Jak se vyvarovat nejčastějších chyb začínajících podnikatelů

Pokud právě začínáte s podnikáním nebo se na něj teprve připravujete, potom věnujte pozornost tomuto článku. Přinášíme vám shrnutí nejčastějších chyb podnikatelů, abyste ještě před samotným zahájením podnikání stihli zabránit tomu, aby vás a vaše podnikání také postihly.

 

 

Nejčastější příčiny nezdaru v podnikání

Chyba č. 1 – Začátek podnikání bez elánu a nadšení.

Zahájení podnikání vyžaduje mnoho energie, protože je jednou z nejnáročnějších fází podnikání. Mnoho začínajících podnikatelů ztrácí dech hned ze začátku, protože se nechají odradit všemi záležitostmi, které musí vyřídit, a na faktické podnikání už jim nezbývá sil.

Rada

Než se pustíte do podnikání, položte si otázku, zda vás dané podnikání opravdu zajímá a jestli bude mít pro vás opravdu smysl. Především v začátcích to bude opravdu složité a budete muset podnikání věnovat téměř veškerý čas, proto by vás to mělo alespoň trochu bavit, abyste brzy neztratili elán.

Chyba č. 2 – Nedostatek peněz i motivace k podnikání.

Pokud podnikatel začne podnikat se skromným rozpočtem, aniž by plánoval zdroje financí pro rozběhnutí podnikání - může se tak brzy dostat do finanční tísně a ztratit motivaci, kterou potřebuje k úspěšnému zahájení podnikání.

Rada

V začátcích musíte počítat také s finanční rezervou, která vám pokryje financování podnikání, než začne vydělávat.

 

Chyba č. 3 – Žádná praxe, jen teorie.

I když má podnikatel všechny potřebné legislativní znalosti k nastartování podnikání, je také velmi důležité, aby si udělal představu o trhu, na kterém bude působit.

Rada

Proto je dobré mít alespoň několikaměsíční praxi ve stejném oboru ještě před podnikáním, abyste prozkoumali dané podnikatelské prostředí.

 

Chyba č. 4 – Marketing není prioritou.

Nedostatečný důraz na marketing v počátcích podnikání je nejčastějším důvodem proč podnikání krachuje nebo uvízlo na mrtvém bodě. Možná je to kvůli tomu, že se střídají období, ve kterých podnik nepřitahuje dostatek zákazníků s těmi, kdy jich naopak přitahuje příliš a podnikatel tak nestíhá velkou poptávku po produktech uspokojovat nebo i tím, že podnikatel svou firmu umístil do oblasti, kde není po jeho produktech dostatečná poptávka.

Rada

Pokud chcete mít stálý přísun zákazníků, je zásadní, abyste své podnikání předem marketingově naplánovali. Co to ale přesně znamená? Musíte nejprve zvážit vaše možnosti, potenciál trhu a pak se zaměřit na to, abyste upoutali pozornost vašich potenciálních zákazníků.

 

Chyba č. 5 – Očekávání, že zákazníci přijdou sami.

Malé podnikání bude existovat pouze tehdy, když bude mít dostatek zákazníků. Pokud podnikatel nezvládl marketingovou strategii hned v přípravách na podnikání nebo nemá dostatek financí na dlouhodobou propagaci, pak bude jedno, jestli jsou jeho produkty nejlepší, když je nebude mít kdo koupit.

Rada

Abyste zákazníky zaujali, potřebujete jim prodat přesně to, co právě potřebují. K tomu vám dopomůže reklamní kampaň, tak aby byly vaše produkty zákazníkům na očích.  Proto si udělejte rozpočet na reklamní kampaň a dejte zákazníkům o sobě vědět.

Zaregistrujte svůj e-mail a objevte 30 chyb v prvním roce podnikání, které mohou stát vaše podnikání život, pokud se z nich nyní nepoučíte. E-book dostanete e-mailem.

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.