zákazníky získáte díky doporučení na internetu

Internetová služba ReferenceHodnocení.cz propaguje firmy i drobné živnostníky prostřednictvím pozitivním ohlasů. Má za cíl stát se nezávislou autoritou, díky které budou reference a hodnocení na internetu důvěryhodnější, a také zdrojem hodnotné zpětné vazby pro podnikatele.

Obchodní jméno pro vaše podnikání volte s rozmyslem

Podnikatel nevstupuje na trh anonymně. Přichází na něj pod svým vlastním jménem nebo pod jménem své firmy. Dobře zvolené jméno firmy může mít vliv i na to, jak trh firmu přijme. A funguje to i naopak – podnikatel svým chováním a činy z velké míry určuje, jak bude jeho firma vnímána, jaký zvuk bude mít její jméno. Podnikatel pod svým jménem nebo jménem své firmy vstupuje do obchodních vztahů s dalšími podnikateli a s konečnými spotřebiteli a postupně si buduje svou pověst – a své dobré jméno. To pak je pro firmu sice nehmotným, ale cenným kapitálem při jejím dalším podnikání. Jak ale jméno pro svůj podnik vybírat?

Obtěžují vás prodejci inzerce? Naučte se je využívat ke svému prospěchu

Každý, kdo má IČO a je zapsán někde v nějakém katalogu firem, je konfrontován s každodenními a často obtěžujícími telefonáty prodejců inzerce. Je to pořád dokola, zdržuje to od práce a v situaci, kdy obracíte každou korunu, je to i zdroj velkého naštvání. Co s tím? Máte dvě možnosti – buď je všechny rovnou odmítat anebo získat dobrou možnost zviditelnění.

Optimalizace webových stránek pro vyhledávače (SEO)

Dostat svůj nově otevřený web nebo e-shop do povědomí uživatelů internetu může být pro internetového prodejce jednou z nejnáročnějších aktivit. Reklama v internetových médiích může stát velké peníze, avšak existuje možnost, jak se zviditelnit za minimálních nákladů – optimalizovat své webové stránky pro vyhledávače.

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.