
Videa s e-booky
5 videí ukáže, jak při podnikání nechybovat. Přestaňte dělat chyby, kvůli kterým proděláváte!
Pokud jste již našli "ten svůj" podnikatelský nápad, asi právě stojíte před otázkou, jakou konkrétní podobu tomuto nápadu dáte. Nejde jen o to zvolit ten nejlepší možný koncept pro vaše budoucí podnikání, již v této počáteční fázi přípravy na podnikání je totiž příhodné uvažovat o svém podnikání z hlediska marketingu.
Marketing je zastřešujícím pojmenováním pro čtyři základní elementy vašeho výrobku či služby, které je nutné vzhledem k potřebám zákazníků upravit.
Spolu dohromady tvoří tzv. marketingový mix:
Možná si nyní říkáte, co si z toho všeho máte vzít. Na první pohled to vypadá, že jsme odbočili od naší modelové snahy zistit, zda máme vyrábět plastovou kliku ke dveřím hranatou či oblou. Co s těmi prvky marketingového mixu máte provádět a kde vlastně zjistíte, jak máte uchopit velmi důležitou oblast propagace?
Využijte následující pravidla:
1 Prvky marketingového mixu je nutné podřídit zákazníkovi.
Abyste zjistili, co máte provést s výrobkem nebo službou, abyste zajistili poptávku po vámi nabízených produktech, musíte se zeptat zákazníka na jeho skutečné potřeby, případně si o těchto potřebách zajistit co největší množství dostupných informací z jiných zdrojů (sekundární marketingový výzkum).
Přitom však narazíte na zjištění, že potencionálních zákazníků na trhu je obrovské množství a jejich potřeby se navzájem liší. Jiné potřeby bude mít dvacetiletý člověk - student vysoké školy, a jiné zase člověk v důchodovém věku nebo žena na mateřské dovolené, případně úspěšný podnikatel nebo člověk pobírající podporu v nezaměstnanosti. Ten se může spokojit s nejlevnějším druhem plastové kliky, zatímco majetný člověk si obyčejné, i když funkční, zboží pravděpodobně nekoupí.
Váš podnik však zpravidla nemůže z technických, kapacitních a finančních důvodů vyrábět kliky plastové, kovové, umělecké a další v mnoha variantách. To znamená, že nemůžete uspokojit potřeby a přání celého spektra potenciálních zákazníků. Z této skutečnosti vyplývá další zlaté pravidlo:
2 Trh se zákazníky je nezbytné na základě podobnosti jejich potřeb rozčlenit na ty části (segmenty trhu), jejichž členové by mohli mít o vaše výrobky zájem a jejim požadavkům podřídit prvky marketingového mixu.
Prvky marketingového mixu nelze podřídit současně všem zákazníkům, ale pouze zákazníkům z cílových segmentů trhu. Má-li být váš obchod úspěšný, musíte se zaměřit na konkrétní cílové skupiny zákazníků.
Například kovová klika z drahého materiálu v luxusním provedení bude vyhovovat bohatým zákazníkům. Bude mít tedy vyšší cenu, musí mít rovněž specifický způsob prodeje a pravděpodobně bude mít také odlišný způsob propagace (například katalogy pro architekty a projektanty). Nelze stanovit charakter výrobku, která bude vyhovovat zároveň méně majetným zákazníkům i bohatším, stejně tak není možné stanovit univerzální cenu, která bude vyhovovat všem. A do třetice, není možné zvolit takový způsob propagace, který osloví všechny a nelze nalézt vhodné prodejní místo, kde nakupují všechny skupiny obyvatelstva.
Vraťme se nyní na samotný počátek tohoto článku. Byli jste v situaci, kdy jste měli podnikatelský nápad a řešili jste problém, jak nejlépe postupovat při jeho konkretizování až do podoby finálního výrobku nebo poskytované služby.
Nyní již víte, že budete nejprve zjišťovat potřeby vašich zákazníků a zjištěným informacím náležitě přizpůsobíte váš podnikatelský koncept, který tak dostane konkrétní podobu. Odsud už je jen krůček k úspěšnému zahájení vašeho podnikání.
Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.
Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.
Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.
Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.
Jsme vám všude nablízku.
Diskuze k článku
Přidat komentář