Když si nevíte rady s vizuální stránkou podnikání

První dojem může ovlivnit mnoho podstatných věcí v životě. Vzhled člověka i jeho podnikání je tudíž velice důležitý a často rozhodne o tom, jak vás a vaši firmu bude vnímat okolí.

 

Vzhled a jeho role při podnikání

Pro podnikatele či podnikatelku je vzhled samozřejmě velice důležitý a měli by proto o svůj zevnějšek i vzhled jejich podnikání dbát. Vzhled jakožto jeden z prostředků neverbální komunikace minimálně u prvního setkání působí jako zásadní faktor, který rozhodne o tom, jak vás bude okolí vnímat. Pokud si člověk s celkovou úpravou zevnějšku svého i jeho firmy neumí sám poradit, tak se mu nabízí možnost využít služeb zkušených odborníků – vizážistů, stylistů a grafických designérů.

 

Jak zanechat dobrý dojem díky svému vzhledu

První dojem je opravdu velice důležitý. Nedbalost v oblečení či dokonce snad ignorování zažitých zásad pravidel oblékání předznamenává o člověku nelichotivý signál a v některých případech může působit neslušně a někdy dokonce i snad urazit. Čisté, situaci odpovídající oblečení by mělo být samozřejmostí.

Pokud je vaše podnikatelská činnost zaměřena na práci s klienty, je vždy dobré vědět jak se oblékat. Podnikatel by se měl vypadat vkusně a decentně. Ženy se nemusí stydět za své přednosti a muži by měli dbát  na svůj zevnějšek. Pokud se rozhodnete pro formální oblek, je důležité brát ohled na barvu, dobře padnoucí střih s důrazem na výběr kravaty a obuvi. U žen je variace business oblečení různorodější, nikdy by však neměly zapomenout na decentnost a eleganci. Nezapomeňte na vhodně zvolený parfém a detaily jako upravené nehty, pěkné vlasy a podobně.

V dnešní době napěchovaných šatníků, přeplněných obchodů máte možnost vybírat z nepřeberného množství módních stylů a barev, dbát přitom ovšem i na pohodlí a dobrý pocit. Lze se obléci sportovně i elegantně a stále vypadat moderně a vkusně, záleží jen na osobnosti člověka, vztahu k odívání a též na dostatku financí. Svým vzhledem můžete okouzlit, provokovat, ale samozřejmě i působit tuctově nebo i třeba nevkusně. Oděv povětšinou vyjadřuje něco z vás, dáváte jím často všanc první dojem o vaší osobě. Stále totiž alespoň do jisté míry platí Werichovské „Je to pravda odvěká, že šaty dělaj člověka“.

 

Pokud nejednáte s vysoce postavenými lidmi a manažery, nemusíte se nutně sukovat v nepohodlných oblecích nebo kostýmcích. Zvolte si oblečení, ve kterém se budete cítit jistě a pohodlně. A mnohdy je lepší řídit se pravidlem, že méně je více. Spoléhat na neosvědčené módní styly, kterých jsou plné časopisy, se vám ale nemusí vyplatit. Ne každému totiž nejnovější módní styly svědčí, proto je dobré obrátit se na zkušené odborníky.

 

Kdy navštívit odborníka

O radu odborníka může požádat každý a dokonce i ten, kdo má pocit, že služby vizážisty či stylisty vůbec nepotřebuje. Správný moment pro návštěvu odborníka přichází ve chvíli, kdy nevíte jak správně zkombinovat oblečení, chcete si pořídit si nový šatník nebo v případě, že jste přijali pozvánku na důležitou slavnostní příležitost.

 

Vytváříme image

Při tvorbě image je zapotřebí vycházet z typu člověka, přihlížet k jeho profesi, kterou vykonává a celkovému životnímu stylu. Na základě typu jedince se volí nejlépe se hodící styl. Tvar obličeje ovlivňuje výběr účesu a brýlí, rysy v obličeji souvisí s volbou šperků, tvaru výstřihů a typu pokrývek hlavy. Na základě tělesných proporcí se volí lichotivé a vhodně zvolené barvy, střihy a vzory. Pro zvolení správného stylu nejsou důležité rychle se měnící módní trendy, ale konkrétní osobnost člověka a jeho životního rytmu.

 

Materiály, doplňky a vizuál firmy

O nic méně důležité není ale ani profesionální image vašeho podnikání. I pokud budete mít ten nejlépe padnoucí oblek nebo krásné šaty, ale vaše propagační materiály budete mít vyrobené podomácku téměř na koleni, nikoho nezaujmete, v lepším případe pouze zmatete.

Každý podnikatel by jistě chtěl dát do svého podniku to nejlepší ze sebe a proto se snaží budovat dobrou značku, tisknout dobré reklamní materiály a vymýšlet trefný název firmy. Pokud si ale nejste jistí, že byste s názvem a svým vlastním logem uspěli, nechte volnou ruku profesionálům. Logo je otázkou vkusu každého, ale profesionální grafici mají praxi a vědí, co je líbivé, co přitáhne pozornost a určitě vám budou schopní nabídnout efektivní výsledek.

 

Svěřte práci profesionálnímu grafikovi

A chcete-li aby vaše firma vynikala mezi ostatními – nevyplácí se na grafické stránce vašeho podnikání šetřit.

Na grafickém vizuálu firmy, jeho prezentaci na internetových stránkách, vzhledu pracoviště a dobře volenými reklamními materiály, můžete ovlivnit mnoho lidí, protože první co váš potencionální zákazník uvidí je název vaší firmy a jeho logo. Pokud se mu nebude líbit, půjde prostě ke konkurenci.

 

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.