Marketingová "čarodějnice" radí, jak stanovit správnou cenu výrobků

Jednou ze základních marketingových dovedností klíčových především na začátku podnikání je umění stanovit správnou cenu (tzv. „pricing“) a dále s ní pracovat ku prospěchu podnikání. Jenže, jak to udělat? V tom vám poradí "marketingová čarodějnice". Stačí, když jí budete naslouchat.

 

 

Rozhovor s marketingovou poradkyní na téma: Stanovení správné ceny

Magdalena Čevelová, marketingová poradkyně a lektorka, nám poskytla rozhovor, ve kterém odhalí fakta a svá doporučení ohledně určování cen.

Paní Čevelová pomáhá drobným podnikatelům  vymezit si místo na trhu, zlepšit obchodní výsledky, zvýšit konkurenceschopnost, získat více zákazníků a především nacházet v práci smysl a radost.

 

1Jak jsou na tom čeští podnikatelé s princingem? Nadhodnocují ceny svých produktů a služeb nebo naopak tlačí cenu co nejníže?

Častěji se setkávám s tím, že podnikatelé tlačí cenu dolů. Místo aby věnovali více času komunikaci užitku a výhod, které výrobek či služba zákazníkovi přinese. Zpravidla za tím stojí obava, že by zákazníci za vyšší cenu nekupovali, vlastní předsudky nebo strach říct si o peníze. Řada podnikatelů se tak úplně zbytečně připravuje o peníze.

 

2A teď druhá strana mince. Jak citliví jsou čeští zákazníci na cenu?

Sami od sebe moc ne. Ale my podnikatelé je to systematicky učíme. Ceny určujeme namátkou nebo podle konkurence, nedokážeme si za nimi stát a při prvním náznaku váhání zákazníkovi nabízíme zcela zbytečnou slevu.

 

3Zjednodušeně řečeno, cílem pricingu by asi mělo být propojení zájmů obou stran – tzn. najít tu správnou cenu. Čím se správná cena projevívna chování zákazníků?

Určitě ano. Zákazník je spokojený a nakupuje. Podnikatel zase může mít dobrý pocit, že je jeho práce férově ohodnocená.

 

4Jak by měla vypadat ideální modelová situace podnikatele, který má produkt a hledá pro něj správnou cenu? Co má při hledání správné ceny zvažovat nejdříve?

Řada firem určuje ceny jednoduše tak, že k nákupní ceně připočítá marži. Určitě se vyplatí vzít v úvahu, za kolik srovnatelné produkty prodává konkurence a zda jsou skutečně srovnatelné. Nejdůležitějším parametrem je, jakou hodnotu má výrobek či služba pro zákazníka. Což je třeba o tom, jaký problém mu řeší nebo jakou jinou alternativu má k dispozici.

 

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.