Kvalitní příprava na podnikání – polovina úspěchu

Staré české přísloví praví “Těžko na cvičišti, lehko na bojišti“ a v případě přípravy na podnikání to platí minimálně dvojnásob. Na podnikání je třeba se odpovědně připravit, neboť řada podnikatelů komentuje podnikání jako každodenní boj o přežití.

Jak se připravit na podnikání

Toto tvrzení není třeba brát doslovně, ale vše co se zanedbá v etapě přípravy může mít v budoucnu na vaše podnikání negativní dopad. Objektivně je třeba říci, že se fakticky nedá připravit na všechny alternativy, které nastanou. Ty přinese až pestrost podnikání, ale spousta situací se reálně očekávat dá a u nich je příprava na místě.

Přípravu na podnikání můžeme rozdělit na několik oblastí, které lze vymezit položením základních otázek

  • Jste připraven a schopen být úspěšný v podnikání?
  • Bude opravdu to, co nabízíte někdo chtít?
  • Máte dostatečné vybavení, zařízení a místo, kde budete podnikat?

Jste připraven a schopen být úspěšný v podnikání?

S první oblastí korespondují osobní a osobnostní předpoklady včetně personálního zajištění. Tady je opět několik rovin přípravy. Jednak se jedná o předpoklady pro splnění podmínky získání oprávnění pro podnikání (založení živnosti nebo obchodní společnosti) a jednak schopnosti v oblasti komunikace se zákazníkem.

Můžete být velmi dobrým řemeslníkem, ale pokud nezískáte důvěru zákazníka, zakázku nemusíte získat. Myslíte si, že na všechno budete stačit sami? Budete potřebovat zaměstnance nebo to zvládnete v rámci rodiny? Je rodina připravena na to, že budete nyní doma ještě méně než doposud? Může se stát, že zakázku budete několik dnů realizovat mimo domov. Jste i na tuto situaci připraveni? Existují i další věci, které je potřeba si ujasnit než začnete podnikat.

 

Bude opravdu to, co nabízíte někdo chtít?

Druhou oblastí je objektivní znalost  trhu a jeho perspektiva pro vaši nabídku včetně formy oslovení cílového zákazníka a distribuční cesty. Můžete být nejlepší na světě, ale pokud to nebude trh, respektive zákazník, vědět, budete ochuzeni oba, zákazník o produkt a vy o zisk.

Příprava v této oblasti spočívá především ve správné formě, načasování a cílové skupině, kterou chcete oslovit. Zároveň rozlišujte i prostředky, které použijete. K někomu se dostane informace pouze přes internet k někomu pouze přes poštovní schránku nebo regionální rozhlasové vysílání. Ve vašich propagačních materiálech zdůrazněte vaši konkurenční výhodu a co pro zákazníka přináší. Praktickou pomůckou pro získání odpovědí je výměna rolí. Staňte se sám sobě zákazníkem a odpovězte si na to, zda a proč byste si zrovna vy měli nabízenou službu či výrobek koupit.

Nepokoušejte se negativně hodnotit konkurenci, to nechte na zákazníkovi.

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.