Marketingová "čarodějnice" radí, jak stanovit správnou cenu výrobků

Jednou ze základních marketingových dovedností klíčových především na začátku podnikání je umění stanovit správnou cenu (tzv. „pricing“) a dále s ní pracovat ku prospěchu podnikání. Jenže, jak to udělat? V tom vám poradí "marketingová čarodějnice". Stačí, když jí budete naslouchat.

 

5Platí na internetu stejné „cenové“ zákony jako v kamenných obchodech?

Podle mě jsou pravidla určování ceny on-line i off-line v zásadě stejná. Cenová politika by měla být konzistentní.

 

6Co byste doporučila podnikatelům, kteří nechtějí tlačit cenu dolů – jak můžou na trhu uspět?

Především najít si jasnou výhodu, která je odliší od konkurence. A dobře ji vysvětlit zákazníkům.

 

7A co cenové války? Je to dobrá taktika, jak se udržet na trhu, anebo přímá cesta do propadliště dějin?

Cenové války podle mé zkušenosti nemívají vítěze. Ztrátou marže na nich tratí i ten, kdo je rozpoutal.

 

8Dnes zákazníka odevšad bombardují slevy. Nejsou už jich lidé přesycení? Je sleva efektivní marketingový nástroj, resp. jak se slevami pracovat, aby přinesly firmě zisk?

Se slevami je to jako s kořením. Trošku je ho potřeba, ale nesmí přebít chuť samotného jídla. Což se bohužel často děje. Skoro to vypadá, jako by slevy byly jediným marketingovým nástrojem, který české firmy umějí použít.

Přitom sleva může fungovat jen jako odměna za chtěné zákaznické chování. „Slevu zadarmo“ nechtějí ani samotní zákazníci. Cestou k zisku je uvědomit si, co od zákazníka vlastně chci, a slevu nastavit jako motivaci, například za větší nákup, využití služeb mimo sezónu, nebo doporučení nového zákazníka. Jinak to moc nedává smysl.

9Jak se díváte na slevové servery? Dá se na nich vůbec „vydělat“?

Propagaci prostřednictvím slevových serverů drobným podnikatelům spíše nedoporučuji. Jen málokdy se jejich prostřednictvím podaří získat ty správné zákazníky. Navíc je třeba hodně dobře spočítat ekonomiku celé věci. Znám několik podnikatelů, kteří se právě špatně nastavenou inzercí dostali do vážných finančních potíží.

 

Další praktické e-booky k dispozici

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.