Speciál: Daňové přiznání 2017

Nebojte se účetních programů

Podnikatel a účetnictví – dvě věci, které k sobě nerozlučně patří, zároveň se ale vůbec nemají v lásce. Tedy pokud to není právě účetnictví, co je předmětem podnikatelské činnosti. Pro ty ostatní je všechno to papírování a vykazování kolem jejich příjmů, výdajů a daní jen obtěžující administrativou, která je okrádá o čas. O ten čas, který by mohli věnovat svému podnikání. Proto vznikly účetní systémy, které podnikatelům zjednodušují život.

 

Učetní software pro podnikatele

Navíc pro mnoho podnikatelů je účetnictví doslova „španělská vesnice“ – něco, čemu ani trochu nerozumí a nemají sílu a většinou ani čas se v tom zorientovat. I pokud by sílu a čas měli, komplikují jim orientaci v problematice neustálé změny zákonů a předpisů, které s vedením účetnictví a daňovou evidencí souvisí. Mnohdy mají co dělat, aby s nimi udrželi krok i ti, pro které je účetnictví zdrojem obživy – tedy profesionální účetní. Jak z toho ale ven? Řešením může být pořídit si software, který s účetnictvím pomůže. Ne každý, kdo podniká, ale hned potřebuje investovat do účetního programu.

 

Vedení účetnictví vs. daňová evidence

Je to proto, že ne každý, kdo působí jako osoba samostatně výdělečně činná, musí vést účetnictví. Tímto pojmem už je dnes z hlediska zákona míněno pouze podvojné účetnictví, které se vztahuje jen na část podnikatelských subjektů. Hlavním principem účetnictví je princip podvojnosti, kdy každá účetní operace vyvolává změnu alespoň na dvou účtech. Velký rozdíl oproti daňové evidenci je, že účetnictví účtuje o nákladech i výnosech bez ohledu na zaplacení nebo přijetí finanční částky, v daňové evidenci se účtuje pouze o příjmech a výdajích. Ostatní tedy vedou – pokud se sami nerozhodnou vést účetnictví – jen daňovou evidenci

 

Kdo musí vést účetnictví

Povinnost vést účetnictví se týká všech právnických osob od chvíle zápisu v obchodním rejstříku, fyzických osob, které jsou jako podnikatelé zapsány v obchodním rejstříku pokud výše jejich příjmů nebo výnosů (snížených o DPH) dosáhne nebo přesáhne za dvě po sobě jdoucí účetní období v průměru částku 120 miliónů korun nebo provozují živnost průmyslovým způsobem a všichni ostatní podnikatelé-fyzické osoby, pokud jejich obrat přesáhl za bezprostředně předcházející kalendářní rok částku 25 miliónů korun.

Ostatní podnikatelé účetnictví vést nemusí – vystačí se s tzv. daňovou evidencí. Ta je oproti účetnictví podstatně jednodušší. Jde o prostou evidenci příjmů a výdajů. Chce to být jen schopen schraňovat faktury, účtenky a další příjmové a výdajové doklady a na konci roku pak sečíst příjmy a daňově uznatelné výdaje a zvládnout je správně vyplnit do kolonek daňového přiznání. V případě, že jde o podnikatele, který pracuje sám, nemá žádné zaměstnance a nemusí tak řešit problematiku mezd, není žádné specializované softwarové vybavení většinou potřeba – i při zapojení možností výpočetní techniky si vystačí se schopnostmi tabulkového procesoru typu Excel.

 

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.