Základy marketingu – od podnikatelského nápadu ke strategii podnikání

Pokud jste již našli "ten svůj" podnikatelský nápad, asi právě stojíte před otázkou, jakou konkrétní podobu tomuto nápadu dáte. Nejde jen o to zvolit ten nejlepší možný koncept pro vaše budoucí podnikání, již v této počáteční fázi přípravy na podnikání je totiž příhodné uvažovat o svém podnikání z hlediska marketingu.

Marketingová příprava na podnikání

Pár ilustrativních příkladů podnikatelských záměrů na začátek

Pokud bude váš podnikatelský nápad spočívat v zahájení výroby plastových klik ke dveřím a oknům, musíte se rozhodnout, jakou technologií budete tento druh zboží vyrábět, v jakých barevných odstínech chcete kliky nabízet, zda budou mít hladký nebo drsný povrch, jestli budou hranaté nebo oblé apod. Je zřejmé, že možností je nekonečně mnoho a vy můžete zvládnout výrobu pouze určitého sortimentu.

Jestliže se váš podnikatelský záměr bude týkat například provozu rychlého občerstvení, musíte se rozhodnout, jaký sortiment budete ve vašem podniku nabízet, zda budete připravovat pizzu celou, krájenou nebo pizzu menší velikosti, anebo jestli dáte přednost pouze několika variacím párku v rohlíku s různými druhy hořčice či omáček, zda vaší základní nabídkou bude kvalitní hovězí hamburger nebo kuře na grilu. Opět je možností nekonečné množství a vy můžete připravit pouze část z těchto možných variant.

 

Jak tedy postupovat při konkretizování podnikatelského nápadu až do finální podoby nabízeného výrobku nebo poskytované služby?

Odpověď na tuto otázku je neodělitelně spojena s pojmem marketingový mix. Ano, už v tomto momentu je nutné osvojit si alespoň základní znalosti marketingu.

Doporučení Poradenství pro podnikatele

Konzultujte váš podnikatelský plán dříve, než ho začnete realizovat.

Specialisté pro začínající podnikatele jsou
vám k dispozici. Tak se přijďte poradit a zaklepejte na správné dveře.

Marketing jako prostředek se stanovení podnikatelské strategie

Marketing je obecně velmi často používaný a skloňovaný pojem. S ohledem na jeho význam bylo vymyšleno nespočetné množství definic toho, co představuje, a bylo o něm sepsáno velké množství drahých a objemných knih.

K jasnému pochopení toho, o co v marketingu běží, je možné pro potřeby drobných podnikatelů použít například následující definice marketingu:

Definice marketingu

Marketing je souhrn lidských činností směřujících k uskutečnění směny.

To je jedna z nejobecnějších definic marketingu, která vlastně říká, že vše, co děláme proto, abychom prodali své výrobky nebo služby, je marketing.

Definice marketingu

Marketing je pohled na váš obchod, jehož jádrem je určení a uspokojení potřeb zákazníka.

Jedná se o přesnější definici, která hovoří o tom, že pokud máte něco prodat, měli byste znát potřeby kupujících, protože v tom případě můžete uskutečnit prodej – jednoduše řečeno, můžete vyjít zákazníkovi vstříc, nabídnout mu právě to, co potřebuje, anebo alespoň prostřednictvím působivé reklamy vytvořit dojem, že to potřebuje.

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.